Wie heeft er een Kingston????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:03

Tsja, ik ken ook een aantal Kingstons, die hebben een normale hals en gewoon een gespierde kont.
Vergeet niet dat er ook nog een merrie bij betrokken is he.
Verder hebben ze inderdaad een superkarakter, Kingston is zelf ook een ontzettend lief paard. Ik sta vaak even met hem te kroelen, dat vindt hij heerlijk.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:53

Misschien vergaat het Kingston wel net als zijn vader Topas. Afgekeurd op afstammelingen vanwege keuringsresultaten. Vervolgens bleken de nakomelingen het bijzonder goed te doen in de springsport en stond Topas op een gegeven moment op plaats 3 in de ranking van springpaardenleveranciers ter wereld. Topas is naar aanleiding van de sportprestaties van zijn kinderen uiteindelijk dus weer goedgekeurd. Sommige hengsten geven nou eenmaal geen keuringspaarden, of heel laatrijpe paarden.

Ik heb zelf een halfzusje van Kingston, een Topasmerrie. Ook wat flegmatiek, een super aanhankelijk, betrouwbaar en gezellig karakter, maar toch bepaald geen makkelijke tante. Eigenzinnig tot en met. Vind ik wel grappig trouwens. Haha!

Ik denk dat Ramiro wel wat door kan geven qua bouw, als ik sommige berichten lees over dakpankruis en iele halsen en zo. Komt vaker voor bij nazaten van Ramiro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:53

Spieren op de kont is volgens mij een kwestie van training.
Een paard dat bijna nooit de stal uit komt zal ook nooit spieren kunnen ontwikkelen.
Ik heb een paar leuke nakomelingen van hem gezien met een erg goed karakter, ook de hengst zelf heeft een erg goed karakter

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:41

Kingston zelf is soms ook aan de flegmatieke kant. Ik rij hem af en toe wel eens maar hij loopt meer voor de kar dan onder de man. Ook ivm de bak die wij hebben. Wij hebben er meerdere op stal staan. Een kingston x zeoliet, staat tegenover zijn pappie. Een donkerbruin heetachtig schieterig ding maar dit schijnt bij Zeoliet vandaan te komen. Deze is 4 jaar, staat ook voor de kar en te koop. Kan super springen.

Dan staat er nog een schimmel van 3, deze is van mijn nicht. Een Kingston x Candy Boy, net 4 maanden ingereden en super super braaf.
Dan hebben we nog 5 jaarlingen van hem en 7 veulens van dit jaar.

Viertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:04

Ik heb een ruin (Pedro) van Kingston gekent en af & toe mee gement. Was echt super lief. als hij in stal lag kon zo bij hem gaan zitten. helaas moest Pedro twee jaar geleden in worden geslapen, vanwege een ongeluk met een koets. Heb nog een keer gevraagd aan de eigenaar of hij dezelfde merrie weer te laten dekken door Kingston, maar hij wou geen veulens meer. Pedro was roodschimmel, 1.75 m en had een ongelooflijke aanleg voor dressuur. Op aanvraag kan ik een foto mailen van Pedro en z'n moeder. groetjes