tinker vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:18

Mijn tinker staat 's nachts op stal met de bovendeur altijd los (tenzij het naar binnen waait) en verder de hele dag in de wei. In de winter en met erg slecht weer loopt ze in de bak, zodat het gras gespaard wordt. Dan voer ik haar bij in de bak met hooi. Tegen de kou kunnen ze zeker wel.
Alleen wanneer je echt intensief rijdt zou ik de tinker onder de deken zetten, i.v.m. zweten e.d. Opdrogen duurt wel lang met een wintervacht.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:32

ja... hetzelfde verhaal is met shets, met hun wintervachtje kunnen ze prima buiten blijven staan, maar rijden moet niet al te lang (dus geen grote buitenritten meer Verdrietig), want als ze heel erg gezweet hebben krijg je ze haast niet meer droog met dit winterweer

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:20

als je een bolletje wol hebt aan geschaft kan hij prima buiten staan mits hij goed bij gevoerd word het is nog gezonder ook voor hem ( frisse lucht geen aantasting van zijn hoeven niet snel mest vlekken op zijn vacht mits het land schoon gehouden word ideaal)
mijn hengstbolletje haar staat ook buiten gezellig met een schet merrytje staat ook buiten en heeft alleen met de echt strenge vors een dekkie op alleen om mezelf gerust te stellen
sucses met je beesie

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:06

eigenlijk moet je een paard zoals een tinker, (of shets of ijslanders of fjorden en al dat andere spul uit het noorden) niet op stal houden! ze vinden het veel leuker buiten! Lachen
ik weet niet of je er heel intensief mee gaat rijden?..

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:27

nou ik rij nu ook wel intensief met twist
hoor met de les
maar goed ik moet hem dan wel heeeeeeeel
lang en goed uitstappen
en dan gaat meneer eten en lekker de deken op en de wei weer in

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:23

mijn tinkie staat al vanaf hij geboren is dag en nacht buiten
en dat gaat prima

OK dan!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:24

tsja kost wel veel tijd hè... dat uitstappen!
had vandaag gereden (niet op een Tinker, maar goed) en toen had ik Bull zo goed als droog uitgestapt, dus ik lekker zonder zadel terug stappen naar de wei, ging ze er opeens in rengalop vandoor! Gelukkig blijven zitten, maar door dit geintje staat ze nu wel nat in de wei (ik ga niet weer een half uur droogstappen als het al pikdonker is!)