NRPS hengsten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:59

Bij mij doen de foto's het ook niet maar hier staat zn koppie in ieder geval:
http://www.junior-riders.com/market/volltreffer.html
En hier in zn totaal maar schuin van voren.
http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... loggedin=0
Ik kan niet zoveel foto's van hem vinden en als ik al wat vind, dan zijn ze veelal hetzelfde Verward

Dit is Don't Worry:
http://www.ferienhof-stuecker.de/conten ... worry.html
Als je FS Don't Worry invoert bij de afbeeldingen bij google, krijg je nog meer foto's.

Ik denk dat, aangezien ze goedgekeurd zijn bij het NRPS, ze ook wel naar die showdag komen in Ermelo. Ik hoop het in ieder geval, ik zou ze graag een keer willen zien. Ik vind het persoonlijk erg mooie dieren!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:08

ja, dat is de hengst die ik hem zien staan in Stroe! En ik weet nog dat ik dacht..hmm, wat voor Jeddah?

Leuk dat je me even op hem wijst! Ik hoop ook dat hij op de hengstenkeuring komt, en anders ga ik wel in Stroe bij hem kijken!

FS Dont Worry heeft wel een erg zware hals, jammer, want dat kan mijn merrie juist niet hebben.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:06

Voltreffer voert valentino bloed wat garant staat voor veel beweging, hij is vanwege zijn leeftijd en talloze goedegekeurde zonen niet zo interresant meer voor de duitse fokkerij maar geen verkeerde hengst!

Dont worry fokt voornamelijk ponys met een normale hals, heb er geen nakomelingen gezien met een zware hals.

De vader van de vito is ook een leuke optie, meervoudig ek winnaar een van de beste verervers op het moment. Zijn zoon don joshi is eveneens een plaatje om te zien.

http://www.deutschesreitpony.de

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:11

Wat vindt jij van De Vito II zelf Gabrycha?
Bedankt voor de link, ik ga meteen even kijken!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:19

jeddah schreef:
Wat vindt jij van De Vito II zelf Gabrycha?
Bedankt voor de link, ik ga meteen even kijken!

Ik vind hem in alle opzichten een goede hengst, verbeterd met name het ielige wat teveel nrpsers op dit moment hebben, is goed en geheel duits gefokt. De reden waarom ik hem zelf niet neem is omdat ik een pony wil hebben die onder de 1.48m valt, de vito is 1.52 en mijn Aron merrie ook. Vandaar, maar een pony met een mooi uiterlijk en heel veel beweging!

(alleen bergen op zoom is een eindje tuffen)!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:30

Heb je veel nakomelingen van hem gezien? Denk je dat hij bij mijn merrie zou passen?

Afbeelding

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:08

Ik denk dat hij heel mooi zou passen op je merrie. Ik heb je hele topic hier gelezen en je zat ook te denken aan le matsjo, dat zou ook geen verkeerde keus zijn. Alleen vind ik zijn nakomelingen mooi zelf vind ik le matsjo een gewone pony.
Maar de vito is niet verkeerd en als je t leuk vind kan ik je nog adressen geven cq links van hele leuke sportponys bij jou (en mij Haha! ) in de buurt. Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 00:12

je slaat met Le Matsjo de spijker op zijn kop! Het is dat ie een apart kleurje heeft, maar verder is hij wat minder opvallend, ik weet ook niet meer hoe goed zijn achterbeen gebruik was. En, persoonlijk vind ik hem wel iets lang in de rug.
Ja, graag stuur maar door die links!! ik ben nog helemaal in de "orientatie mode" dus sta nog hartstikke open voor andere hengsten!

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:17

jeddah schreef:
Dat is zeker een heel lijstje Woodstock! Maar wel erg leuk om te lezen!! Neptune heb ik ook bewonderd op de hengsten keuring, hij kon inderdaad erg leuk en apart bewegen en was echt super braaf om te zien.
Loopt hij M1 bij de paarden of pony's? Heb je toevallig ook foto's van zijn nakomelingen?

Hij loopt M1 bij de pony's, de ruiter zit zelf geloof k in de tweede nu, dus is een beetje vroeg om naar de paarden te gaan Knipoog . Ik zal eens wat foto's maken en opsturen!

ps wat een plaatje van een pony jeddah!!

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:29

Is Lord trouwens geen optie? Ik heb er eentje van Lord gereden en getraind, en zij had een heeeel goed achterbeen en een extreem lange hals. Wel een beetje een heet karakter, maar wel werkwillig als je zorgt dat ze weet wie de baas is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:31

Woodstock schreef:
Hij loopt M1 bij de pony's, de ruiter zit zelf geloof k in de tweede nu, dus is een beetje vroeg om naar de paarden te gaan Knipoog . Ik zal eens wat foto's maken en opsturen!

ps wat een plaatje van een pony jeddah!!

Heel graag zie ik foto's!! En bedankt voor het compliment!! Dat is dus Jeddah, waar mijn bokt naam naar gekozen is!

Lord? Welke is dat??

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:47

Uhh k geloof dat die welsh is, maar k zal t eens navragen. Hij heeft ook een voorvoegsel (als je da zo mag noemen) maar k weet niet meer wat. Hij staat geloof k bij Jos en Trudi Houwen in Wanssum.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:51

Okee, ik wacht af!!

Hier nog een foto van Jeddah, vandaag genomen:
Afbeelding

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:53

vlieg komt van bachelor.
supermooie hengst met geweldige nakomelingen(kijk maar naar vlieg Tong uitsteken )
wel met heel veel karakter, maar eenmaal voor je gewonnen... Lovers

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:57

Vlieg is prachtig!! Is Bachelor meer een spring hengst?? Hoe is de moeder van Vlieg gefokt?

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:11

Lord is idd Welsh en heet volledig Leunsveld Lord, dus....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:14

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:15

Ik vind ze DeVito ook heel erg gaaf, heb van hem genoten op de show.

Ik ben verder niet zo heel erg in het wereldje van Nrps bekend, dus ga me niet in de discussie mengen. Een van mijn favorieten die ik voor mijn eigen merrie in aanmerking zou kunnen laten komen, is de volbloed arabier Moran ox, die ook voor het Nrps dekt. Geweldige pony vind ik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:19

Ja, Leo_ke! Moran vond ik ook een plaatje om te zien!! En wat kon hij mooi lopen! Deze keer wil ik geen volbloed arabier gebruiken op Jeddah, anders had hij zeker bovenaan het lijstje gestaan!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:00

jeddah schreef:
Vlieg is prachtig!! Is Bachelor meer een spring hengst?? Hoe is de moeder van Vlieg gefokt?

Vlieg's mama is een haf.

Dus tja, uhm haflingergefokt Tong uitsteken Haha!

Bachelor is idd wel meer spring gefokt, maar als je die draf ziet
Vingers aflikken

Zie je in Vlieg ook heel veel terug, zeker in de winter!! zwever-de-zweef Haha! Haha!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:31

We hebben Lidelia dit jaar door Sergi van Vreeburg laten dekken. Hij sprak mij erg aan maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Haar 4.5 jarige dochter is van Jet Stream W. Nog al een verschil dus maar de reden daar van is een erg lang verhaal. Op www.nrps.nl staat een lijst van hengstenhouders,mss word je daar wat wijzer. Een vriendin van mij hebben ze gevraagd om DeVito te gaan rijden maar ik weet niet hoe dat is afgelopen. Mss kan ik binnekort wat meer over hem vertellen. Het NRPS organiseert 22 jan 2005 weer een showdag waar alle ggk hengsten komen. Ik ga er als het goed is ook kijken. Dan kan je ze met je eigen ogen gaan bekijken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:41

Hoi Kweenie, leuk dat je voor Sergi hebt gekozen,vind ik inderdaad ook een erg aansprekende hengst! Ik ben benieuwed naar je veulen! Hou ons op de hoogte!
Ik ga zeker naar de NRPS Showdag! Ik kan al haast niet wachten!

Ik hoop dat je via je vriendin meer informatie over De Vito kan krijgen!! Alles is welkom!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:37

Ik heb een nakomeling van Branco ox!! *LOL*
jeddah ik denk dat branco ook wel bij jouw jeddah past....voor foto pb me maar

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:38

oja! als er nog meer bokkers zijn met nakomelingen van Branco ox wil je me dan ff pb-en??? ik ben erg benieuwd!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 01:29

vraag me alleen af of deze meneer nog dekt cq in leven is?

Overigens zijn don't worry ed niet erkend voor het nrps ze voeren te weinig arabisch bloed, maar in combinatie met een voldoende bloed voerende nrps moeder kunnen ze wel geregistreed worden en als stamboekdieren meedoen aan keuringen, dus niet als veulen!