Al kan ik me wel voorstellen dat als je een merrie gaat kopen voor de fok, je wel gaat kijken naar afstamming. Al zou ik predikaten belangrijker vinden denk ik.
Ik moest wel heel hard lachen om dat hele kleine zinnetje onderaan het bericht van de TS
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:
Zou ik zelf een paard durven kopen met onbekende vader.
Ja
als het type, karakter en gebruikersdoel me aanstaan wel.
, goed lopen enz enz. petraaken schreef:eigenlijk wel.
Sarabande Rubiquil dekt wel geen 400 merries in een jaar. Dus wat hem betreft valt dat nog goed mee.
. petraaken schreef:De gok eens wagen vind ik. Als iedereen commercieel fokt vallen we straks allemaal over de Gribaldi's, Ferro's, Krack C en Jazzen.
sarabande schreef:Maar als jullie een sportpaard zouden kopen, zou je dan genoegen nemen met een vader waar niemand ooit van gehoord heeft??
sarabande schreef:Nee Petraaken dat weet ik, maar ik heb het in dit topic over totaal onbekende hengsten. Als hier een advies gevraagd wordt komt iedereen met de hengst die hij/zij zelf kent of mooi vindt.
Kijk naar de lijst beste 3 hengsten, daar scoren de bekende, die trouwens ook in de tegenhanger goed scoren![]()
Op die bekendheid daar gaan mensen toch op af.
sarabande schreef:Die durvende fokker ziet dit nu juist als een versterkende schakel, alleen de goegemeente niet
Je moet natuurlijk wel hoe zien hoe je de interesse op kunt wekken op basis van een advertentie, maar wanneer men vraagt naar de afstamming kun je deze toch motiveren??