Wie fokker??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:37

nadezda schreef:
Volgens mij diegene die zijn naam op het dekbewijs heeft gezet.

Bij het NMPRS dus niet, daar is de eerste eigenaar de fokker. Kijk maar naar dat veulen wat op mijn naam staat. De echte eigenaar heeft zijn naam op het dekbewijs gezet en hem ondertekend. Bij de geboorte heb ik voor hem onder mijn naam ingevuld dat het veulen op mijn naam moest komen te staan. Nu sta ik te boek als fokker op het papier en in het paspoort.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:47

En bij sommige stamboeken vul je keurig het aangifteformulier in met je naam en lidnummer, teken je, bankrekening nummer erbij(ivm chippen etc)en ben je ook nog eens eigenaar van de merrie...En vervolgens krijg je een paspoort en papaier met je zusje als fokker/eigenaar Clown

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:17

Haha jah sommig stamboeken! Maar meestal is degene die op het dekbewijs staat, ook de fokker. Tenzij je het bij de aangifte van het veulen anders doorgeeft. (net weer hoe de regels van het stamboek zijn) Bij mij is degene die de hengstkeuze heeft gemaakt toch de fokker. Maar als je je paard bv laat chippen, en het paspoort word ingevuld maar de gegevens zijn niet juist of je paard heeft geen papier oid dan kan je daar wel als fokker eigenaar op staan terwijl dit dan eigenlijk niet klopt natuurlijk, maja het belangrijkste blijft toch dat je als eigenaar te boek staat lijkt mij! (Al is het wel leuk om wat info over de babytijd op te vragen bij de fokker haha)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 07:52

Beber schreef:
Dit geldt in ieder geval voor het KWPN, geloof dat het bij het BWP anders is.

nee hoor is juist hetzelfde.