wat kost een leuk veulen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:04

Pipo schreef:
Ok, dus in jou ogen zijn 1ste premie veulens rommel?

Ik wil jouw eigen woorden wel even opzoeken over feestcommissies etc.

Hoeveel van zulke veulens kan je benoemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:07

sarabande schreef:
Ik wil jouw eigen woorden wel even opzoeken over feestcommissies etc.

Hoeveel van zulke veulens kan je benoemen.

Dat is mijn mening ja, maar goed.........Jij beweert het tegenovergestelde en nu beweer je weer wat anders.
Dus ik volg het ff niet meer, en vraag je nu om opheldering Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:11

Ik beweer niets over veulenkeuringen, ik hecht weinig waarde aan veulenkeuringen dat is niet de eerste keer dat ik dat neerzet.

Je chargeert wat uitspraken als je die weer in de juiste en neutrale volgorde leest heb je je opheldering.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:17

lucienne schreef:
Een vriendin van mij krijgt een veulentje naja der paard dan(duhh)
en het lijkt mij onwijs leuk om tegelijkertijd ook een veulen te hebben,
kunnen ze samen in de opfok.
Alleen vraag ik me af wat kost een leuk veulen. als het een leuk papier heeft (niet super bijzonder) met springbloed en het een beetje leuk oogt. Het liefst zou ik een kwpn'er willen hebben.
het hoeft absoluut geen topper te worden, gewoon af en toe een proefje of parcoursje.
is dit mogelijk rond de 1000 euro??
of stel ik nu echt te veel eisen Verward

Nogmaals neeeeee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:41

sarabande schreef:
Ik beweer niets over veulenkeuringen, ik hecht weinig waarde aan veulenkeuringen dat is niet de eerste keer dat ik dat neerzet.

Je chargeert wat uitspraken als je die weer in de juiste en neutrale volgorde leest heb je je opheldering.

Jij vind dat ik chargeer, dat is iets anders dan dat ik dat doe.

Maar goed, ik denk dat de topicstarter wel een veulen die aan haar eisen voldoet kan vinden voor 1000 euro. Jij vind van niet. Prima toch Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:46

ceasario schreef:
Nogmaals neeeeee?

Even voor de duidelijkheid, er staat dat haar vriendin haar paardje een veulen krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:47

lucienne schreef:
Een vriendin van mij krijgt een veulentje naja der paard dan(duhh)
en het lijkt mij onwijs leuk om tegelijkertijd ook een veulen te hebben,
kunnen ze samen in de opfok.

Alleen vraag ik me af wat kost een leuk veulen. als het een leuk papier heeft (niet super bijzonder) met springbloed en het een beetje leuk oogt. Het liefst zou ik een kwpn'er willen hebben.
het hoeft absoluut geen topper te worden, gewoon af en toe een proefje of parcoursje.
is dit mogelijk rond de 1000 euro??
of stel ik nu echt te veel eisen Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:56

Je mening was duidelijk Pipo, wat wil je met het voor de zoveelste keer quoten van de TS zeggen?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:59

sarabande schreef:
Je mening was duidelijk Pipo, wat wil je met het voor de zoveelste keer quoten van de TS zeggen?????

Gezien je quote naar Ceasario dacht ik dat je het niet snapte, en heb ik even het bericht gequote dat de TS werkelijk zelf een veulen wil kopen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:59

sarabande schreef:
Even voor de duidelijkheid, er staat dat haar vriendin haar paardje een veulen krijgt

Hulp van buitenaf

Citaat:
en het lijkt mij onwijs leuk om tegelijkertijd ook een veulen te hebben

Toekomstige veulen van vriendin samen op laten groeien met nieuw aangekocht veulen

Lachen

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 13:30

Ik ben nu iets meer op de hoogte, het veulen dat ik ga zoeken hoeft ook geen topper te worden gewoon een leuk rijdier. De klasse z hoef ik er niet mee te halen (ik ben meer van gewoon af en toe een wedstijdje).
En er hoeven ook geen super papieren bij te zitten het is meer dat als ik dat wil ik wat over de ouders te weten kan komen.
Welke tijd van het jaar staan er eigenlijk de meeste veulens te koop??

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:35

lucienne schreef:
Welke tijd van het jaar staan er eigenlijk de meeste veulens te koop??

Nu!! Iedereen wil zijn veulen kwijt aangezien de opfok nu begint.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:50

en 1000 euro is nog altijd 2200 gulden...

Vooral bij oude boertjes kun je beter in guldens bieden etc. en later pas omrekenen naar euro's.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:56

Denk persoonlijk ook niet dat je een leuk veulen kan vinden voor 1.000 euro.
Mijn vriend en ik hebben heel bewust gekozen om een "goed" veulen te fokken en daar zijn we wat ons betreft wel in geslaagd. Natuurlijk valt er nog vanalles op aan te merken, maar wij zijn tevree.
Ook is dit een potentieel dressuurpaard en heeft tenslotte ook niet de geringste afstamming (alleen maar bewezen ouderdieren).

Als ik hem voor 1.000 euro zou verkopen dan zou dat wel heel triest zijn, mijn totale dekking was al bijna het dubbele.
Ik heb mijn prijs en ik heb helemaal geen haast. Hij mag best blijven tot ie 3 is. Ik maak em net zo lief zelf zadelmak en dan kijk ik even hoe dat evolueert. Hoe ouder hij nu wordt hoe meer hij me zelf gaat aanstaan, hij kan ECHT zo lekker makkelijk en verend bewegen.
Wij zijn ook uitgegaan van het feit dat hij er nog zal zijn als hij 2 of 3 is. Als je fokt en het veulen al meteen na spenen kwijt MOET dan ben je mijn inziens niet handig bezig.
Maar in mijn geval, mocht er iemand komen die er de prijs voor geeft die wij interessant vinden, dan mag hij weg. Zo niet, dan blijft ie toch lekker. Ik fok niet om ze aan de meute mee te kunnen geven, ik probeer een goed sportpaard te fokken en zoek daarom ook de juiste doelgroep op. Helaas is het aanbod van "goedkope" veulens zo groot dat er wel vraag is naar mijn veulen maar dat iedereen het argument aandraagt dat ze elders wel een veulen kunnen vinden van +/- 1.500 euro. Ik adviseer die mensen dan ook om elders te gaan zoeken.
Ik heb zelfs al serieuze reacties gehad van mensen die mijn Jet Set wel wilden kopen voor 800 euro... yeah right!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:58

Denk persoonlijk ook niet dat je een leuk veulen kan vinden voor 1.000 euro.
Mijn vriend en ik hebben heel bewust gekozen om een "goed" veulen te fokken en daar zijn we wat ons betreft wel in geslaagd. Natuurlijk valt er nog vanalles op aan te merken, maar wij zijn tevree.
Ook is dit een potentieel dressuurpaard en heeft tenslotte ook niet de geringste afstamming (alleen maar bewezen ouderdieren).

Als ik hem voor 1.000 euro zou verkopen dan zou dat wel heel triest zijn, mijn totale dekking was al bijna het dubbele.
Ik heb mijn prijs en ik heb helemaal geen haast. Hij mag best blijven tot ie 3 is. Ik maak em net zo lief zelf zadelmak en dan kijk ik even hoe dat evolueert. Hoe ouder hij nu wordt hoe meer hij me zelf gaat aanstaan, hij kan ECHT zo lekker makkelijk en verend bewegen.
Wij zijn ook uitgegaan van het feit dat hij er nog zal zijn als hij 2 of 3 is. Als je fokt en het veulen al meteen na spenen kwijt MOET dan ben je mijn inziens niet handig bezig.
Maar in mijn geval, mocht er iemand komen die er de prijs voor geeft die wij interessant vinden, dan mag hij weg. Zo niet, dan blijft ie toch lekker. Ik fok niet om ze aan de meute mee te kunnen geven, ik probeer een goed sportpaard te fokken en zoek daarom ook de juiste doelgroep op. Helaas is het aanbod van "goedkope" veulens zo groot dat er wel vraag is naar mijn veulen maar dat iedereen het argument aandraagt dat ze elders wel een veulen kunnen vinden van +/- 1.500 euro. Ik adviseer die mensen dan ook om elders te gaan zoeken.
Ik heb zelfs al serieuze reacties gehad van mensen die mijn Jet Set wel wilden kopen voor 800 euro... yeah right!

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:16

het is raar dat men tegenwoordig voor 1000 euro of minder al een veulen kan kopen, het sperma alleen is al meer waard!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:46

sarabande schreef:
Ja [naam verwijderd] daar zit je ver naast, ga maar eens mee naar de keuringen in de rest van het land en praat daar maar eens met het gros van de fokkers. ..

Wat een makkelijke reactie... Verdrietig

Ik ventileer mijn mening op basis van wat ik hier om me heen hoor en zie. Uiteraard woon ik niet in het elitaire fokgebied onder de rivieren waar men alleen oog heeft voor het hogere plan, dus het kan zijn dat jij en ik totaal verschillende fokkers spreken.

Ik blijf bij mijn stelling: 80 % van de geboren veulens bij het kwpn is al te koop voordat het de merrie uit is. In ieder geval in mijn regio Knipoog

En als uiteindelijk in de herfst blijkt dat de kopers wederom niet in de rij staan om per opbod het supergefokte diertje over te nemen, besluit menig merriehouder de aanwas te dumpen.
Het is om die reden dat menig aardig veulen ver onder het dekgeld van eigenaar verwisselt, op de markt...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:51

De tip van annegti is trouwens waar: die oudere fokkers verkopen liever in guldens dan in euros. Terugrekenen kan een leuk voordeeltje opleveren Knipoog

Overigens; een aardig veulen nu niet verkocht voor 1.000 euro is na 3 jaar opfok hetzelfde als verkoop voor een 4.500 euro(break-even-punt, economische benadering). Als een fokker nu de 1.000 euro opbrengst te weinig vind, moet ie nog maar eens zien of hetzelfde dier over 3 jaar wel verkocht wordt voor minstens 4.500 euro. De meesten brengen dat niet op Knipoog. Aan fokken is weinig te verdienen, aan opfokken helemaal niets.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:54

Dees schreef:
De tip van annegti is trouwens waar: die oudere fokkers verkopen liever in guldens dan in euros. Terugrekenen kan een leuk voordeeltje opleveren Knipoog

Overigens; een aardig veulen nu niet verkocht voor 1.000 euro is na 3 jaar opfok hetzelfde als verkoop voor een 4.500 euro(break-even-punt, economische benadering). Als een fokker nu de 1.000 euro opbrengst te weinig vind, moet ie nog maar eens zien of hetzelfde dier over 3 jaar wel verkocht wordt voor minstens 4.500 euro. De meesten brengen dat niet op Knipoog. Aan fokken is weinig te verdienen, aan opfokken helemaal niets.

Wel als je zelf opfokt
Het kost toch altijd geld maar ik heb gelukkig de mogelijkheid heb dat ik een zeer fijne deal heb wat betreft de opfok van mijn veulen.
Maar als je ze allemaal moet wegbrengen en per stuk ook nog eens 1.000 euro op jaarbasis kost om ze op te fokken....dat is een ander verhaal.
Maar als ik zelf afhankelijk was geweest om mijn veulen naar een opfokbedrijf te brengen dan was ik er niet aan begonnen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:54

Dees schreef:
De meesten brengen dat niet op Knipoog. Aan fokken is weinig te verdienen, aan opfokken helemaal niets.

Dat zei ik al enige pagina's terug. En ik reageer niet gemakkelijk, maar uit wat ik landelijk om me heen zie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:05

annegti schreef:
en 1000 euro is nog altijd 2200 gulden...

Vooral bij oude boertjes kun je beter in guldens bieden etc. en later pas omrekenen naar euro's.

Moet je toch opschieten, nl. er stoppen per dag in dit land veel boeren. met hun bedrijf.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:09

Zwelgje schreef:

Daar zit het probleem en niet bij de marktprijzen of excuses van het zal wel niks zijn zo'n veulen.

Men heeft zich laten tillen door de sperma verkopers.
En volgend jaar weer en weer en weer. Ach gut

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:12

Dees schreef:
Ik blijf bij mijn stelling: 80 % van de geboren veulens bij het kwpn is al te koop voordat het de merrie uit is. In ieder geval in mijn regio Knipoog

Dat is ook in het zuiden.
Die varkensboeren hebben altijd in "loondienst" gemest ,gefokt.

En de naieve burger mag het volle pond betalen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:27

Komt het wel eens bij je op dat er mensen zijn die gewoon een eigen keuze maken voor een hengst of zo, die niet jouw keuze is.
Dat jij dat oplichting, naief etc etc noemt klinkt nogal kleinerend.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:44

sarabande schreef:
Komt het wel eens bij je op dat er mensen zijn die gewoon een eigen keuze maken voor een hengst of zo, die niet jouw keuze is.
Dat jij dat oplichting, naief etc etc noemt klinkt nogal kleinerend.

Je moet er wel een beetje doorheen kijken.
En niet alles zwart wit nemen.

Eigen keuze zijn er genoeg .
Maar er wordt ook al 20 jaar cooperatief gedacht.

Citaat:
die niet jouw keuze is

Dat staat er buiten.
De praktijk daar hebben we het over.