Welke hengst dekte hoeveel in 2004?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:38

Anoukie schreef:
:? Nou idd. Wat een koopje Knipoog. Als je dan kijkt wat een Ferro kost,... (om het maar niet over hengsten als Sandro Hit enzo te hebben, maar daar zijn al zat topics over geweest).

Even tussendoor, wat kost een Ferro dan? Bloos

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:52

Gribaldi is 950. Niet veel voor zo'n hengst!

precies aantal dekkingen moet ik navragen. Aantal dekkingen zal nog aardig wat zijn, aangezien hij in het buitenland ook erg populair is.
Hij heeft inmiddels ook al weer 9 goedgekeurde zonen waarvan 7 in het buitenland.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:53

Btw volgens mij heeft Krack en een aantal van zijn zonen het ook niet slecht gedaan dit jaar!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:12

Jazz is idd niet zo duur vind ik. Zeker omdat ie bewezen heeft goede paarden te geven (tenminste dat vind ik).

Sandro Hit enz. die prijzen lopen idd de spuigaten uit. Dan zijn de prijzen voor hengsten zoals een Krack, een Jazz, Ferro, Gribaldi hier in Nederland best schappelijker maar daar staat dan wel weer tegenover vind ik dat de prijzen van jonge hengsten een pak duurder zijn in Nederland tov Duitsland.

PS: weet iemand nog welke IDS het was waar de dekstatistieken van 2003 in stonden? Ik kan hem maar niet vinden. Zou leuk zijn moesten we de cijfers er hier eens kunnen naast leggen. Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:41

Lenn schreef:
Even tussendoor, wat kost een Ferro dan? Bloos

Zie vorige pagina Knipoog, 1750 is daar gezegd.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:59

Anoukie"]
Zoals Kimberley ofzo Schijnheilig Knipoog ?

[/quote]

Volgens mij heeft die niet eens ter dekking gestaan dit jaar Lachen

[quote="pukpaleis schreef:
Oklund 300 is dat niet een beetje overdreven de keiharde cijfers komen nog !! (bevrucht trouwens ook extra,dus het is technisch wel mogelijk)

Ja die moeten hier ook nog komen. Maar ik zei ook 250-300 , daartussen, inclusief de buitenlandse.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:09

Ik was gisteren toevallig bij een veulen kijken toen de eigenaar me vertelde dat Trento maar liefst 413 dekkingen op zijn naam heeft staan. Ik ben dan ook zeer benieuwd of dit aantal klopt Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:21

GribaldiFAN schreef:
Ik was gisteren toevallig bij een veulen kijken toen de eigenaar me vertelde dat Trento maar liefst 413 dekkingen op zijn naam heeft staan. Ik ben dan ook zeer benieuwd of dit aantal klopt Haha!

[FA] [KWPN] Deklimiet bij jonge hengsten????

Indertijd hoorde ik dit aantal, knoopte daar dit topic aan vast, en werd daar nogal op aangevallen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:20

GribaldiFAN schreef:

Of dit aantal klopt, het zal best in die richting zijn.
Maar of die veulens volgend jaar iets waard zijn heb ik mijn twijfels.
Nu het KWPN per 2005 in gaat voeren om jaarlingen te gaan röntgen op OCD. Daar volgens de wetenschap het een garantie kan zijn dat het dier geen OCD meer kan krijgen in de toekomst.
Zij willen daar straks een certificaat aan toevoegen.

Conclusie:
Veulens zullen nog minder waard worden en jaarlingen alleen maar wanneer ze schoon zijn op de foto.
Zo is men heel snel van 30 % van de geboren veulens af. en heeft het invoeren van dekbeperkingen geen zin meer.