Wat voor ras zijn die Hidalgo's?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:31

ja maar als dit over de fil gaat waar ik denk dat het over gaat is het wel echt een baggerfilm... (vind ik)

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:34

Ik vond het wel een leuke film, niet een van mijn favorieten, maar hij was best te pruimen. (Maar ik vind het ook geen straf om 1,5 uur naar Viggo te kijken Haha!).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:37

hij is zeker niet vekeerd.Maar orlando is beter *LOL*

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 16:07

Ik vond het echt een leuke film! Maar sommige dingen waren zoooo nep Knipoog . Bijvoorbeeld toen die paarden aan het eind vrij werden gelaten. Toen ze daar renden waren het er ineens veel meer en ze waren gekopieert want je zag steeds een groepje van dezelfde kleuren enzo dan weer bij elkaar en daarnaast weer dat groepje enzo.

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:15

Chestnut"]
Paint is toch pinto Verward ?
[/quote]

Qua kleur wel ja, maar Paint is toch echt een ras hoor, heb zelf een Paint Horse, en pinto is gewoon een kleur (bont dus)

[quote="SpLaSh_ schreef:
Paint is een ras.. ik heb dr zelf eentje Lachen En ik ben verliefd op die Hidalgo Lovers

Ja hehe, weet ik ook wel, heb zelf ook aan paint
Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:19

inowa schreef:
wist je dat hidalgo het zelfde paard is als het witte paard van de tovernaar in de lord of the rings.

Haha! Haha, dit lijkt me heel erg sterk! Ik denk dat je in de war bent met de acteur. Die speelde ook in Lord of the rings.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 16:41

Haha, heb ik het nu wel goed dan? Paints zijn toch bonte Quarters? Of ben ik nou in de war met een ander ras Verward ?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:21

Chestnut schreef:
Haha, heb ik het nu wel goed dan? Paints zijn toch bonte Quarters? Of ben ik nou in de war met een ander ras Verward ?

Klopt Lachen

@ ImpresBreeze : Ik had het ook niet tegen jou , het sloeg meer op iemand die zei dat het een 'kleur' is , weet even niet uit mn hoofd wie er met die opmerking reageerde Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:02

Lijkt me zeer stug dat shadowfax en een van de hidalgo's hetzelfde is. Heb nl de making off (hidalgo) gezien, en het zijn allemaal paints, alleen verschillend getekend.
Ik denk dat men in de war is dat Vigo zowel een van de hidalgo's als het paard van Aragorn (Brego in de LOTR) heeft gekocht

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:25

Hidalgo:
Afbeelding
(painthorse)
En Shadowfax:Afbeelding
(Andalusier)

Niet helemaal hetzelfde toch? Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:42

sflj schreef:
Niet helemaal hetzelfde toch? Knipoog

Mwah, niet helemaal... Komt wel in de buurt Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:06

willeke16 schreef:
ik vraag me 1 ding af.alle paints hebben een andere aftekening.hoe kunnen dan die paints samen dezelfde aftekening hebbe.Bij donkere paarden is het wat makkelijker te vinden.ik weet bij seabiscuit hebben ze 9 paarden voor gebruikt

Dus hildgo speelde de ook shadowfax Verward

oke nu snap ik er helemaal niks meer van hoe ze het deon

shadowfax is hetzelfde paard maar een van de 2 is geverft
misschien wel allebei dat het een bruin was ofzo Verward wie weet

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:09

inowa schreef:
shadowfax is hetzelfde paard maar een van de 2 is geverft
misschien wel allebei dat het een bruin was ofzo Verward wie weet

Hello!! Wake up!! Het zijn niet alleen verschillende paarden, het zijn ook nog eens verschillende rassen!

(en paarden verven, dat doe ik alleen maar!) Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:17

Bruine paarden, met die krijtjes voor sokjes wit gemaakt Clown .

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:18

Pinto wil zeggen: bont, ongeacht welk ras/stamboek. Er is overigens ook een stamboek voor opgericht.
Paints behoren tot een specifiek stamboek, 'beheerd' door de het American Paint Horse Association.
Paints bonte quarters?
Ja en nee. Maar het ligt veeeeel ingewikkelder dan dat. Qua voorouders komen ze voor een groot deel overeen, maar niet helemaal. Het paint stamboek is ontstaan nav het niet accepteren van bonte paarden door de AQHA (American Quarter Horse Association), de 'beheerder' van het quarter horse stamboek.

Er zijn al heel lang veel paints zonder vlekken en tegenwoordig zijn er ook quarters met vlekken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:11

Tenfold schreef:
Pinto wil zeggen: bont, ongeacht welk ras/stamboek. Er is overigens ook een stamboek voor opgericht.
Paints behoren tot een specifiek stamboek, 'beheerd' door de het American Paint Horse Association.
Paints bonte quarters?
Ja en nee. Maar het ligt veeeeel ingewikkelder dan dat. Qua voorouders komen ze voor een groot deel overeen, maar niet helemaal. Het paint stamboek is ontstaan nav het niet accepteren van bonte paarden door de AQHA (American Quarter Horse Association), de 'beheerder' van het quarter horse stamboek.

Er zijn al heel lang veel paints zonder vlekken en tegenwoordig zijn er ook quarters met vlekken.

Hier volg ik je niet (geloof je we, maar volg je niet Haha!)

Vriendin van mij heeft een buckskin. Vader is paint, moeder is QH (buckskinkleur) en dit zou dan een breedingstock paint zijn Verward

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:47

Humzzz, ik zag gister in de paardenencyclopedie dat pinto óók een ras was Verward .

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:55

@Stef: Dat klopt inderdaad. Dat paard is een breeding stock. Een niet gevlekte paint dus.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:19

Binnen de Paints mag je namelijk kruisen met Quarters en Engels Volbloeden, dus een Paint met een Quarter gekruist is ook een Paint, als het geen vlekken heeft wordt het ingeschreven als Breedingstock.
Binnen de Quarters mag je niet met Paints kruisen, maar wel weer met Engels Volbloeden.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:33

@Stef: als het paard geen vlekken heeft, dan zou het inderdaad een breedingstock zijn.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:12

hoi alemaal
ik heb de film ook gezien ik vond het echt een goede film
vooral het laatste dat hij hildago weer losliet om zich weer bij de kudde te voegen toen sprongen echt de tranen mij in de ogen echt een mooie film

groetjes mirella en never give up

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:18

Ik vond vooral de arabieren in de film gaaf! Haha!
Hidalgo ook, maar mijn hart gaat toch uit naar arabieren Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:55

ik wou nog ff wat zeggen over dat die film waargebeurd zou zijn. Ze beweren eht wel maar er stond een tijdje terug in BIT dat ze onderzoek hebben gedaan en het dus allemaal niet waar blijkt te zijn, voor diegene die geintreseerd zijn wil ik het wel opzoeken en uittypen(is maar klein stukje hoor:D)

groetjes Frida

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:37

Ik heb een keer een artikel gelezen over iemand die allemaal paints heeft die mee spelen in films maar in de film zie je bijna nooi dat het paints zijn omdat ze meestal in één kleur worden geschminkt, omdat het ene paard het ene kunstje kan het het andere een ander kunstje, en het dan te veel werk zou zijn om ze allemaal op de zelfde manier bont te schilderen.

Door het succes van de film Hidalgo is de vraag naar gekleurde westerntype paarden vooral in het zuiden van Europa sterk gestegen, en grote kans dat daarom onze tweejarige appaloosa hengst TJG Rustlers rock naar Spanje is vertrokken.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:38

Pebblesje, wil je t even overtypen Lachen ?
Alvast bedankt Kusje !