welke friese hengst??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:12

Ik zit niet echt in de friezen, maar heb vorig jaar de hengst RIK 369 oltman x reitse, onder zadel gezien, deze hengst is volgens mij 165 hoog, Hij is nl in in mede eigendom van de pensionhouder waar mijn paarden staan.....er was een onderlinge wedstrijd, en Rik kwam een kurtje op muziek geven op Z nivo....erg leuk....

Ik heb er ook diverse veulens van gezien, uit verschillende moeders, stuk voor stuk mooie moderne type's waaruit blijkt dat Rik zijn eigen type sterk doorfokt...veel mooie fronten heb ik gezien, ...ook bij de echte ouderwetse merrie's zag je toch duidelijk moderne type's terwijl hij bij de moderne friese merrie's niet te luxe en te fijne veulens fokt.....

Ik vond dit zelf een mooie hengst, mooie beweging, loopt ook Z volgens mij..Hij staat op de Marwei in in Delfstrahuizen.... http://www.dekstation-demarwei.nl/

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:16

LiSSy schreef:
hoe zit dat op deze site met de stokmaat?? daar staan allemaal cijfers rond de 100 Verward

De waarde 100 is het gemiddelde. Dus stokmaat 97 is een hengst die kleiner fokt dan het gemiddelde. Waarde 104 fokt groter dan het gemiddelde.
Het blijven natuurlijk cijfers. In een individueel geval kan het altijd anders uitpakken. En het hangt natuurlijk van de merrie af. Maar je kansen op een bepaald type nakomeling kun je wel verhogen door op deze cijfertjes te letten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:51

Mikje schreef:
beslist de eigenaresse dat niet dan Verward

lezen blijft moeilijk Schijnheilig

sigrid: bedankt, ik ga het ff bekijken!

fenny: aaaah, nu snap ik die nummers een beetje... gemiddeld is 1.60 ongeveer?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:53

helaas die rik valt af... daar zit reitse achter en reitse is weer de vader van anne, en dat zit dus achter eef Verdrietig
wel lastig deze afstamming merk ik

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:42

Ik weet de stambomen van al deze frieze hengsten niet uit mijn hoofd, maar heb er een paar voor je opgezocht die niet de vaderlijn van jou paardje in hun directe stamboom hebben.

Fabe 348 (Melle x Romke) 1.64 m
Afbeelding

Piter 312 (Ygram x Tsjalling)
Afbeelding

Wander 352 (Barteld x Djurre) 1.65 m
Afbeelding

Tonke 391 (Abel x Hearke pref.)
Afbeelding

Tije 401 (Fabe x Djurre)
Afbeelding

Time 398 (Fetse x Naen)
Afbeelding

Winand 405 (Pike x Naen)
Afbeelding

Dries 421 (Jasper x Hearke)
Afbeelding

Viertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:42

neem contact op met het fps daar kun je van alle dekhengsten met jou merrie een inteeltberekening (dit kost wel geld jammer genoegA) laten maken dan zie je in ieder geval welke hengsten er direct afvallen. Misschien is het handgi om dan gelijk de liniaire scores aan te vragen, dan kun je die van jouw merrie met de eventuele hengst te vergelijken. Wel zo makkelijk. succes

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 07:57

Tije erin stoppe die zit vrij in ze bloed
Afbeelding

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:24

He die dries willen wij voor ons friesje gebruiken erg leuke hengst..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:36

Rijpaard type hè?

Leuk Lachen

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:48

hoi,
ik heb een vraagje, ik weet dat het niet bij dit onderwerp hoort, maar ik kan geen nieuw onderwerp maken, ik zoek afstammelingen van Yk 339.. of van Ernaa M ik heb zelf een paard (Friese hengst) van Yk en Ernaa.. Als je een Fries (paard) hebt van beide of van een van de twee mail je me dan even? diana_kerbof@hotmail.com

Groetjes Diana

P.S. ook als je er een kent mag je mailen OK dan!