Welke hengst op deze merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:07

Bij zo'n merrie hoort mijn inziens een hengst bij ,waarmee men een bodem kan leggen.
I.p.v. het opsommen van een stel strooiers.

Je ziet zelf al aan je merrie wat heeft die te maken in exterieur kenmerken met Jazz of Goldlack.

Als je gezegd had het is een bv. Rex Magna x Pretendent had men het ook kunnen geloven.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:49

Im zou bij deze merrie zelf ook een Hengst kiezen met veel gelders bloed erin. (oftewel oud bloed) Zelfs in combi met een volle gelderse hengst zou het nog kunnen. Omdat je merrie veel volbloed heeft.

http://stalhofs.homestead.com/Hengsten.html

Op deze link staan 2 gelderse hengsten Sirius en Parcival.
Ze zijn beide niet 100% procent uit "tuigpaard" gelderse bloedlijnen opgebouwd. (parcival aan moederszijde wel geheel tuigpaard, en sirius verderweg pas) Parcival spreekt mij wel aan

http://web.kwpn.nl/html/bewaarboek/2000/parcival.html

Heeft ook nog mooie cijfers gehaald vind ik. Te vinden in bovenstaande link.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:09

Parcival is wel een stoere hengst, maar Sirius heb ik vorig jaar op een jonge paarden concours gezien en dat vond ik echt niets (had ook minder punten dan samsam)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:43

ik zou eenst te raden gaan bij een hengsten houder, als jij een hengst leuk vind, eens vragen wat hij ven de combi vind, zijn ze vaak wel eerlijk in, is ook in huneigen belang dat er een goed veulen uit komt *LOL*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:10

Zou ik niet doen, wel heel grote kans dat hij een hengst uit eigen stal aanraadt!

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:24

Dekken is heel leuk maar ik zou kijken naar vooral erfelijke dingen...OCD is toch ook mogelijk erfelijk?
Dan in ieder geval een hengst met hele sterke benen.
Wel spannend...suc6 Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 10:33

UkkieY, Treasure heeft geen OCD. Tenminste, het kan nog steeds niet op de foto's gevonden worden. Dus die dikke sprongen hebben daar niets mee te maken. En het is ook geen spat. De dierenarts denkt eigenlijk dat het komt omdat ze in een jaar ongeveer 10 cm. is gegroeid. Haar linkersprong is op dit moment weer een stuk slanker, rechts blijft nog dik.

Maar goed, in principe halen ze bij het KWPN hengsten eruit die OCD hebben of veel nakomelingen hebben met OCD. Dus...

Parcival... lijkt me eigenlijk erg vierkant en niet echt in het rechthoeksmodel staan. Of zie ik dit helemaal verkeerd.

Iemand enig idee bij wie Rousseau afgelopen jaar ter dekking stond en wat hij kostte?