En zoals altijd de mening van Pukpaleis: Hengelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:04

Citaat:
Special:wat is er met dat dier gebeurt loopt nu maar wat te sjouwen met een traag achterbeen en gaat steeds minder galopperen is nu wel wat minder showerig maarkort voorbeen valt daardoor steeds meer op lijkt op de weg nar beneden terecht te zijn gekomen.

Dat is denk ook niet zo'n goed teken. Paarden die minder gaan galopperen kan er ook wel eens wat fysiek aan de hand zijn ?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:07

Magique schreef:
Het is natuurlijk niet voor niks 3 ruiters in korte tijd er doorheen geholpen.
Gewoon een ****** bok dus om te sturen Bloos! Haha!

Goh, magique... vanuit je sterretjes kan ik niet veel maken (ben traag van begrip zeg maar Haha! Haha! Haha! ) Maar ga er van uit dat je iets in de zin van moeilijk bedoelt.

Weet je. Ik heb eigenlijk altijd zitten hopen dat er eens een man op Special kwam. Hier wil ik nu niets mee mis zeggen hoor Haha! Haha! echt niet. Maar vind het zelf zo een stoere boy, kan niet anders dat de ruiter dat dan ook moet zijn Haha! Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:09

Magique schreef:
Dat is denk ook niet zo'n goed teken. Paarden die minder gaan galopperen kan er ook wel eens wat fysiek aan de hand zijn ?

Kan zijn. Hoewel de ruiter de galop ook sterk moet ondersteunen denk ik. Zeker bij een jong paard.

Moest er iets schillen fysiek, dan zou ik als hengstenhouder/eigenaar net hetzelfde doen als de andere. Hem gewoon thuis laten. Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:09

Stoere boy en ruiter Verward Volgens mij gaat dat niet helemaal samen Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:10

Jan_VT schreef:

Weet je. Ik heb eigenlijk altijd zitten hopen dat er eens een
man
op Special kwam. Hier wil ik nu niets mee mis zeggen hoor Haha! Haha! echt niet. Maar vind het zelf zo een stoere boy, kan niet anders dat de ruiter dat dan ook moet zijn Haha! Haha!

Boos! Boos! Haha! Knipoog

Nou ja zeg Jan, wat is dat nou voor conservatieve vrouwonvriendelijke opmerking!

Magique, ik vind het te makkelijk oordelen dat het een moeilijk paard is. Ik geloof daar eigenlijk niet zo in. Moeilijke mensen bestaan zeker wel.

Ik vind het geen paard wat als moeilijk en lastig over komt.

Jan_VT

Magique schreef:
Stoere boy en ruiter Verward Volgens mij gaat dat niet helemaal samen Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Als je het in die context bekijkt. Ik geef je volledig gelijk Haha! Haha! Haha!

ibikus

Ik vind Special juist zo'n dames paardje,
ik vond het wel slim dat er voor slanke, kleine en blonde dames werd gekozen Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:11

Jan_VT schreef:
Moest er iets schillen fysiek, dan zou ik als hengstenhouder/eigenaar net hetzelfde doen als de andere. Hem gewoon thuis laten. Knipoog

Eerst wordt altijd de ruiter de schuld gegeven.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:12

Pipo schreef:
:( Boos! Haha! Knipoog

Magique, ik vind het te makkelijk oordelen dat het een moeilijk paard is. Ik geloof daar eigenlijk niet zo in. Moeilijke mensen bestaan zeker wel.

Paard wordt pas lastig als er fysiek iets niet helemaal lekker zit

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:12

Pipo schreef:
:( Boos! Haha! Knipoog

Nou ja zeg Jan, wat is dat nou voor conservatieve vrouwonvriendelijke opmerking!

Oei oei Haha! Haha! Ik was al bang om het te plaatsen. Maar ik denk wel dat je begrijpt wat je bedoelt. Eigenlijk spreek ik over een ruiter met haar op de tanden (vrouw of man). Zo iets als bij ons in België Arlette Holsters. Dat is er zo eentje... Zet die er maar op. Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:16

Magique schreef:
Paard wordt pas lastig als er fysiek iets niet helemaal lekker zit

De ruiter is idd altijd de boosdoener.

Maar of er iets fysiek moet misgaan? Ik weet het niet helemaal (het is zeker een aspact waar je ZEKER moet mee rekening houden). Ik heb ook al ervaren dat er somige paarden zijn die volledig in orde zijn, maar helemaal niet willen meewerken.

Ik ben er wel betrekkelijk zeker van dat dit bij Specisl NIET het geval is (kwa karakter dan). Volgens mij heeft het iets met HENGST ZIJN te maken. Jazz, hebben ze toch ook lang in de thuisbak gereden, zonder dat het publiek hem zag. Vind ik ook zo een vaderdier. Net als Ferro trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:24

Jan_VT schreef:
Oei oei Haha! Haha! Ik was al bang om het te plaatsen. Maar ik denk wel dat je begrijpt wat je bedoelt. Eigenlijk spreek ik over een ruiter met haar op de tanden (vrouw of man). Zo iets als bij ons in België Arlette Holsters. Dat is er zo eentje... Zet die er maar op. Haha!

Remy

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:26

Pipo schreef:
Remy

Jep jep... Dan moet hij natuurlijk wel tegen zichzelf gaan rijden. Maar die weet wel hoe ie aan de knoppen moet draaien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:29

Jan_VT schreef:
. Maar die weet wel hoe ie aan de knoppen moet draaien Haha!

Bloos! Bloos! Bloos! Hoe weet jij dat nou?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:31

Pipo schreef:
:oo Bloos! Bloos! Hoe weet jij dat nou?

mmmmm... ik had het natuurlijk over paardrijden, met zadel, hoofdstel en dier op vier poten Haha! Haha! Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:33

Sjuimpje schreef:
Ik vind Special juist zo'n dames paardje,
ik vond het wel slim dat er voor slanke, kleine en blonde dames werd gekozen Knipoog

Zeker, Leida Strijk is weer in het land... hebben wij mannen ook weer is wat leuks te zien Schijnheilig

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:34

Wouter24 schreef:
Zeker, Leida Strijk is weer in het land... hebben wij mannen ook weer is wat leuks te zien Schijnheilig

Jaaaa, dat is ook wel een punt Haha! Haha!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:23

Ik ben niet bij de H.C. geweest, maar wel gisteravond bij het men gebeuren (ja hoor, ieder zijn smaak).

Als ik nu jullie commentaar zie, op mn het getoonde gebrek aan beweging en dit bij het overgrote merendeel van de hengsten, vraag ik me toch af, in hoeverre de bodem in dit verhaal belangrijk kan zijn.

Wat ons gisteravond opviel (ik weet wel dat het slecht te vergelijken is) is dat de bodem, die er voor het oog super bij lag, in de praktijk loodzwaar bleek.
Zo zwaar zelfs, dat een groot aantal combinatie's halfweg het parcours
de pijp al leeg had.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit ook niet bevoordelijk is om een paard, elastisch en lichtvoetig, een dressuurproef te laten lopen.

En kan in mijn ogen toch een behoorlijk vertekend beeld geven van diverse (mn nog jonge) hengsten, of zie ik dit verkeerd.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:55

Ik heb Special vorig jaar in Weert gezien met Sarah van Fessum, toen had hij wat aanleuningsproblemen maar toonde hij 3 goede basisgangen. Volgens mij is er toen zoveel druk op de combinatie gekomen ( pavo gewonnen, hengstencompetitie iets minder, aanloop naar het WK..) dat het van kwaad naar erger ging. Toen ik hem dit jaar zag met Suzanne de klein in de Pavo was ik echt verbaasd hoe ze in Verden de finale hadden gehaald... zo'n show-zweefdrafje... trok echt nergens op. Als hij moest verruimen zag je dat goeie achterbeen terug.
Met Special moeten ze wat geduld hebben en profiteren van zijn goed achterbeen, een spectaculaire draver is het nu niet maar gedragen draven met tact, regelmaat, activiteit en bergop daar kom je al een heel stuk mee verder

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:13

finley schreef:
Ik heb Special vorig jaar in Weert gezien met Sarah van Fessum, .........

Is het echt nodig om dit 2 x te posten Verward

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:21

Yep Tuschinski rules!! *schud kontje heen en weer tot groot genoegen van Pukpaleis... Knipoog *
Dat heeft die turbo-pony met die grasmaaiervoorbeentjes toch maar mooi gedaan he? Haha!

Special blijft een supermooie bok maar er moet een juiste stuurman/vrouw op. Leida Strijk vind ik een goed idee! (Jongens is zij echt zo lekker in jullie ogen??)

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:38

Ja hoe lang moeten we nog geduld hebben met Special ?
Zo jong is hij nu ook niet meer en een paard met een beetje kwaliteit draait zijn hoef niet om om met 6 jaar gewoon op ZZGP niveau mee te draaien .