Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Bijvoorbeeld toen die paarden aan het eind vrij werden gelaten. Toen ze daar renden waren het er ineens veel meer en ze waren gekopieert want je zag steeds een groepje van dezelfde kleuren enzo dan weer bij elkaar en daarnaast weer dat groepje enzo. Chestnut"]
Paint is toch pinto?
[/quote]
Qua kleur wel ja, maar Paint is toch echt een ras hoor, heb zelf een Paint Horse, en pinto is gewoon een kleur (bont dus)
[quote="SpLaSh_ schreef:Paint is een ras.. ik heb dr zelf eentjeEn ik ben verliefd op die Hidalgo
Chestnut schreef:Haha, heb ik het nu wel goed dan? Paints zijn toch bonte Quarters? Of ben ik nou in de war met een ander ras?

willeke16 schreef:ik vraag me 1 ding af.alle paints hebben een andere aftekening.hoe kunnen dan die paints samen dezelfde aftekening hebbe.Bij donkere paarden is het wat makkelijker te vinden.ik weet bij seabiscuit hebben ze 9 paarden voor gebruikt
Dus hildgo speelde de ook shadowfax![]()
oke nu snap ik er helemaal niks meer van hoe ze het deon
wie weet Tenfold schreef:Pinto wil zeggen: bont, ongeacht welk ras/stamboek. Er is overigens ook een stamboek voor opgericht.
Paints behoren tot een specifiek stamboek, 'beheerd' door de het American Paint Horse Association.
Paints bonte quarters?
Ja en nee. Maar het ligt veeeeel ingewikkelder dan dat. Qua voorouders komen ze voor een groot deel overeen, maar niet helemaal. Het paint stamboek is ontstaan nav het niet accepteren van bonte paarden door de AQHA (American Quarter Horse Association), de 'beheerder' van het quarter horse stamboek.
Er zijn al heel lang veel paints zonder vlekken en tegenwoordig zijn er ook quarters met vlekken.
)