Concorde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:23

Toch maar goed dat dat niet gebeurd is dan Haha!
In mijn profiel staan trouwens ook nog foto's van een jonge Jumbo-Jet en een Larino. Allebei hengsten van Concorde...

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:55

Miss87 schreef:
bij mij is alles wel op de een of andere manier familie van concorde! Haha! toen hij bij ons werd geboren was het eigenlijk de bedoeling dat hij mee ging lopen in de manege lessen omdat hij zo klein was...

hahaha echt waar ja? Wel goed dat dat niet is gebeurd zeg! Maar wassie dan zo klein ja?

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:33

blijkbaar.. zei ons mam laatst.. Falona is ook maar klein..(volle zus van concorde)

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:03

Ik heb ook een aantal nakomelingen van Concorde gehad, ik vind ze over het algemeen wat strak in het lichaam en weinig lossigheid hebben, ik heb een paar hele fijne concorde's gehad die echt goed sprongen, maar ook een stel die het niet uitgevonden hadden.

Wel laat ik mijn merrie volgend jaar dekken door Concorde, het is een langelijnde merrie met heel veel souplesse en lossigheid, wat concorde wat mist.

sterretje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:05

Eigenlijk is die geschiedenis van Concorde dus best grappig... Knipoog Hij heette eerst Cupido (en dat vind ik behoorlijk toepasselijk Tong uitsteken) en verder dat ie misschien mee zou lopen in de manegelessen, kan ik me nu echt niet meer voorstellen... Lachen

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:20

Ja klopt, Falona is ook maar klein... Maar hoe groot is Concorde nu dan, iets van 1.69 ??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:16

ik ben een echte concorde fan !!
vooral de duikbootjes met een dikke reet,grote kop en korte maar sterke hals Haha!
meilientje, nimph, en mijn lazy voldeden onder andere aan deze omschrijving
ik heb verder nog een concorde van 1.84 gereden !!
dat was mijn eerste concorde, ne vanaf dat moment was ik smoor verliefd op zijn nakomelingen !!
verder heb ik tijdens mijn stages ontzettend veel concordes gezien, slechts een vond ik een vreselijk paard, l'etoile ofzoiets heette ze, lomp gebouwt, hoekig, domme kop en niet fijn te rijden ( wel braaf, maar idd te weinig souplesse )

in mijn profiel zie je ook een concorde merrie, mijn lievelingspaard!
ontzettend veelzijdig, zowel goed springen,goed lopen ! en absoluut een fijn crosspaard, ondanks haar korte duikbotenbouw.
tis geen paard om Z mee te crossen, daarvoor mist ze lengte in lijf en galopsprong
maar tis verder een zeer goede en mooie allrounder
als 3 jarige is ze naar de stamboekopname geweest, en werd sterwaardig bevonden, helaas zijn ze daarin niet verder gegaan met haar ...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:31

ik heb ooit iets van een jumbojet, concorde gereden..
super lief beessie.. op haar 3de al 1,73m

t was nogal een slachtsschip, maar een beter karakter had ik nog nooit gezien, helaas bleek na een paar maand training dat ie niet helemaal in orde was, na een medishe keuring bleek ze nogal afgekeurd te zijn:
zelfs haar staart was niet in orde!!

maar dis de enige concorde die ik heb gezien die niet goed was..
ik was eerst niet zo weg van concorde, maar ik ben van mening veranderd, ik heb nu een paar hele fijne concorde's gezien en heb momenteel een kleindochter in m'n bezit...
dat die eene concorde niet goed was zegt natuurlijk niks over die hengst...
als je zoveel kinderen hebt kan r natuurlijk altijd eentje bij zitten die niet goed is!!!

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 07:24

Vriendin van me heeft een Concorde!

Die kan erg goed springen!!

p33rdjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:37

concorde is de vader van de moeder van mijn paardje. is heel fijn met springen ookal is hij blind aan 1 oog.... met dressuur een btje hard in zn mond.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:09

daantjuh schreef:
t was nogal een slachtsschip,

Bloos! wat deed hij dan ? ruiters vermoorden? Haha!

wat de laatste post betrefd, concordes kunnen nogal eens pullen in de mond, maar als je ze op de juiste manier rijd, hebben ze een supermondje!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:21

Ik heb ook een verzorg paard van concorde. Zie profiel.. ze is een heel fijn paard, ik heb ook met concordes gewerkt die klootzakken waren. dus of het echt aan de bloedlijn ligt, opvoeding doet ook veel!

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:08

kitag1rl schreef:
Ja klopt, Falona is ook maar klein... Maar hoe groot is Concorde nu dan, iets van 1.69 ??

Volgens mijn boekje van de hengstenkeuring van vorig jaar is hij idd 1,69m groot. Vind ik wel meevallen eigenlijk. Falona is een stuk kleiner, die haalt volgens mij amper de 1,60m.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:24

Ruchet schreef:
Ik heb ook een aantal nakomelingen van Concorde gehad, ik vind ze over het algemeen wat strak in het lichaam en weinig lossigheid hebben, ik heb een paar hele fijne concorde's gehad die echt goed sprongen, maar ook een stel die het niet uitgevonden hadden.

Dat is idd ook mijn ervaring,maar wel fijne paarden in de omgang.