Een tinker die je uitprobeert?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 10:30

Ik denk dat als je eenmaal het vertrouwen van een tinker gekregen (verdiend Knipoog ) hebt, je er alles mee kan bereiken. Maar voordat je dat verdiend gaan er denk ik allerlei stunt partijen aan vanaf Haha! (maar dat geldt ook bij andere paarden, niet?)

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:59

Elk paard gaat je op een goede dag uitproberen. Soms heb je hem al best lang, soms nog maar een week. En dit kan elk ras. Op een geven moment moet tie toch ff gaan kijken hoe ver hij kan gaan bij jou. Maar als jij duidelijk jou grens aangeeft. En als tie erover komt, dat je dat goed laat merken. Dan heb je hem vast zo weer in de hand. Maar let er wel op, dat je paard ook een grens heeft. Niet zo, dat als hij gaat bokken je hem gaat slaan ofzo.. Er zijn paarden waarbij dit wel helpt, maar als je dat bij Celien van ons zou doen, dan maak je dat alleen maar erger. Dus je moet eigenlijk zorgen, dat het paard jou grens kent, maar ook dat jij de grens van je paard kent.. Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:51

Zit hier achter de comp met een geneusde heup, gekneusde elleboog, stijve nek en pijnlijke ribben. Ook ik heb een heerlijke Tinker die af en toe checkt of de grenzen verlegd kunnen worden....

Knipoog

tinky_mariin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:15

ho0iho0i, ik heb een tinker van 5 jaar ik heb haar nu 2 jaar, inhet beging was ze heel rustig, maar toen ze 4 was begon ze me ook uit te proberen en nu soms nog wel een beetjuh dan begint ze te stijgeren en geeft er een bok achter aan, en me zus rijd er ook soms op en dat merken we ook hoor, ze schrikt van somige dingen waar bij ze bij mij nooit zal schrikken!! xuzz marinda

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:20

Mijn dametje vindt het ook erg leuk om iedereen uit te proberen,
Als je ermee naar buiten gaat, kun je er iedereen op zetten, dan is ze ontzettend braaf en doet geen vlieg kwaad, maar zodra je d'r echt aan het werk gaat zetten, wil ze nog je nog welleens flink uitproberen Schijnheilig

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:01

Een Tinker kan ej net zo goed uitproberen als een ander paard!!!
Ik heb ook een tinker en hij heeft mij ook heel erg uitgeprobeert in het begin..Maar dit was zo over
Gewoon even laten merken dat JIJ de baas bent en dan komt het wel goed Knipoog

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:37

Ik heb inmiddels een paar tinkertjes gehad, en allemaal probeerden ze me behoorlijk uit nadat ze een beetje gewend waren aan de nieuwe situatie, momenteel heb ik alleen mijn hengst Chakotay nog, dat is een enorme goedzak, maar als er een onervaren persoon op zit zal hij toch altijd even proberen om te grazen of domweg stil te blijven staan als hij dus eigenlijk vooruit moet Haha! , maarre, zoals iedereen al zegt, een tinker is ook gewoon een paard en ik denk dat er maar weinig tinkers geschikt zijn voor beginners daar ze toch behoorlijk eigenwijs en sterk kunnen zijn

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:22

pfff zeg dat wel. Gam die wil wel lopen maar zet je mijn oh zo groene zus er op dan doet hij niks meer hoor Haha!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:42

Ik heb ook eens gedacht om een tinker (van iemand anders) in te gaan rijden. Leek me een makkie omdat die tinker heel erg cool was en nergens van schrok. Het zadel erop was geen probleem, met longeren erg lui. Toen ik erop, ook geen probleem. Na enkele keren erop gereden te hebben in stap en draf legde ik mijn hand zachtjes achter het zadel om hem te aaien en hij begint me toch te bokken. Ook toen ik er naast lag bokte hij gewoon door, tot vallens toe 2 keer. Toen was het over, maar voor mij ook.
Dus ook die makke sullen laten je voor verassingen staan. De mijne is anderhalf jaar, maar ik houd mijn hard nu al vast.