Twaalf rijpaardhengsten ingeschreven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:43

Wouter24 schreef:
Mooie collectie paarden OK dan!

O vertel, leuk om jouw kijk op de zaak te horen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 09:00

Wouter24 schreef:
Mag wel weer is gezegd worden Gert van de Hoorn Scheve mond

Waarom rijden de echte hengstenmannen als HP, Edward en dergelijke niet als gastruiters?

Mooie collectie paarden OK dan!

de echte hengstenmannen zitten volgens mij niet te wachten op deze groene hengsten, over een jaartje of twee staan ze waarschijnlijk te dringen om erop te kunnen!

Ton de Kok heeft toch ook zijn sporen wel verdient, hij is alleen wat verouderd ook in rijkunst.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:17

HP en Edward kunnen natuurlijk niet objectief een hengst beoordelen, bij hen zullen altijd de belangen van de hengstenhouders waarvoor ze rijden meespelen.
Ik twijfel echt niet aan hun integriteit, maar als je zelf heel fijn rijdt op een hengst waarvan je nakomelingen moet beoordelen dan is het gewoon onmogelijk dat je je eigen ervaringen laat meespelen in je oordeel.
Heel logisch, dat was het ook toen vorig jaar in de Pavo alle Jazzen bij Tineke zo goed scoorden.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:09

Hé weer een zoon van Olivi ingeschreven! Fijne paarden hoor die Olivi's Haha! Heeft iemand er een foto van?

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:15

Oefff, het is niet moeders mooiste Haha! . Heb hem op de site van Jacob Melissen gezien.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:51

Ik ben gister ook geweest, heb de laatste 3 groepen gezien want ik had eerst nog tentamen (maar oh, wat kan ik snel! Knipoog )

Fantastisch natuurlijk van de Jacomar, en heel interessant om een zoon van zo´n goede merrie als Pherna (zie ook moederrapport) voor de fokkerij beschikbaar te hebben. Utopie OK dan!

Er werden meer hengsten goedgekeurd dan ik in eerste instantie had gedacht. Ik kan nu wel een aantal gaan noemen die ík niet goedgekeurd zou hebben, maar dat voegt weinig toe. Bovendien blijft het toch allemaal afwachten hoe ze het in de fokkerij gaan doen.
Ik vind in elk geval wél dat een aantal hengsten opvallend hoge punten kregen. Ik heb de hengsten zo´n 5 keer onder het zadel gezien. Als je dan kijkt naar zo´n Kennedy, hoe hij op "gewone" beoordelingsdagen zijn verrichting loopt zet je toch wat vraagtekens bij de 8.5 voor de draf.
Sjuimpje: alle hengsten hebben gesprongen in de verrichting. Je kon dan ook goed zien wanneer de Kennedy op zijn best draafde: de passen vóór de "hindernis" wanneer hij onder druk werd gezet door de ruiter. Maar goed, met Hans Peter in het zadel moet het helemaal goed komen met deze hengst. Galopperen kan hij goed en het is verder een blikvanger met opvallend mooi model.

CGJ: over de gastruiters is afgelopen weken al behoorlijk wat discussie geweest. Je snapt er soms niks van, wát ze willen bereiken bij zulke jonge hengsten en waarom op deze manier. Er zit in elk geval één ruiter bij die ik beslist niet geschikt vind voor jonge paarden, ben benieuwd of het KWPN hier wat mee doet. Over dat "dagelijkse kloffie" ben ik het overigens helemaal met je eens.
´s Avonds was er nog een bijeenkomst van het JongKWPN waar verder werd gediscussieerd over de nieuwe lichting hengsten. Over de Jazz vertelden ze dat het karakter uiteraard niet de enige belemmering was, maar ook het moeilijk kunnen schakelen en sluiten van deze hengst speelde hem parten. Frenk Jespers zei dat die informatie vooral van de gastruiters kwam en dus wellicht wat moeilijk te begrijpen was voor het publiek. Het is toch een hengst die (doorgaans) braaf zijn verrichtingen loopt in mooie zelfhouding.
Ben wel benieuwd welke springhengsten jij voor een 3 vond draven, ik vond het allemaal best acceptabel.

Ik denk in elk geval dat er een aantal hele interessante hengsten tussen zitten, maar men moet er natuurlijk wel een merrie voor hebben. Bv. de Stakkato.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:04

Wat voor merrie moet daarbij dan ? Lachen

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:21

MissHIS schreef:
Je kon dan ook goed zien wanneer de Kennedy op zijn best draafde: de passen vóór de "hindernis" wanneer hij onder druk werd gezet door de ruiter

Zo zie ik ze het liefst; wel kunnen draven alleen als het gevraagd wordt, beter zo dan alleen maar groot draven
Zeker voor een 3 jarige ...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:00

Franske schreef:
Wat voor merrie moet daarbij dan ? Lachen

Daar ging de discussie ´s avonds ook over. Had je maar bij moeten zijn! Haha nee zonder gekheid, Bert Poppelaars vertelde dat hij een Gran Corrado merrie had die hij goed bij Ukato vond passen. Pieter Kersten vond een Burggraaf merrie in eerste instantie absoluut ongeschikt voor deze hengst onder meer ivm kortbenigheid. Na het verder vertellen van de pedigree draaide hij al wat bij. Niet dat ik van plan was mijn merrie er bij te doen hoor, maar het was een voorbeeld waar ík van dacht dat het misschien wel zou passen bij zo´n hengst. Want het is een moderne, royaal gelijnde merrie met veel bloed, maat en zeker niet kortbenig.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:00

Magique schreef:
Zo zie ik ze het liefst; wel kunnen draven alleen als het gevraagd wordt, beter zo dan alleen maar groot draven

Aan de andere kant: alles wat eráán wordt gereden zal hij niet doorgeven. Ik zie liever wat meer kracht en afdruk van nature.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:07

Magique schreef:

Ben dat met je eens, liever functioneel en correct draven dan dat grote spectaculaire. Dat soort paarden zie je bijna nooit terug in de hogere sport.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:14

Moet ik als merriehouder met een springefokte merrie met 3 goede basisgangen blij worden van deze aangemelde hengsten waarvan het meerdendeel cijfers heeft voor de basisgangen die om te janken zijn?

zoals ze in groningen zeggen: goed bezig! OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:31

Welke spring-hengst voor een 3 draafde?
Geen idee eigenlijk.
Maar alleen de Jacomar draafde netjes.
De rest was allemaal zwaar onder de (lees: mijn) maat........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:33

CGJ12 op dit tijdstip op internet. Das ff wennen Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 03:00

CGJ12 schreef:
Welke spring-hengst voor een 3 draafde?
Geen idee eigenlijk.
Maar alleen de Jacomar draafde netjes.
De rest was allemaal zwaar onder de (lees: mijn) maat........

Ik heb wel meer hengsten met voldoende draf gezien dan alleen de Jacomar. Vind het dan wel weer opvallend dat de Camerino dan hetzelfde cijfer krijgt als bv. de Jacomar en de Numero Uno voor de draf.