Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Koortje schreef:Leuk Desiree!!! Is dit bij je nieuwe huis? Ik heb alleen even niet gevolgd wat je doelstelling is, ga je ze zelf aanhouden of bij 3+ weer doorverkopen? En heb je je andere 2 paarden ook nog?
Ilindra schreef:Leuke dieren![]()
Je houdt de merries dus niet aan voor de fokkerij?
Desiree schreef:Heel misschien als ik ze niet verkocht zou krijgen. Maar fokkerij, sja, wie zit daar op te wachten?
sarabande schreef:Ik heb de illusie dat er nog steeds mensen zijn die op goed gefokte sportpaarden zitten te wachten, vandaar dat ik dat nog steeds met plezier probeer te fokken.
Het grootste verlies van fokken zit in de opfok en de ongewisse toestand van de dan 3 jarige. Als je fokt met een jou bekende stam weet je waarmee je fokt en kan je grote teleurstellingen proberen uit te sluiten. Bij het opfokken van onbekende veulens, weet je nooit waar je voor komt te staan met name op gebied van veterinaire keuringen als je ze als 3 jarige wil aanbieden.
Desondanks wens ik je veel vreugde bij de opfok.
Desiree schreef:Nou, ik geloof ook wel wat je zegt. MAar stel dat ik inderdaad een goed sportpaard zou (op)fokken he, wie komt er bij mij nu kijken in de stal of er iets staat voor het hogere sportniveau? Voel je wat ik bedoel.
Branca schreef:He Nanza.. Desiree is toch bij jullie geweest?
Dees, ik vind het niet slim doen qua vervoer. Hopelijk heb je er nog eens goed over nagedacht.![]()
Deze 3 superjonge onervaren paarden 2,5 uur in een 2-paards-trailer waar je geen rijbewijs voor hebt en alleen bent ...
sarabande schreef:Ik plak geen etiket op de kwaliteit van een sportpaard, ik reageer op jouw opmerking over het overbodige van fokken.
Jouw drie youngsters zijn ook gefokt