Friezengekwek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Friezen?

Helemaal super!
55 (69%)
Best leuk!
14 (17%)
Gaat wel...
5 (6%)
Niet leuk...
5 (6%)

Totaal aantal stemmen: 79

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:33

Ik heb voor helemaal super gekozen. Ik heb zelf een friese merire van drie jaar en ben nu bezig om haar in te rijden en dit gaat tot nu toe helemaal geweldig

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 17:01

okee dan! mensen zit er nog leven in dit topic! kom op en vertel wat leuks over je Friesje!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:05

vandaag ben ik heen geweest met vriendinnetje.. ze heb gesprongen langzaam opbouwen en uit eindelijk 1.26!! vind het wel heel knap van haar en niky Knipoog

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:29

de bovenste natuurlijk aangeklikt Cool

wie zal deze kerel wezen ? Schijnheilig
Afbeelding

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:44

Laat me raden: Tije? *LOL*

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:48

ik hou van friezen Haha!
kvind het prachtige beesten

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:15

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ik ben gisteren naar Leeuwarden geweest, het stamboek was 125 jaar oud. Ik wil zoveel vertellen, maar het heeft zoveel indrukken op mij gemaakt van wat ik daar gezien heb aan shows en dekhengsten en andere hengsten dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen.

De shows waren gewoon super. Er waren twee tophengsten speciaal overgevlogen naar Nederland, heinse en goffert en die stalen de show door op het hoogste niveau te dressuren (olympic niveau)

WAT EEN SHOW WAT EEN SHOW

en manen, tjonge er kwam een hengst binnen met manen tot op zijn knieën, hij draafde zo sierlijk en in tempo de bak binnen.
De hele tribune, alle mensen joelen en klapten erover, ik kreeg kippevel op mijn armen [nu nog als ik erover praat] , ik schreeuwde het ineens uit, wat een plaatje, wat een schoonheid

Jullie hebben wat gemisssssssssssssssssssstttttt

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 17:01

heey ik heb vandaag een onderlinge wedstrijd gehad op Hillie! het ging best goed en ik had 166 punten! en een 3e prijs! Pling Ikke vet happy!
foto's van mij en Hillie vanmiddag: Cheese!
Afbeelding
Afbeelding
let niet op mijn kop hoor Tong uitsteken
Afbeelding

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:26

Zie mijn profiel voor mijn fries!
1 woord voor nodig over hem.. KANJER!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:24

Ik zal ook ever wat over mijn kanjer vertellen

Zijn naam is Auky, een ruintje van ongeveer 14 jaar oud.
Hij heeft geen papieren, dus afstammeling, precieze leeftijd en stokmaat weet ik niet.
Wat ik wel weet, is dat hij echt een groot knuffelbeest is.
Kan soms een beetje lomp uit de hoek komen, maar ach, wat wil je met zo'n machtig groot lijf Tong uitsteken
Foto's zijn te vinden in mijn profiel.
En als je meer wilt weten, de PB-knop weten de meesten van jullie wel te vinden dacht ik zo Schijnheilig

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:30

hey hey ik heb ook gekozen voor helemaal super heb vier jaar terug een keer op een fries gereden en wil nu nooit meer wat anders !! Haha! ze zijn mooi lief gevoelig trots en hebben we degelijk aanleg voor dressuur ook kun je heerlijk de bossen in !! *LOL* Friezen zijn gewoon super duper!! OK dan!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 16:46

groot gelijk barreltjuh!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:59

i love friezen ............ wemke is ook een fries, een van mijn verzorgpaarden. he hoe krijgen jullie die foto's op je profiel of het plaatje ernaast. Ik kom er niet uit wat ik ook probeer het wil niet, ik wil ook zo graag mijn paardje showen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:32

Ok laat ik dan ook maar even stemmen
Ik heb ook gekozen voor helemaal super Knipoog

Dan hier wat over mijn Friesje:
Het is een 4 jarige Friese stamboekmerrie ze heeft echt een super karakter..! En dat voor een Tsjerk Knipoog ..!Ze is nu goed en wel 1.5 half jaar onder het zadel. En sinds een paar maand voor de kar.. Waar we verder eigenlijk helemaal niets meer mee doen. Ik ga haar in januari starten in de B-dressuur dus we zullen zien hoe dat gaat Bloos! *LOL* Voor foto' s zie mijn profiel
Haha! Wil je meer weten vraag het gerust OK dan!

Groetjes Miranda

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:54

Riviles schreef:
jep en ik ook hoor OK dan!
Jane-Pauline is mijnes Haha! hahahahahaha
Die rijd ik dus, ze is niet van mijzelf maar van de eigenaar
waar we onze paardjes hebben staan. Hij heeft een boel
friesjes, kijk maar es op http://www.vandeoosterboer.nl

Nu Amerens toch *LOL* Is toch iets meer uitdaging hè Lachen
Ik rijd het meeste op Afke die staat ook wel op de site.
Trude en Etty zijn ook leuk, Trude komt uit Etty en zijn allebei lekker voorwaarts Hyper!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:56

Riviles schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ik ben gisteren naar Leeuwarden geweest, het stamboek was 125 jaar oud. Ik wil zoveel vertellen, maar het heeft zoveel indrukken op mij gemaakt van wat ik daar gezien heb aan shows en dekhengsten en andere hengsten dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen.

De shows waren gewoon super. Er waren twee tophengsten speciaal overgevlogen naar Nederland, heinse en goffert en die stalen de show door op het hoogste niveau te dressuren (olympic niveau)

WAT EEN SHOW WAT EEN SHOW

en manen, tjonge er kwam een hengst binnen met manen tot op zijn knieën, hij draafde zo sierlijk en in tempo de bak binnen.
De hele tribune, alle mensen joelen en klapten erover, ik kreeg kippevel op mijn armen [nu nog als ik erover praat] , ik schreeuwde het ineens uit, wat een plaatje, wat een schoonheid

Jullie hebben wat gemisssssssssssssssssssstttttt

Jaa die man hè, die hengst draafde helemaal op de plaats en dan ineens strekken Wow! Wow!
Moest ook wel lachen om die karretjes met die neppaarden ervoor ik dacht eerst oh nee hè niet ineens weer een of andere clinic erachter aan maar het bleek wel lollig te zijn Clown

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 14:49

heey wemke.. hier ga k nie allemaal uitleggen hoe dat moet enzo.. maar check maar ff de Handleiding (kun je bovenaan elke Bokt-pagina vinden!) enne voor foto's op je profiel (dat staat er vast ook wel bij hoor) maar dan moet je eerst een andere site hebben waar je foto's kunt uploaden, bvb. PictureTrail. Verdere uitleg staat wel in de Handleiding. Knipoog

greetz jetje!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:45

yoyo weet hier iemand miss iets over het zogenaamde mok wat veel friezen hebben?gaat dat ook weer over of kun je er helemaal niks tegen doen?Wisten jullie dat ze manenexceem tegenwoordig bijna helemaal kunnen genezen?D'r stond een artikel in De mensport

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:56

Hey barreltjuh. Over de dingetjes die je verteld weet ik wel meer:

MOK: dat zijn een soort plekjes in de kootholtes die komen doordat het daar te vochtig is geweest. bij Friezen komt dat vrij veel voor, want de lange sokken houden het vocht vast. en ja, het gaat wel weer over. je moet er goed op controleren en evt. een zalfje op smeren. het kan elk jaar weer komen, maar het gaat dus weg en je moet er goed op controleren.

ZOMERECZEEM: ik zou niet weten of ze dat zouden kunnen genezen Verward . ik weet wel dat er heel wat aan te doen is om het heel erg te minderen zodat het nauwelijks meer jeukt bij het paard. mijn oude pony had het ook en we lieten haar er tegen inenten door de dierenarts om de paar week in de zomer. het werkte echt super! OK dan! je moet er wel op tijd bij zijn, als de vliegjes er nog niet zijn moet hij/zij al de eerste inenting krijgen. en een nog beter middel: het paard verhuizen naar de kust, op bvb. een waddeneiland. Daar leven de vliegjes die het eczeem veroorzaken eigenlijk niet. Maar dat wil natuurlijk niet iedereen, helemaal verhuizen daarheen..? maar helemaal te genezen, nee volgens mij kan dat niet.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, Pling
kuzziez Jetje

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 02:14

ook wij hebben een fries. het is een 8-jarige ruin, maar weinig bekend over achtergrond helaas. hebdus ook op de eerste mogelijkheid gestemd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vinden jullie ervan?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:22

Gaaf die 2e en 3e foto!
Hoe heet hij duivelintje?

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:28

Summertje schreef:
Gaaf die 2e en 3e foto!
Hoe heet hij duivelintje?

hij heet wessel.
de foto's waren toevalstreffers hoor, hij was zo leuk aan het ravotten met die haflinger en zo hebben we een paar leuke foto's kunnen schieten.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:39

mooi paard zeg! heeft ie geen papier? hij ziet er wel heel mooi uit namelijk!

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:51

Jettie schreef:
mooi paard zeg! heeft ie geen papier? hij ziet er wel heel mooi uit namelijk!

dank je.

hij heeft alleen een paspoort, maar gee nstamboek papieren. we hebben al eens geprobeerd om te achterhalen wat zijn achtergrond is, maar dat is niet gelukt helaas omdat een eerdere eigenaar overleden is.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:08

mijn bokkende fries Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in mijn profiel staan nog meer fotos