Klap tegen groeischijf bij 5,5 mnd oud veulen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:54

Olevalover schreef:
Ik heb met de verkoper geregeld dat we zondag tot aankoop gaan, midden december gaan beide partijen samen met het veulen naar de dierenarts om dar een klinische keruing te laten doen. Als het veulen dan wordt afgekeurd gaat hij weer terug of laten we foto's maken en anders houden we hem.

Dat is op zich goed geregeld. Ik zou alleen wanneer het klinisch wordt goedgekeurd ook een foto laten maken.

Wat heel normaal is, is dat wanneer een koper foto's wil laten maken dat de koper deze betaald bij goedkeuring en dat de verkoper betaald bij afkeuring.

Ik hoop in ieder geval dat alles bij de keuring oke zal zijn.

Succes ermee.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:59

Vraagje heeft hij ontstekingsremmers gehad??

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:00

Soldier schreef:
Dat is op zich goed geregeld. Ik zou alleen wanneer het klinisch wordt goedgekeurd ook een foto laten maken.

Wat heel normaal is, is dat wanneer een koper foto's wil laten maken dat de koper deze betaald bij goedkeuring en dat de verkoper betaald bij afkeuring.

Ik hoop in ieder geval dat alles bij de keuring oke zal zijn.

Succes ermee.

ja dankjewel, ik zal dan nog wel overleg moeten plegen of de verkopers het eens zullen zijn met het maken van een foto.. maar dat komt wel goed. Nogmaals bedankt voor je info.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:01

youngster schreef:
Vraagje heeft hij ontstekingsremmers gehad??

nee.. volgens mij is er geen ontsteking bij een klasp tegen de groeischijf.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:02

Heeft hij iets aan medicijnen gehad? En hoe heet dat spul wat je hebt gekregen?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:03

youngster schreef:
Heeft hij iets aan medicijnen gehad? En hoe heet dat spul wat je hebt gekregen?

Als je goed hebt gelezen heb je kunnen lezen dat hij een kuur-drankje die 10 dagen duurd voor oudere paarden met atrose gekregen. de naam weet ik niet.. vast iets latijns.. Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:04

Ik heb goed gelezen.. Maar ik vraag je of hij nog meer heeft gehad dan alleen die kuur en hoe het heette!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:07

Er is in feite altijd sprake van een ontsteking na een klap of iets.. Maar daarvoor hoeft het been niet altijd open te zijn..

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:07

youngster schreef:
Ik heb goed gelezen.. Maar ik vraag je of hij nog meer heeft gehad dan alleen die kuur en hoe het heette!

nee, meer heeft hij niet gehad, want hij heeft nooit zulke erge pijn gehad. Hoe het heet weet ik dus niet precies. waarom vraag je dit?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:12

youngster schreef:
Er is in feite altijd sprake van een ontsteking na een klap of iets.. Maar daarvoor hoeft het been niet altijd open te zijn..

het been voelde niet verdikt aan oid.. er was verder niks aan te zien of te voelen ook geen warmte verschil..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:17

Olevalover schreef:
nee, meer heeft hij niet gehad, want hij heeft nooit zulke erge pijn gehad. Hoe het heet weet ik dus niet precies. waarom vraag je dit?

Dat wil iemand weten die ik dit voorgelegd heb.. Knipoog

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:25

youngster schreef:
Dat wil iemand weten die ik dit voorgelegd heb.. Knipoog

Ok.. maar wat zit erachter dat diegene dit wil weten?? Wat had er wel gegeven moeten worden en wat niet?? Wat zei diegene dan?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:23

Hij kon niet echt vreselijk wijs worden uit het hele verhaal, maar diegene is nu even weg, zal het zo verder bespreken!

Soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:41

youngster schreef:
Hij kon niet echt vreselijk wijs worden uit het hele verhaal, maar diegene is nu even weg, zal het zo verder bespreken!

is niet interessant denk ik want als je goed leest heeft het veulen verder niets gehad !

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 14:16

Soldier schreef:
is niet interessant denk ik want als je goed leest heeft het veulen verder niets gehad !

nee.. daarom snap ik het ook niet helemaal Verward

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:22

Olevalover schreef:
Ik denk niet dat je hetzelfde bedoeld..

jawel was ook de groeischijf, waar scheurtje inzat

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 18:24

ja maar er zit waarschijnlijk geen scheurtje in (gelukkig) maar hij heeft er gewoon een tik tegen aan gekregen..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:34

ik zou hem niet kopen, ik zelf vind het risico te groot. vip kreeg ook wat aan zijn achterbenen, toen hadden we hem een paar maanden, volgens de da zou hij het wel overgroeien, nu is hij 2½ en is het wel minder(soms niet, met vlagen weer erger) maar nog steeds niet over. bij het laatste bezoek aan roosendaal zou hij alleen nog geschikt zijn als recreatiepaard. (we hadden hem dus gekocht als dressuurpaard met veel potentie..) balen dus. ik zelf zou zo'n veulen dus niet kopen en op zoek gaan naar een andere, genoeg veulens in de wereld...

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 18:57

boeflover schreef:
ik zou hem niet kopen, ik zelf vind het risico te groot. vip kreeg ook wat aan zijn achterbenen, toen hadden we hem een paar maanden, volgens de da zou hij het wel overgroeien, nu is hij 2½ en is het wel minder(soms niet, met vlagen weer erger) maar nog steeds niet over. bij het laatste bezoek aan roosendaal zou hij alleen nog geschikt zijn als recreatiepaard. (we hadden hem dus gekocht als dressuurpaard met veel potentie..) balen dus. ik zelf zou zo'n veulen dus niet kopen en op zoek gaan naar een andere, genoeg veulens in de wereld...

Het kopen van een veulen is altijd een risico.. in die 3,5 jaar kan heel wat gebeuren.. En ook als je een veulen koopt wat er van de buitenkant goed uit ziet kan wat onder zijn leden hebben Knipoog ik snap wat je bedoeld.. maar zekerheid heb je nooit.. helaas

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:32

inderdaad ze kunnen zoveel dinge krijgen ectt..

een buurman had een van 2 en komt uit land, kaak vergroeid, aan keel trap gehad, en niet opgevallen bij die man, of in hek gezeten, allene nog geschikt voor recreatie

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 22:34

mooneyes schreef:
inderdaad ze kunnen zoveel dinge krijgen ectt..

een buurman had een van 2 en komt uit land, kaak vergroeid, aan keel trap gehad, en niet opgevallen bij die man, of in hek gezeten, allene nog geschikt voor recreatie

.. ja zo bedoel ik maarl.. niet dat ik er van uit ga dat mijn veulen alleen vor de recreatie ingezet kan worden maar goed..

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 22:42

boeflover schreef:

Ik heb even in je profiel gekeken.. maar jou "veulen" is echt een totaal ander type als mijn veulen. jou veulen is het gevoelige smalle type (net als mijn merrie) terwijl mijn veulen een stevig sterk veulen is wat niet snel geblesseerd raakt of zich aansteld.. als ze beide zouden vallen heeft jou veulen dan bijvoorbeeld eerder wat als die van mij.. Is niet banketstaaf bedoeld ofzo, maar ik heb zelf zon merrie (en wilde dat dus niet meer) en die is ook de eerste dag dat ik haar had gevallen en is nou nog steeds niet helemaal 100% (na 2 jr)..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:49

Olevalover schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken.. maar jou "veulen" is echt een totaal ander type als mijn veulen. jou veulen is het gevoelige smalle type (net als mijn merrie) terwijl mijn veulen een stevig sterk veulen is wat niet snel geblesseerd raakt of zich aansteld.. als ze beide zouden vallen heeft jou veulen dan bijvoorbeeld eerder wat als die van mij.. Is niet banketstaaflig bedoeld ofzo, maar ik heb zelf zon merrie (en wilde dat dus niet meer) en die is ook de eerste dag dat ik haar had gevallen en is nou nog steeds niet helemaal 100% (na 2 jr)..

Mijn hemel ook nog telepatische gaven.
Ach je weet een ding, ander veulens kunnen nog vanalles krijgen, de jouwe heeft al wat, dat is iig toch een zekerheid

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 22:51

sarabande schreef:
Mijn hemel ook nog telepatische gaven.
Ach je weet een ding, ander veulens kunnen nog vanalles krijgen, de jouwe heeft al wat, dat is iig toch een zekerheid

Dit was niet boos bedoeld ofzo.. maar ik je kan het wel aan het type veulen zien. Mijn veulen heeft wel wat wat ik weet ja, andere veulens dragen soms ook wel wat door een klap van een maatje ofzo en dat zie je dan ook niet aan de buitenkant.. Ik vind je wel wat bot overkomen Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:55

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je voor dit veulen hebt moeten betalen?