Balzflug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:17

De Balzflug-nakomelingen die ik tot nu toe meegemaakt heb,waren allemaal hele rillige paarden,mooie paarden dat wel en goed lopen maar super rillig..

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:15

Wouter24 schreef:
Mon Avenir, ZZzwaar en Young Riders

supergoed paard, ze hebben nog een Balzflug, die loopt Z2, weet even moeders kant niet Haha!

correctie, weet ik wel, uit een Wolfgang moeder Haha!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:27

zoals misschien al bekend Bloos
Ik heb een 7 jarige merrie van Bonaparte ( v. balzflug)
voor foto's en info, check profiel
echt een damespaardje, slim, snel, aanhankelijk, heeeel graag (iets te ) lopen en idd ook rillerig Haha!
en die oren he Bloos Schijnheilig
schijnt ook echt iets van Balzflug te zijn Bloos!

pronto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:44

hoi mijn Balzflug X Afrikaner ZZ-L 9 jaar Never mind
en totaal niet rillig lekker schok proef
zeer fijn paard voor zowel dressuur als springen niet
echt zijn sterkste kant en ook voor de koets duinen strand
over de weg wat wil je nog meer en al 9 jaar zonder gebreken
toppie toch voor fotos www.pbase.com/roos/nick[/img]

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:08

Zoals sommige denk ik wel weten.. Heb ik ook een Balzflug..!
Fijn paard, maar als je der niet eerlijk behandeld.. dan wordt ze ook boos op jou, niet gemeen..
Wat is er met de oren van Balzflugjes..? Verward

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:12

Anike schreef:
Wat is er met de oren van Balzflugjes..? Verward

Kan je daar probleemloos aankomen?? Bijv. met uitscheren enzo?? Verward Schijnheilig Knipoog

pronto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 07:33

ja ik kan er hem zo scheren geen probleem
benen en oren (never mind)

pronto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 07:35

vooral achter zijn oren waar t kopstuk zit hoofdstel zit zijn lievelings plekje voor te kriebelen is t helemaal vind hij

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:25

dan heb jij een uitzondering, vast meer mama paard dan papa paard Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:06

nou ik ken der ook 1, wat hier vaker vermeld word, n KRENG van n paard qua karakter, der zijn der weinig waarbij ze goed en braaf is, (t is n merrie;) ) ze kan ook best leuk lopen, ze staat nu bij Chantal Megchelenbrink op stal om te kijken of het een SGW-paardje is! als je t goede knopje hebt gevonden is ze leuk maar anders

Mathijs82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:24

Mijn ex-vriendin heeft ook een Balzflug. Ontzettend braaf en werkwillig paard. Loopt op dit moment ZZ-Licht en Junioren. Echt een superfijn paard om mee te werken.
Laatst bijgewerkt door Mathijs82 op 01-12-04 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:48

Als ze met je zijn zijn ze super te bewerken maar oe wee als je ze tegen je hebt....dan zijn ze bloedlink. Dochterlief heeft er ook een handje van, op zich superzoet dier maar als ze moe wordt of ineens besluit iets anders te willen doen....berg je maar. Schijnheilig

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:04

Wat leuk dat je een topic hebt geopend over Balzflug. Ik ben er helemaal gek van. Ik heb zelf ook een Balzflug merrie van zes jaar. Is een sensibele paard, maar erg eerlijk. En als je zulk paard weet te opvoeden zijn ze erg braaf. (ze zijn nogal slim) Deze merrie is dit jaar nog ster geworden waar ik erg trots op ben. Ik ben van plan om met deze merrie volgend jaar te starten. Dan ook in de B dressuur. Want het kwam er steeds niet om haar te starten door de omstandigheden. Deze merrie maakt graag vriendjes met vreemde paarden. Erg sociaal. Maar kan nogal als een bom ontploffen in de buitenbak of in het land (niet onder de zadel). Ik wil graag met deze merrie fokken. Er heeft iemand een tip gegeven om met Goodtimes te doen. Wat vinden jullie ervan? deze combinatie??

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:51

Suzanne F. schreef:
Kan je daar probleemloos aankomen?? Bijv. met uitscheren enzo?? Verward Schijnheilig Knipoog

Ik geloof dat aniek zelf wel alles mag doen bij Mel.. Anderen niet..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 01:44

pronto schreef:
hoi mijn Balzflug X Afrikaner ZZ-L 9 jaar Never mind
en totaal niet rillig lekker schok proef
zeer fijn paard voor zowel dressuur als springen niet
echt zijn sterkste kant en ook voor de koets duinen strand
over de weg wat wil je nog meer en al 9 jaar zonder gebreken
toppie toch voor fotos www.pbase.com/roos/nick[/img]

Als jij diegene bent die ik denk dat je bent (snappen we het nog Haha! ) dan moet je er ook bij vermelden dat jij een hele handige, niet angstige en kordate ruiter bent, met voor Never Mind al ervaring op prix st georges niveau......
Jouw paard van 3-jarige af inrijden door een niet-overtuigende ruiter had denk ik heel anders afgelopen???

Groetjes van mij trouwens!!!

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:26

Ook een goede balzflug nakomeling in de elite sport (dressuur) merrie Primo d'Ottie die gereden wordt door Jessica Mom. Deze merrie komt uit een moeder van Wisconsin X Naturel. Deze merrie is klaar voor het ZZ-licht. Echt een karakter paard overigens, maar wil heel veel voor je doen...

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:51

Suzanne F. schreef:

Ja.. ze vind het geen enkel probleem.. als ze je maar vertrouwd.. want als iemand anders het doet dan wil ze nog wel eens moeilijk doen..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:54

Ik heb een tijdje op een Balzflurruin gereden, knap beestje, met zwevende gangen, maar een moeilijk karakter. Als je hem corrigeert, wordt hij boos en etc. Niet makkelijk, maar als hij eenmaal loopt, zweeft hij helemaal! Hij loopt nu Z1 en gaat deze zomer de Z2 in.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:13

Ik ga voor rillerig, nu ik eenmaal gewend ben er mee om te gaan. En wat Balzflug betreft, ik had er een merrie van. SUPER karakter. Ze was geweldig. Ik had die ene klik met haar die zo weinig voorkomt. Ze is te vinden in mijn profiel onder de naam Radonja.

Panylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:42

Suzanne F. schreef:
Als ze met je zijn zijn ze super te bewerken maar oe wee als je ze tegen je hebt....dan zijn ze bloedlink. Dochterlief heeft er ook een handje van, op zich superzoet dier maar als ze moe wordt of ineens besluit iets anders te willen doen....berg je maar. Schijnheilig

Nou ik ben het helemaal met jou eens ik heb ook een Balzflug merrie en die kan heel kwaad op mij worden als het niet zo gaat als dat zij wil of als ze moe wordt. Voor de rest is het wel een hele lieve merrie.

daphne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:34

Zat dit is zo te lezen wat er gezegd wordt over de nakomelingen van Balzflug en typisch eigenlijk dat toch bepaalde trekjes naar buiten komen die echt bij mijn merrie echt wel zo zijn. Maar het is een feit dat je er rustig mee om moet gaan niet tegendraads moet wezen maar het zijn super karakters ze gaan 100procent voor alles wat je ze vraagt. Heb altijd gelders basis gereden en moest niet eraan denken om een bloed paard te gaan rijden maar het is het beste wat me overkomen is. Heb een merrie van 8jr oud en ben zelf aan het rond kijken wat voor een hengst ik kiezen ze heeft al een veulen gehad van gribaldi super combi. Wil graag weten of iemand voor mij info of ervaringen heeft met andere hegsten vindt Negro ook heel mooi maar die is vrij compact en ben bang dat het te bekrompen wordt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:03

Bij m'n instructrice is het de enige wpnner die je de oren kunt scheren. Geweldig paard is het, super karakter.

Is in een aantal (?) klassen Gr. kampioene geweest en heeft heel verdienstelijk gelopen met de Pavocup. Wordt nu klaar gemaakt voor de Z.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:05

goldie98 schreef:
Wat leuk dat je een topic hebt geopend over Balzflug. Ik ben er helemaal gek van. Ik heb zelf ook een Balzflug merrie van zes jaar. Is een sensibele paard, maar erg eerlijk. En als je zulk paard weet te opvoeden zijn ze erg braaf. (ze zijn nogal slim) Deze merrie is dit jaar nog ster geworden waar ik erg trots op ben. Ik ben van plan om met deze merrie volgend jaar te starten. Dan ook in de B dressuur. Want het kwam er steeds niet om haar te starten door de omstandigheden. Deze merrie maakt graag vriendjes met vreemde paarden. Erg sociaal. Maar kan nogal als een bom ontploffen in de buitenbak of in het land (niet onder de zadel). Ik wil graag met deze merrie fokken. Er heeft iemand een tip gegeven om met Goodtimes te doen. Wat vinden jullie ervan? deze combinatie??

Ik denk dat je mischien wel hele hete paarden krijgt in combinatie met Goodtimes..qua exterieur lijkt het mij wel wat...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:38

daphne24 schreef:
Zat dit is zo te lezen wat er gezegd wordt over de nakomelingen van Balzflug en typisch eigenlijk dat toch bepaalde trekjes naar buiten komen die echt bij mijn merrie echt wel zo zijn. Maar het is een feit dat je er rustig mee om moet gaan niet tegendraads moet wezen maar het zijn super karakters ze gaan 100procent voor alles wat je ze vraagt. Heb altijd gelders basis gereden en moest niet eraan denken om een bloed paard te gaan rijden maar het is het beste wat me overkomen is. Heb een merrie van 8jr oud en ben zelf aan het rond kijken wat voor een hengst ik kiezen ze heeft al een veulen gehad van gribaldi super combi. Wil graag weten of iemand voor mij info of ervaringen heeft met andere hegsten vindt Negro ook heel mooi maar die is vrij compact en ben bang dat het te bekrompen wordt.

Ben het met je onderschrift volledig eens!! Ook mijn Balzflugmerrie heeft een Gribaldiveulentje gehad en een Ferro. Nu zit ik te denken aan Metall of misschien Sandro Hit.