Pipo schreef:Ok, dus in jou ogen zijn 1ste premie veulens rommel?
Ik wil jouw eigen woorden wel even opzoeken over feestcommissies etc.
Hoeveel van zulke veulens kan je benoemen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lucienne schreef:Een vriendin van mij krijgt een veulentje naja der paard dan(duhh)
en het lijkt mij onwijs leuk om tegelijkertijd ook een veulen te hebben,
kunnen ze samen in de opfok.
Alleen vraag ik me af wat kost een leuk veulen. als het een leuk papier heeft (niet super bijzonder) met springbloed en het een beetje leuk oogt. Het liefst zou ik een kwpn'er willen hebben.
het hoeft absoluut geen topper te worden, gewoon af en toe een proefje of parcoursje.
is dit mogelijk rond de 1000 euro??
of stel ik nu echt te veel eisen
sarabande schreef:Ik beweer niets over veulenkeuringen, ik hecht weinig waarde aan veulenkeuringen dat is niet de eerste keer dat ik dat neerzet.
Je chargeert wat uitspraken als je die weer in de juiste en neutrale volgorde leest heb je je opheldering.
lucienne schreef:Een vriendin van mij krijgt een veulentje naja der paard dan(duhh)
en het lijkt mij onwijs leuk om tegelijkertijd ook een veulen te hebben,
kunnen ze samen in de opfok.
Alleen vraag ik me af wat kost een leuk veulen. als het een leuk papier heeft (niet super bijzonder) met springbloed en het een beetje leuk oogt. Het liefst zou ik een kwpn'er willen hebben.
het hoeft absoluut geen topper te worden, gewoon af en toe een proefje of parcoursje.
is dit mogelijk rond de 1000 euro??
of stel ik nu echt te veel eisen
sarabande schreef:Ja [naam verwijderd] daar zit je ver naast, ga maar eens mee naar de keuringen in de rest van het land en praat daar maar eens met het gros van de fokkers. ..

. Aan fokken is weinig te verdienen, aan opfokken helemaal niets. Dees schreef:De tip van annegti is trouwens waar: die oudere fokkers verkopen liever in guldens dan in euros. Terugrekenen kan een leuk voordeeltje opleveren
Overigens; een aardig veulen nu niet verkocht voor 1.000 euro is na 3 jaar opfok hetzelfde als verkoop voor een 4.500 euro(break-even-punt, economische benadering). Als een fokker nu de 1.000 euro opbrengst te weinig vind, moet ie nog maar eens zien of hetzelfde dier over 3 jaar wel verkocht wordt voor minstens 4.500 euro. De meesten brengen dat niet op. Aan fokken is weinig te verdienen, aan opfokken helemaal niets.
Zwelgje schreef:
Als ik hem voor 1.000 euro zou verkopen dan zou dat wel heel triest zijn, mijn totale dekking was al bijna het dubbele.
sarabande schreef:Komt het wel eens bij je op dat er mensen zijn die gewoon een eigen keuze maken voor een hengst of zo, die niet jouw keuze is.
Dat jij dat oplichting, naief etc etc noemt klinkt nogal kleinerend.

Citaat:die niet jouw keuze is