nakomelingen van Bazuin????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:05

Ik ken buiten Udinde van Jantina nog 3 Bazuintjes. Ik ben persoonlijk niet heel erg gecharmeerd van hun karakters, allemaal erg scheiterig. Overigens zijn deze paarden (nog) niet onder het zadel.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:56

Ben zelf op zoek naar een jonge Bazuin, wat jullie zeggen over zijn karakter klopt wel maar dit gaat op voor bijna alle paarden met een Gelderse afstamming, hondsbrutaal op een gezonde manier, Vos was een jonge Zichem en hij had hetzelfde, als jong paard de grootste scheiterd die er rond liep maar wel vol vertrouwen in zijn amazone, het heeft overigens wel drie jaar geduurd voor we dit op een concours terrein onder de knie hadden, het leek wel of we hem elke keer opnieuw zadelmak moesten maken.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:47

Naz schreef:
Ik ken buiten Udinde van Jantina nog 3 Bazuintjes. Ik ben persoonlijk niet heel erg gecharmeerd van hun karakters, allemaal erg scheiterig. Overigens zijn deze paarden (nog) niet onder het zadel.

Met uitzondering van Udinde dan Knipoog Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:41

Off-topic hoor

Bij het lezen van je topictitel moest ik denken Verward aan een fokker die Bazuin heet van achternaam. Ik vond het al zo vreemd.. *LOL*

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:17

Truecolor schreef:
Mijn merrie is een Gregor x Akteur x Pericles x Dolman (oftwel oude lijn x volbloed) en daar zet ik weer wat ouder bloed op. Ben overtuigd van het terugfokken naar de basis en daarop weer eventueel een volbloed.

Dan kom je van de wal weer in de sloot. Heb je eenmaal het warm(sport)bloedtype weer terug dan moet je absoluut van de huidige Volbloed afblijven.

Truecolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:10

Pardon? Wal? Sloot? Zie te veel bloedpaarden rondlopen waar een gemiddeld ruiter weinig mee kan. Zo zijn er bijvoorbeeld erg veel Jazzen met een bloederige moeder die niet te handhaven zijn. Een goed karakter is goud waard. Verder ben ik wel gecharmeerd van front en beweging wat ook steeds minder aanwezig is bij de doorgefokte stammen. Dus terug naar de basis (menig serieus fokker zal dit erkennen). Mijn merrie is trouwens een erg degelijke keur preferente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:26

Ken een Bazuin. Koel in het hoofd. Stevig paard, betrouwbaar in de omgang.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:30

Ik ken{de} 1 Bazuin,mv weet ik niet...heel mooi paard wel iets lange rug,maar het was echt een dooie..je kon hem slaan en schoppen maar vooruit kwam ie niet..maar dat kan ook aan de vorige ruiter gelegen hebben.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:28

inib heb je nog meer verhalen over vos....vind ut wel allemaal grappig..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:01

jantina schreef:
Met uitzondering van Udinde dan Knipoog Lachen

En libel nl. Knipoog

tijgertjuh84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 00:16

bazuin nakomelingen zijn ERG heet. Bij ons op stal heeft een meisje er een gehad en ze heeft deze ook weer snel door verkocht. Ook heb ik in Drenthe waar een vriendin van mij werkte wel eens geholpen op die stal in het weekeinde...toendertijd stond bazuin daar op stal. Echt werkelijk waar je kon nog niet eens voor de stal staan of hij kwam al met de oren in zijn nek op de tralies af. En in de wei zetten was ook al een drama met zijn tweeen en nog erachteraan skieen...nee voor mij ZEKER nooit een bazuin afstammeling!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:09

Ik was op zoek naar een Bazuin maar ben zondag en vandaag gevallen voor een jonge Parcival X Blanc Rivage, hij komt zo uit het land en kent dus niets, hij is wel erg brutaal maar aan de andere kant weer heel braaf, dinsdag wordt hij gecastreerd en dan ga ik hem halen, aan een jonge Bazuin is trouwens haast niet te komen omdat hij al op leeftijd is en niet zo heel veel merries meer dekt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:48

tijgertjuh84 schreef:
bazuin nakomelingen zijn ERG heet.

Ik kan dit niet plaatsen hoor, mijn Bazuin is heerlijk koel in de kop, maar je kan hem zo gek maken als je zelf wil. Dat wil niet zeggen dat ze zo maar alles accepteren. Maar als hij al heet wordt (gewild of niet gewild) hoef ik maar een rondje halsstrekken te doen en alles is weer weg. Heerlijk! Daarom heb ik hem oa ook gekocht.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:40

Ik ken ook een bazuin-ruin, groot, lomp, maar heel lief.
Het is niet het makkelijkste dressuurpaard, maar is wel erg lief en doet niemand kwaad.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:45

tijgertjuh84 schreef:
bazuin nakomelingen zijn ERG heet. Bij ons op stal heeft een meisje er een gehad en ze heeft deze ook weer snel door verkocht. Ook heb ik in Drenthe waar een vriendin van mij werkte wel eens geholpen op die stal in het weekeinde...toendertijd stond bazuin daar op stal. Echt werkelijk waar je kon nog niet eens voor de stal staan of hij kwam al met de oren in zijn nek op de tralies af. En in de wei zetten was ook al een drama met zijn tweeen en nog erachteraan skieen...nee voor mij ZEKER nooit een bazuin afstammeling!

Dat valt allemaal erg mee, aangezien ik weet over welke stal je het hebt. Ik heb Bazuin zelf ook meegemaakt en vond hem eerlijk gezegd erg braaf. Er zijn zeer zeker lastigere hengsten.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 21:48

ik hoor eerlijk gezegd ook meer goede verhalen over bazuin hengsten.... ze zijn dan wel gorrt en lomp, maar wel lief en ze gaan voor je door het vuur... en dat vind ik belangrijk aan een paard
en eengoed karakter dat vind ik ook belangrijk want mijn merie is nogal zuur...

Judita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:39

Hoi,

Ik heb een 13 jarige merrie van Bazuin. Ik heb haar nu 11 jaar.
En ik kan je vertellen dat het niet een van de makkelijkste is.
Het zijn zeer eenkennige maar wel brutale paarden die niet met alles en iedereen overweg kunnen. Mijn merrie is nog al een drukte schopper die wel graag aan het werk is. Maar die verder bijna niemand op haar rug accepteerd en of omgang. Dresuurmatig en springen zijn ze zeer geschikt voor. Rijdt mijn merrie op m1 en springen op L nivo. Viertal rijden gaat ook goed. Ik vind deze bloedlijnen zeer prettig rijden en ook uitdagend om dat ze wat groffer zijn en spannender rijden qua souplesse. Ik heb ook een kleinzoon van hem gefokt en die is qua karakter ook best ijverig wel werkwillig en leergierig maar ook zeer eenkennig en brutaal. De eigenaar van bazuin vertelde mij dat hij dit wel vaak in zijn nakommelingen terug fokt. Maar wel fijne paarden zijn om mee tewerken en voor je door het vuur gaan als je ze eenmaal hebt. Ze houden je wel goed bezig en vinden het leuk om niet altijd tewillen doen wat je vraagt. Als je ze even laat spelen en hun gang gaan na een kwartier is dit over en je kunt aan het werk. Zover ik weet zijn er bijna geen nakommelingen die betuigd zijn. Bazuin zelf ik ook niet betuigd. We zijn een paar maanden geleden bij bazuin zelf wezen kijken omdat ik nogal nieuwsgierig was hoe die in het echt was.
Nou moet zeggen dat het niet een bepaalde vriendelijk type is in zijn stal.
Hij kwam met mond open en oren in zijn nek bij de staldeur aangevlogen.
Buiten stal is hij best braaf maar wel eentje die niet van alles accepteerd.
En ook niet een van de makkelijkste in omgang is en ook eenkennig is.
Maar moet zeggen er stond ook nog een zoon van bazuin daar en die was zeer vriendelijk wel brutaal maar niet gemeen. Dus karakter fokt hij wel goed, dit lig ook vaak aan de merrie zelf. Als je zelf een behoorlijk pittige merrie heb met een moeilijk karakter zal ik verder zoeken naar een andere gelderse hengst. Omdat je dan 2 wat zwaardere karakters met elkaar fokt. En dit niet de ideale combinatie is. Ik wens je in iedergeval veel succes verder. Groetjes.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:18

dankjewel... wat een duidelijk verhaal... ik ga binnenkort ook een keer naar bazuin kijken... hoe hij in het echt is zeg maar!!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:18

Waar staat bazuin nu dan? Ik zou hem ook graag eens in levende lijve willen ontmoeten.
En Judita, ik herken wel wat in jouw verhaal. Sommige dingen zie ik in Owen terug. Gelukkig is Owen alleen heel erg braaf op stal in tegenstelling tot zijn vader.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:46

kijk voor n bazuin nakomeling is op http://www.vandenbergholland.com staat de goedekeurde hengst Laurentz op, n zoon van Bazuin! dit paard loopt geloof k iets van Z2 ofzo als t niet hoger is![/url]

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:01

love_sodera schreef:
kijk voor n bazuin nakomeling is op http://www.vandenbergholland.com staat de goedekeurde hengst Laurentz op, n zoon van Bazuin! dit paard loopt geloof k iets van Z2 ofzo als t niet hoger is![/url]

Laurentz liep Z2.
Hij is nu verkocht, en gaat een luizenleventje tegemoed!!
Hij is naar een hengstenboer, enige wat ie hoeft te doen is eten,slapen, in de wei lopen en dekken Knipoog
Wel jammer dat ie uit de sport is...

sorry, ff offtopic

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:09

Bazuin staat in Laren (Gld) bij Klomphaar.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:10

carlijn83 schreef:
Wel jammer dat ie uit de sport is...

Zo wonderbaarlijk scoorde die niet, dat zal ook meegewogen hebben in de verkoop Knipoog