sarabande schreef:er komen meer goede paarden bij slechte ruiters dan slechte paarden bij goede ruiters
Of goede ruiters kunnen van een minder paard nog een beter presterend paard maken, die beter presteren dan de goede paarden bij slechte ruiters.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Aimee schreef:Maar ik lees hier steeds weer van fokkers dat ze niet fokken om een leuk gebruikspaard eruit te halen, maar dat ze liefst voor het hoogst mogelijke gaan; paarden fokken die zo hoog mogelijk in de sport kunnen presteren.
Aimee schreef:Recreatieruiters en recreatieve wedstrijdruiters vragen inderdaad niet zozeer om bloedpaarden. Maar ik lees hier steeds weer van fokkers dat ze niet fokken om een leuk gebruikspaard eruit te halen, maar dat ze liefst voor het hoogst mogelijke gaan; paarden fokken die zo hoog mogelijk in de sport kunnen presteren.
Daarbij is de fokker zeker afhankelijk van de ruiter waar het paard bij terecht komt en dat wil nog wel eens tegen vallen, aangezien de meeste ruiters geen (nieuwe) Anky's zijn.
sarabande schreef:Wanneer een fokker tracht een goed en gezond sportpaard te fokken is het aan degene waar het terecht komt wat ermee gebeurt.
Zannekin schreef:Je moet zeker geen Anky zijn om met een bloedpaard overweg te kunnen. Integendeel, eerder ruiters die iets ervaring hebben en leerden hun wil op te leggen, zonder tegenspraak of dialoog, botsen ermee.
Zannekin schreef:Ik zeg net dat zowel Anky's alls recreanten met bloedpaarden overweg kunnen, alleen niet allemaal. Dat jij problemen hebt met trakehners en andere mensen niet, zegt net iets over jouw manier van communicatie. Maar dat heeft niks met de ervarenheid te maken. Er zijn ook GP ruiters die ik nooit op een bloedpaard iets zie winnen.
). Maar ik wil best een lijstje afstammingen van paarden geven waar ik wel héél goed mee kan: Kafu xx x Le Mexico, Democraat x Vesins xx, Prince Thatch xx x Absatz, Grafiet x Ulster x Pericles xx..... nou ja, je krijgt een indruk. Of ga je me nu vertellen dat paarden met een flinke scheut volbloed geen bloedpaarden zijn? Zannekin schreef:Niet alle ruiters vragen om bloedpaarden. Als die een ruiter niet liggen dan koopt hij die gewoon niet, ofwel maar 1 keer.
Maar bloedpaarden ogen mooier en daar is de dressuur nu gevoelig voor.
Zannekin schreef:Absatz van Abglanz (trak).
) stapt ze van d'r leven niet meer op en Grib wou zij sowieso onder géén beding bij haar op stal hebben. Blijft Painted black over, die Grib-bloed door de aderen heeft stromen.
Zannekin schreef:Absatz van Abglanz (trak).
Ik heb zowieso meer sympathie voor GP ruiters die wel goed met bloedpaarden omkunnen (Edward, Anky en de rest). Logisch toch?
(Zo is het bedoeld btw: "je zeker geen Anky MOET zijn om met bloedpaarden overweg te kunnen")
Zannekin schreef:Ictenos is gewoon geen goed paard genoeg, is ook niet goedgekeurd. En Anky heeft toch telkens maar 1 paard in de GP top gehad, dus wat wil dat nu zeggen: dat ze enkel trakehners zou moeten gaan rijden?
Partout hebben ze uit de sport gehaald omdat ze net Krack had en geen zin om nog op Partout te wachten. Krack is dan ook geblesseerd geraakt en nu gaat ze door met Salinero. Wie weet wat de volgende is.
Ik denk dat Edward trouwens heel blij is met Grib, da's nog eens een man naar m'n hart
wacht maar, eerst eens kijken wat ie komend jaar gaat doen.Zannekin schreef:Ictenos is niet goed genoeg, blijf ik bij, en karakter is heel belangrijk.