). De gemiddelde hoogte van een Shire/Clydesdale is tussen de 1.75 en 1.85 m. Valt best wel mee dus, de uitzonderingen van 1.95 m. heten niet voor niks uitzonderingen
Citaat:Maar ik begrijp dat je zulke vragen dus vaker krijgt.
Niet alleen als vraag, maar ook in paardenboeken staan dingen als: een Shire heeft minstens een stal nodig van 25 m2, een Shire eet wel 10 kilo brok per dag. Jammer dat zulke dingen in een boek staan en ook geloofd worden (en op beurzen kom ik elke keer mensen tegen die het geloven). Het is helemaal niet erg om het te ontzenuwen elke keer, maar ik ben zo bang dat er toch mensen zijn die hun Shire 10 kilo brok per dag geven
Ik zal vanavond mijn stal even nameten, best kans dat hij 3,5 x 3,5 m. is. Nog niet aan de grote kant, maar ruim genoeg om te liggen. Had ik de ruimte en het geld, dan kreeg hij absoluut een grotere stal (net als ik zou doen als ik een Fjord, Tinker of KWPN zou hebben).
Mijn voornaamste eis bij het vinden van deze pensionstal was dat hij zomer en winter weidegang heeft. Als ik af en toe hoor dat paarden in de winter helemaal niet buiten mogen komen, ja dan heb je nog niet eens genoeg aan een stal van 25 m2

@Belli
Citaat:Maar in ieder geval shires zijn niet enkel de grootste maar ook de liefste loebassen! Mn vader reed er Z1 mee!
Wat gaaf ! Heb even in je profiel gegluurd en leuke Shire hoor