jonge paarden gekocht voor de opfok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:47

Proficiat Desiree, ziet er super uit!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:21

super zeg! zien er goed uit! wil die laatste wel eens op een andere foto zien staa waar hij beter op staat!

ik ga morgen ook bij een jaarling kijken, hoop dat het was is, dan kan ik ook heel trots foto's plaatsen *LOL*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:22

Leuke beestjes! Die laatste is Kwijl !
Veel plezier er mee!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:34

Branca schreef:
Jong spul is altijd overbouwd... Verward

ja maar de 1 iets meer dan de ander...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:21

Leuk Desiree!!! Is dit bij je nieuwe huis? Ik heb alleen even niet gevolgd wat je doelstelling is, ga je ze zelf aanhouden of bij 3+ weer doorverkopen? En heb je je andere 2 paarden ook nog?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:50

Elisa2 schreef:
Branca schreef:
Jong spul is altijd overbouwd...

ja maar de 1 iets meer dan de ander...

Dan zeg je het zelf al *LOL*

En, Desiree?? Wel geslapen afgelopen nachten?
Stinkerd! ~~}>

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 19:15

Koortje schreef:
Leuk Desiree!!! Is dit bij je nieuwe huis? Ik heb alleen even niet gevolgd wat je doelstelling is, ga je ze zelf aanhouden of bij 3+ weer doorverkopen? En heb je je andere 2 paarden ook nog?

Nee, is niet bij mij thuis, daar zijn ze namelijk nog niet. Ga ze maandag pas ophalen namelijk. Ze zijn bij Cor gefotografeerd.

Doelstelling is opfokken, inrijden en verkopen. Of evt. voor die tijd verkopen mocht er interesse in zijn.

Ik heb overigens heerlijk geslapen Sandra! Niets is zo fijn als paarden kopen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:36

Zo Desiree, dat is ff lekker shoppen Knipoog
We zullen eens een keer langs komen om alles te bekijken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:09

k heb ook een hemmingway en jouw veulen en mijn paard hebben allebei ongeveer hetzelfde hoofd en hals. das wel grappig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 22:01

ik heb ook een prachtige hemmingway gekend, die ontzettende schwung had. helaas had hij ook een hanetred erbij, en dat was wat minder. MAar mijn jaarling heeft dat in ieder geval niet! Iedereen denkt zo de foto ziende, dat ze groot is. Maar dat valt best mee. Het is gewoon het model dat de indruk wekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 08:49

Leuke dieren
Je houdt de merries dus niet aan voor de fokkerij?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 10:03

Ilindra schreef:
Leuke dieren
Je houdt de merries dus niet aan voor de fokkerij?

Heel misschien als ik ze niet verkocht zou krijgen. Maar fokkerij, sja, wie zit daar op te wachten? Het aanbod is veel te groot, zo groot dat ze het dekgeld met de veulens er tegenwoordig nog niet uit krijgen. een veulen kopen is goedkoper dan een veulen fokken. Ik wil eigenlijk eenmaal een veulen fokken met paddy en dat zelf houden. Maar nog meer veulens fokken, wat zou ik er mee moeten? Verkopen levert niets meer op dan verlies.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:59

wat een knappe koppen ! Leuk zeg, shop shop ! Ik ben net terug uit Turkije, want anders was ik met jullie meegegaan. Maar je ziet Peru en mij wel in het voorjaar verschijnen en dan kon ik jouw hele dierentuin bewonderen !

ps: zoals ik zie op de foto lijkt me die Hemminway een hele eerlijke kop hebben.

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:24

Inderdaad leuke paarden Desiree!! Ben ook benieuwd naar hoe ze zich gaan ontwikkelen.
Ik kom binnenkort echt een keer kijken naar het hele spul daar!

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:08

heeey dees ze zijn leuk hoor!! mocht je weer in de buurt zijn moet je ook even nara mijn nieuwe aanwinst komen kijken he!!! niet vergeten he!!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:46

He Nanza.. Desiree is toch bij jullie geweest?

Dees, ik vind het niet slim doen qua vervoer. Hopelijk heb je er nog eens goed over nagedacht. Slim
Deze 3 superjonge onervaren paarden 2,5 uur in een 2-paards-trailer waar je geen rijbewijs voor hebt en alleen bent ...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:48

Oei, oei, dat ziet er erg leuk uit! Ben een beetje jaloers!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:00

Desiree schreef:
Heel misschien als ik ze niet verkocht zou krijgen. Maar fokkerij, sja, wie zit daar op te wachten?

Ik heb de illusie dat er nog steeds mensen zijn die op goed gefokte sportpaarden zitten te wachten, vandaar dat ik dat nog steeds met plezier probeer te fokken.
Het grootste verlies van fokken zit in de opfok en de ongewisse toestand van de dan 3 jarige. Als je fokt met een jou bekende stam weet je waarmee je fokt en kan je grote teleurstellingen proberen uit te sluiten. Bij het opfokken van onbekende veulens, weet je nooit waar je voor komt te staan met name op gebied van veterinaire keuringen als je ze als 3 jarige wil aanbieden.

Desondanks wens ik je veel vreugde bij de opfok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:23

Leuk Desiree! Heb je de stal weer vol.

Gefeliciteerd hoor!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:42

Mooie paarden hoor!Vooral die van de middelste foto..
veel plezier ermee!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:08

sarabande schreef:
Ik heb de illusie dat er nog steeds mensen zijn die op goed gefokte sportpaarden zitten te wachten, vandaar dat ik dat nog steeds met plezier probeer te fokken.
Het grootste verlies van fokken zit in de opfok en de ongewisse toestand van de dan 3 jarige. Als je fokt met een jou bekende stam weet je waarmee je fokt en kan je grote teleurstellingen proberen uit te sluiten. Bij het opfokken van onbekende veulens, weet je nooit waar je voor komt te staan met name op gebied van veterinaire keuringen als je ze als 3 jarige wil aanbieden.

Desondanks wens ik je veel vreugde bij de opfok.

Nou, ik geloof ook wel wat je zegt. MAar stel dat ik inderdaad een goed sportpaard zou (op)fokken he, wie komt er bij mij nu kijken in de stal of er iets staat voor het hogere sportniveau? Voel je wat ik bedoel?

HEt merrieveulen dat ik gekocht heb, is gefokt door een hengstenhouder, en hij heeft uit die merrie (die keur pref is) alleen nog maar goede bewegers gefokt. De moeder heeft de IBOP gelopen en daar het hoogst aantal punten van Nederland ooit gehaald. De copie van het rapport heb ik bij de papieren. Sja, en dan NOG is het afwachten wat het veulen wordt he. Maar mogelijk een goede fokmerrie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:58

Desiree schreef:
Nou, ik geloof ook wel wat je zegt. MAar stel dat ik inderdaad een goed sportpaard zou (op)fokken he, wie komt er bij mij nu kijken in de stal of er iets staat voor het hogere sportniveau? Voel je wat ik bedoel.

Ik plak geen etiket op de kwaliteit van een sportpaard, ik reageer op jouw opmerking over het overbodige van fokken.

Jouw drie youngsters zijn ook gefokt

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:10

Branca schreef:
He Nanza.. Desiree is toch bij jullie geweest?

Dees, ik vind het niet slim doen qua vervoer. Hopelijk heb je er nog eens goed over nagedacht. Slim
Deze 3 superjonge onervaren paarden 2,5 uur in een 2-paards-trailer waar je geen rijbewijs voor hebt en alleen bent ...

Hahaha ja desiree is idd bij ons geweest en ze is ook even naar mijn nieuwe aanwinst komen kijk.....Kwam hara toevallig tegen net toen ze weg wilde gaan.....Maar desiree.....staan ze nu al bij je thuis of niet?? En kom snel nog een keer langs bij ons......wij moet trouwens ook eens naar jou Bloos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 23:44

sarabande schreef:
Ik plak geen etiket op de kwaliteit van een sportpaard, ik reageer op jouw opmerking over het overbodige van fokken.

Jouw drie youngsters zijn ook gefokt

O, op zo'n manier. Maar zo bedoelde ik het niet. Natuurlijk moet er gefokt worden. Absoluut. Ik vind fokken niet overbodig, maar ik bedoelde meer dat er veel overbodige paarden gefokt worden. Snap je?

Nou, de veulens heb ik beiden verkocht aan ome Fons, die wilde ze graag hebben. Ik ga nu verder met de Hemmingwayjaarling. Of verkopen, lukt dat niet op de manier waarop ik het wil, dan hou ik haar gewoon door.