En zoals altijd: de mening van Pukpaleis..........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:51

Ferro: 8 goedgekeurde zonen: gisteren Rhodium zien schitteren in Hengelo:dat wordt een echte!! geloof me nou, klein zonen die het alweer doen vele UTV merries veulen kampioen paarden alweer op Grand Prix niveau: is iedereen Jarwo alweer vergeten was een teamlid!! 70% of meer in wereldbeker wedstrijden....tuurlijk zijn er veel slechte van van welke hengst niet maar kan Flemmingh hetzelfde zeggen van zijn fokresultaten of Gribaldi en die hebben net zo veel of meer gedekt??

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:01

Flemmingh zou hetzelfde kunnen zeggen (Krack, Lingh). Ikzelf ben ook absoluut niet weg van Ferro en alles wat Ferro in zich heeft. Veel te ouderwets, kort voorbeen, kriebelig karakter, rare platte konten. Ferro zelf vind ik geweldig, om zijn prestaties en uitstraling (die veel van zijn nakomelingen missen!).

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:41

Kwa zonen is Ferro wel de meerdere hoor (en kwa gezondheid ook,misschien zijn kortere pootjes toch steviger)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:48

Ferro geeft wel nakomelingen die veel aanleg hebben voor het zware werk. Moeten we van Krack nog maar zien.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:37

Pipo schreef:
Ferro geeft wel nakomelingen die veel aanleg hebben voor het zware werk. Moeten we van Krack nog maar zien.

Kan ik mij volledig in vinden. De nakomelingen van Krack zijn wel nog jonger. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld zijn vader. Dan ken ik eigenlijk alleen maar Krack en Lingh die in de hogere proeven meelopen. Ik mis er waarschijnlijk wel wat. Bloos

Maar voor Krack is het zeker nog afwachten.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:36

En toch vind ik dat IN VERHOUDING er veel mindere zijn en natuurlijk heb je die van elke hengst. Ik heb ook nooit gezegd dat ik fan ben van Krack of Flemmingh hoewel daar ook goeie van zijn maar ook van Ferro, dat zal ik niet ontkennen. Zelf heb ik (uit een te klein gebleven KWPN merrie) een Jet Stream W staan. Voor degene die hem niet kent: Jet Set D x Mythens( Dus ook KWPN gefokt maar NRPS gekeurd) Uit de eerste jaargang van Jet Stream, die 15 merries gedekt had, liepen alle veulens die op de keuring waren op kop. Op de nationale keuring in Ermelo werd een hengst veulen uit een halve tuigpaard merrie zonder papier kampioen( om het even over verbetering op de nerrie te praten). En ook bij de merrie veulens grote maat werd een jonge Jet Stream kampioen. Helaas was het gros van de gedekte merries van hobby fokkers die geen ambitie hebben in de sport dus zie je ze niet zo maar terug. Als ik naar mijn eigen afstammeling kijk, was een super sportpaard geweest maar kampt nog steeds met de gevolgen van een operatie. Jet Stream zelf is naar mijn mening bij de verkeerde ruiters in training geweest en door een val ernstig geblesseerd geweest. Maar volgens mij had dit een hele grote kunnen zijn.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:54

pukpaleis schreef:
Numero Uno x Voltaire:beste allround hengst van deze jaargang en jareb daarvoor...
Beweging: Tuschinski
Exterieur: Metall *LOL*
Karakter:krack C
Fokresultaten + eigen prestaties: Ferro
Fokresultaten + eigen prestaties: Jasper (vooral in moederlijn)
*LOL* *LOL* *LOL*
P.S. zijn opmerkingen als "mooi hoogbenig model veel uitstraling" "fraaie hals" "zeer fraai model" "zeer fraai gemodeleerde fransman" "zeer veel instelling en vermogen" alleen maar negatief?? Verward

Lees nogmaals je mening over de nieuwe lichting hengsten door en ik zie inderdaad dat je stukje niet zo ironisch bedoeld was als ik in eerste instantie dacht. Mijn excusus. Knipoog
Dus Krack C heeft een goed karakter? Goh, dat had ik niet verwacht van een Flemmingh-nakomeling. De meeste Flemmingh's die ik ken zijn niet zulke lieverdtjes. Hoe zit het met de nakomelinge van Krack, hebben die ook zo'n goed karakter?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:59

Ik heb pas in een wei vol met Flemmingh en Krack merries gestaan, enters en twenters, waaronder de volle zus van Krack die nu 2 jaar is.
De eigenaar zette zo zijn kleindochter van amper 2 jaar op die merrie en de merrie gaf geen kick.
Zelden zo'n brave groep jonge paarden gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:10

porscherider schreef:

Dus Krack C heeft een goed karakter? Goh, dat had ik niet verwacht van een Flemmingh-nakomeling. De meeste Flemmingh's die ik ken zijn niet zulke lieverdtjes. Hoe zit het met de nakomelinge van Krack, hebben die ook zo'n goed karakter?

Verward:?:? Zowel Flemminghs als Kracknakomelingen staat juist bekend om hun fantastisch fijne karakter!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:12

Pipo schreef:
:?:?:? Zowel Flemminghs als Kracknakomelingen staat juist bekend om hun fantastisch fijne karakter!

Ik wou het net zeggen.. Je mag mijn Flemmingh nakomeling wel eens komen bekijken.. Die doet geen pas verkeerd met zijn anderhalf jaar.. Dus waar die onzin vandaan komt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:50

youngster schreef:
Ik wou het net zeggen.. Je mag mijn Flemmingh nakomeling wel eens komen bekijken.. Die doet geen pas verkeerd met zijn anderhalf jaar.. Dus waar die onzin vandaan komt.

Oh, ik wist niet dat Flemmingh en Krack C bekend stonden om hun fijne karakters. Maar ik blijf erbij, ik ken een paar Flemmingh's die niet echt lief zijn. Maar goed, daar zeg ik nu ook bij, het is maar net hoe je ermee om gaat. Van het liefste paard kun je een kreng maken natuurlijk. Wat ik trouwens wel van de nakomelingen van Flemmingh en Krack C vind is dat ze heel vaak mooi zijn qua uitstraling.

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:45

Sjuimpje schreef:
Ik heb pas in een wei vol met Flemmingh en Krack merries gestaan, enters en twenters, waaronder de volle zus van Krack die nu 2 jaar is.
De eigenaar zette zo zijn kleindochter van amper 2 jaar op die merrie en de merrie gaf geen kick.
Zelden zo'n brave groep jonge paarden gezien.

Hè, jij bent bij Fred geweest.Ik heb ook een Krack van hem staan, superbraaf paard, wel erg heet, maar dat komt wel goed straks. Lachen
De meeste Kracks zijn erg braaf, maar gevoelig voor verkeerde handelingen, ze kunnen snel in de stress schieten als ze slecht behandeld worden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:07

porscherider schreef:
Oh, ik wist niet dat Flemmingh en Krack C bekend stonden om hun fijne karakters. Maar ik blijf erbij, ik ken een paar Flemmingh's die niet echt lief zijn. Maar goed, daar zeg ik nu ook bij, het is maar net hoe je ermee om gaat. Van het liefste paard kun je een kreng maken natuurlijk. Wat ik trouwens wel van de nakomelingen van Flemmingh en Krack C vind is dat ze heel vaak mooi zijn qua uitstraling.

Sja zo zijn er van elke hengst wel nakomelingen die niet lief zijn, maar dat ligt ook echt aan de opvoeding.. En ze hebben allemaal een moeder he dat scheelt ook een hoop..