naar aanleiding van top 3 hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:40

Suzanne F. schreef:
Ik voelde me bij een aantal hengsten wel persoonlijk aangevalllen... Bloos Behoorlijk op mn p*k getrapt,, als ik die zou hebben.

Hoezo?
Men geeft hier gewoon de persoonlijke meningen weer, het zijn geen feiten.
Dat blijkt nog eens duidelijk dat in het ene topic hengsten als favorieten genoemd worden en in het andere topic dezelfde hengsten door anderen als minder favoriet worden bestempeld.
Dat is helemaal niet op de persoon gericht, maar geeft een beeld van de verdeelde meningen die er over de hengsten zijn.
Ik zie dat zelfs als iets positiefs, daardoor wordt duidelijk dat stempels die hengsten opgedrukt krijgen maar heel relatief zijn.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:05

Aimee schreef:
Hoezo?
Men geeft hier gewoon de persoonlijke meningen weer, het zijn geen feiten.
Dat blijkt nog eens duidelijk dat in het ene topic hengsten als favorieten genoemd worden en in het andere topic dezelfde hengsten door anderen als minder favoriet worden bestempeld.
Dat is helemaal niet op de persoon gericht, maar geeft een beeld van de verdeelde meningen die er over de hengsten zijn.
Ik zie dat zelfs als iets positiefs, daardoor wordt duidelijk dat stempels die hengsten opgedrukt krijgen maar heel relatief zijn.

Juist ja, minder favoriet.

Citaat:
nu de minst favo hengsten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:11

Ik wil het wel onderbouwen hoor.
Sjuimpje schreef:
Op 1 met Stip: Jazz
Nr 2 is voor Weltmeyer
Nr 3 voor Quick Star

Nr 1:
Omdat mij de karakters niet aanspreken verder vind ik Jazz een enorme stempel drukken op zijn nakomelingen wb de halsvorm en aanzet, zelf kick ik enorm op goede fronten en een Jazz front doet mij niets. Ik vind de halzen te kort, te horizontaal aangezet, te diep uit de borst en de nekjes zijn te kort waardoor ze zo 'eng' in de aanleuning worden.

Nr 2:
Omdat Weltmeyer van die typische lendenen meegeeft, Weltmeyers gaan snel wijd en kantelen de lendenen de verkeerde kant op. Verder vind ik ze in het hele doen en laten flegmatiek.

Nr 3:
Omdat ik ze gewoon lelijk vind. Ik heb zelden zoveel lelijke nakomelingen gezien als van Quick Star, ze kunnen wel super springen maar ik vind het niets als je je kop om moet draaien als je langs je eigen wei/stal loopt.

Verder vind ik niet provocerend aan dit topic,
mijn mening hoeft niemands andere te wezen. Ik vind het wel interessant om te lezen waarom iemand een hengst totaal niets vind daarom is het inderdaad wel slim om even te onderbouwen waarom niet
Ik ben behoorlijk leip van een flinke scheut Trakbloed maar het deed mij dus echt niets om te lezen dat Aimee dat niets vind, des te meer blijven er voor mij over Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:22

GertJan schreef:
[Juist ja, minder favoriet.

[quote]
nu de minst favo hengsten.
[/quote]

Ik heb een aantal minder favoriete hengsten, maar ik heb m'n minst favoriete weergegeven.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:39

Ik wil ook nog wel een toelichting geven:

1. Weltmeyer --> geeft slechte lendenen en traag achterbeen. Misschien heeft het ook wel met elkaar te maken, maar de beweging van de rug is imo echt slecht.
2. Trak-bloed in het algemeen --> ik heb de ervaring dat de rittigkeit echt ver te zoeken is, naast het algemene karaktertype dat niet helemaal mijn ding is.
3. Pion --> "puzzel-paarden" weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven, in ieder geval weet ik niet hoe ik de puzzel in elkaar moet zetten bij de Pions die ik ken.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:42

Aimee schreef:
Ik heb een aantal minder favoriete hengsten, maar ik heb m'n minst favoriete weergegeven.

Waarom verkies je deze:
Afbeelding

boven deze:
Afbeelding

Ik bedoel, als je sokken mooi vindt ...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:46

In het favorieten-topic verkies ik een drietal hengsten boven anderen, in dit topic geef ik een aantal hengsten aan waar ik minder over te spreken ben. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik alle andere paarden daarboven verkies en bovendien gaat mijn sellectie over rijpaarden. Je voorbeeld is totaal niet van toepassing.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:48

Aimee schreef:

Je zegt het toch echt zelf.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:54

GertJan schreef:
Je zegt het toch echt zelf.

Rijpaarden!
Daarnaast zijn dit de minst favoriete hengsten waar ik wat over kan zeggen. Die hengst waar jij mee aankomt; ik heb geen flauw benul wie dat is. Dan kan ik daar dus ook geen oordeel over hebben, zou een vooroordeel zijn en daar doe ik liever niet aan. Dat geldt voor héél veel paarden, dus uit de sellectie die ik ken, kies ik mijn favorieten en mijn minder-favorieten. Binnen die sellectie is het dus inderdaad zo dat ik alle andere hengsten verkies boven de drie die ik genoemd heb.

Edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door Aimee op 10-11-04 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:02

Aimee: je hebt het over de minst favoriete rijpaarden, die bij het KWPN goedgekeurd zijn op dit moment. Dat beantwoordt bij lange na niet aan de stelling. Er zijn heel wat hengsten in Nederland die hun testikels nog hebben. Daarvan zijn er hengsten goedgekeurd bij het NRPS, AES, Zangersheide, EASP, IHW, Groninger, etc, etc, etc.

Maar goed, ik zie het voor me: dit zijn de minst favoriete hengsten waarover je een mening hebt. Natuurlijk mag dat.

Laat me even wel stellen: 99,9% van de hengsten mogen helemaal nooit bij onze merries in de buurt komen. Ik maak daar geen onderscheid tussen. Ze hebben namelijk geen van allen de streep gehaald. Ik richt me alleen op die 0,1% die ik wel in mijn fokprogramma zie passen Knipoog

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:02

Suzanne F. schreef:
Nah ja. Ik vind dit een erg provocerend topic waarbij veel mensen zich tegen het verkeerde been geschopt voelen. Vooral ook omdat je alleen maar namen noemt en geen uitleg waarom. En daarbij blijft het zo dat wat de ene een k*tkarakter vind, de ander superfijn vind.

Ik voelde me bij een aantal hengsten wel persoonlijk aangevalllen... Bloos Behoorlijk op mn p*k getrapt,, als ik die zou hebben.

Ik ga geen minst favo hengsten noemen omdat de hengst zelf en de nafok ook erg verschillen.

Zou jij mij kunnen vertellen waarom jij je zo aangevallen voelt.
Als je tevreden met je paard bent dan hoeft dat toch niet, je weet toch zelf beter.

Ik vind het dus absoluut geen provocerend topic, en ik zou me ook absoluut niet aangevallen voelen als iemand mijn favoriet een k*t hengst vindt.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:10

Aimee schreef:
Rijpaarden!
Daarnaast zijn dit de minst favoriete hengsten waar ik wat over kan zeggen. Die hengts waar jij mee aankomt; ik heb geen flauw benul wie dat is. Dan kan ik daar dus ook geen oordeel over hebben, zou een vooroordeel zijn en daar doe ik liever niet aan. Dat geldt voor héél veel paarden, dus uit de sellectie die ik ken, kies ik mijn favorieten en mijn minder-favorieten. Binnen die sellectie is het dus inderdaad zo dat ik alle andere hengsten verkies boven de drie die ik genoemd heb.

De topic ging niet over rijpaarden, maar over hengsten in het algemeen. Ik kan me haast niet voorstellen dat er in de selectie van hengsten die jij kent geen enkele minder is dan Weltmeyer. Maar goed, smaken kunnen verschillen. Het is niet zo dat ik persoonlijk iets heb tegen jouw "rijtje", maar het gaat om deze "rijtjes" in het algemeen, maar wederom, smaken kunnen verschillen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:15

Ik weet zeker dat er ellende van dit topic gaat komen Haha! Mensen zijn nu al over de zeik dat de een hun favo hengst niet goed vind.

Het is maar waar je je druk over maakt.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:16

rodalover schreef:
1. jazz: nakomelingen hebben poedersuiker streken
2. ferro vele nakomelingen veel blessures
3. gribaldi

Nou sorry maar.. hoe denk je dat het komt dat jij deze hengsten kent? Je noemt nou de 3 bekendsten die er zijn ongeveer, is dat niet omdat ze zichzelf bewezen hebben ofzo? En hoe kan Ferro dan hengst van het jaar geweest zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:19

Foutje Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-04 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:20

hahaha.. foute venster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:21

oliebol, verkeerde topic Haha!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:21

Don Schufro is ook geweldig. Misschien wel de beste Donnerhall nakomeling! Haha!
Laatst bijgewerkt door GertJan op 10-11-04 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:22

Haha!

Nou moet ik er een zinnetje bij typen, want anders heb ik een ow te pakken omdat je niet alleen een smiley mag plaatsen.

Ik heb wel bepaalde voorkeuren voor hengsten, maar de hengsten die mij minder aanspreken kunnen alsnog goed passen op een bepaalde merrielijn, al kan ik mij dat van sommige niet voorstellen Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-04 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:34

GertJan schreef:
De topic ging niet over rijpaarden, maar over hengsten in het algemeen.

Ja, en daarbij laat ik me uit over rijpaarden want ik heb geen flauw benul over Welshjes, New Forrestjes, Shires enz. enz. dus daar laat ik me ook niet over uit.
Hoewel ik die Tycoon van Joost echt geweldig vind... maar da's puur gebaseerd op de eerste foto in dat topic van hem.... Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:47

Grappig is, dat bij het bepalen van een favoriete dan wel niet-interessante hengst, ik eigenlijk dit altijd spiegel aan mijn merries. Maar er is zeker wel bloed waarbij ik minder snel genegen ben te gaan kijken.

Ik denk dan aan: Cabouchon, vanwege de korte halzen en het saaie type
Jazz, ook vanwege de korte halzen en het saaie type
Flemmingh, vanwege het grote percentage uitval (weinig die goed zijn/blijven op latere leeftijd)

Waar ik absoluut WEL bij ga kijken is bloed van
- Balzflug, dan wel Michelangelo
- Ramiro
- Rubinstein
- Roemer

Het is dan ook geen toeval dat ik een paar jaar geleden een Balzflug x Zeolietje kocht, en daar een Rubinstein x Roemer op zette...
Ik overweeg dat veulen over een aantal jaar te dekken met een Ferro x Ramiro

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:33

Suzanne F. schreef:
Ik ga geen minst favo hengsten noemen omdat de hengst zelf en de nafok ook erg verschillen.

Dat geldt in het omgekeerde geval toch ook Verward

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 22:39

ik zal de mijne dan ook even onderbouwen.

Lancet--> Aantal nakomelingen van gezien die erg gestressd waren en de spieren allemaal stijf hielden door de stress

Corland --> Ja ook de nakomelingen vind ik niet zo erg veel hebben. Maar moet zeggen dat de laatste paar veulens die ik heb gezien toch wel veel kwaliteit hadden

Tuschinsky je houd er van of niet en ik dus absoluut niet vind het net een barbiepaard.

Maar stel ik kom een mooie, fijn, leuk paard tegen van zowel Lancet,Corland of Tuschinsky zou ik zo dier niet laten staan om wat voor vader die heeft. Zo had ik pas een erg gave Lancet gezien.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:02

1) Jazz (slecht karakter en iedereen heeft ze al)
2) Voltaire (NIET SLECHT, maar iedereen heeft ze al, dus zou er niet voor kiezen)
3) Zeus (geeft hartproblemen door)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:06

QuijoSavan schreef:
3) Zeus (geeft hartproblemen door)

Kan je dat hard maken?