Wie kent deze mooie palomino hengst Bazuin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:35

oke oke ik ben ook nog zoekende, voor een leuke hengst.. ik wilde alleen even weten wat jullie ervan vonden.

Ikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:08

pandabeertje schreef:
Bij het nrps en welsh stamboek heb je ook wel leuke palomino's of zweetvosjes.
bijvoorbeeld Le Matsjo. Welsh K en nrps erkend. palomino
1.47m MI dressuur

Citaat:
Bij de Welsh heb je ook nog Veenstra Promis, palominokleurig en loopt Z dressuur geloof ik.

ze zijn allebij M2 dressuur een clubgenootje rijd ze. met veenstra's promisses is ze M1 kampioen geworden in de m2 gaat het nog niet zo goed.
http://www.wimcazemier.com/Images/Promise_1.jpg[/img]
veensta's promis
Afbeelding
le matcho

www.wimcazemier.com
[/quote]

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:50

egt mooie beestjes hoe hoog waren ze? ik denk namelijk dat ik iets groter zoek..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:03

Hoe groot ben jezelf?? Als je iets groters wil zou ik toch echt gaan kijken om een paardenveulen te kopen. Dat is echt bijna net zo leuk als zelf een veulen fokken en dan weet je tenminste zeker dat je het dier echt leuk vind. Ik vind het nogal een risico wat je neemt..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:56

ja dat is op zich wel zo dat ik risico neem.. maar het is toch veel leuker om zelf een veulen bij je merrie te fokken of ben je het niet met me eens,
ik ben trouwens 1.70

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:16

Zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn. Ik ben ook 1.70m En heb een veulen ( inmiddels jaarling) die de 1.70 ook wel gaat halen. Veel kleiner moet je een paard dan ook niet hebben, anders staat het gewoon niet mooi.
Als jij met je pony gaat fokken kan ik je op een briefje meegeven dat jij er nooit een goede maat uit gaat krijgen..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:06

ingvdh schreef:
Wel veel vossen, alhoewel ik laatst ook een bruine tegenkwam.

Ik hebdr ook 1 van Bazuin,ook Bruin.. Haha!

Ik zelf zou Bazuin ook neit op een pony zetten nee..
Denk niet dat dat een goeie combi is..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:40

Ik ben ook 1m68 a 1m70 (ligt aan hoe ik sta met mijn rug Haha! ) maar ik zit ook nog netjes op grote pony's hoor...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:14

Als je met een pony van 1.47 gaat fokken (met een grote hengst) zal er waarschijnlijk een klein paard of grote pony uitkomen. En als je BAzuin gebruikt heb je aardig veel kans dat het een kleine blijft (niet veel groter als je eigen merrie) en ik denk dat je dan een aardig pittig beestje onder je gat hebt als hij 3 is.

Als ik jou was zou ik een paarden veulen kopen of nog beter een 3 jarig over 3 jaar. heb je geen risico's qua opfok en toch een leuk paard. Scheeld ook een berg geld. En als je bij je merrie toch een veueln wil fokken. Houd er dan rekening mee dat het waarschijnlijk geen groot paard word.

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:33

Ikky schreef:
ze zijn allebij M2 dressuur een clubgenootje rijd ze. met veenstra's promisses is ze M1 kampioen geworden in de m2 gaat het nog niet zo goed.
[image]
veensta's promis
[image]
le matcho

www.wimcazemier.com

[/quote]

hey in de m2 gaat het ook goed hoor!
De winstpunten stromen binnen!!Alleen je weet nooit hoe ze zijn of het gaat super of het gaat niet goed! Maar zover ik van haar hoor gaat het super met ze in de m2! Met promiss iets beter als le matsjo!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:22

Bazuin is inderdaad voor 100% opgebouwd uit klasiek gelderse tuigpaardbloed. Zou ik niet op een welsh zetten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:11

obelix schreef:
Ik hebdr ook 1 van Bazuin,ook Bruin.. Haha!

Ik zelf zou Bazuin ook neit op een pony zetten nee..
Denk niet dat dat een goeie combi is..

Bazuin fokt niet groot hoor. Daar ligt het niet aan.

Maar ik zou gewoon binnen het stamboek van de merrie kijken en nagaan welke hengst fokt met een vergrotende factor.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 08:43

Hoi, bij het nrps lopen wel veel veulens rond van de combi D-pony met Bachelor NH. (burggraaf x Bacarat ox = 1,70m) in 2001 werd er een Kampioen van zuid-holland. Hij fokt dan rond de 1,60m. Dat is geen verkeerde maat als je 1,70 bent zelf.

Afbeelding

Hij is alleen zelf bruin dus palomino wordt mischien beetje moeilijk. Maar je weet het nooit. Ik had uit deze hengst een Vos terwijl zijn moeder pas verweg in de papieren vos heeft zitten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:34

Ik heb er nog een voor je met een kleurtje. nl. OPAN.

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:58

Ook weer een mooie zweet-vos!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:15

pandabeertje"]
Hij is alleen zelf bruin dus palomino wordt mischien beetje moeilijk. Maar je weet het nooit. Ik had uit deze hengst een Vos terwijl zijn moeder pas verweg in de papieren vos heeft zitten.
[/quote]

Bachelor draagt de vos gene die hij doorgegeven heeft aan jouwe Vos. De andere vos gene van de Vos komt van diens moeder. Aangezien dat zwart dominant is over vos kan je generaties de vos gene overdragen en als je dan 'kruist' met een andere vos dragend paard krijg je een Vos.

[quote="pandabeertje schreef:
Maar je weet het nooit.

Zeker weten NOOIT met deze hengst op een niet verdunnings gene dragend moeder ! Hij heeft geen creme gene dus uit zijn eigen zal hij nooit een palomino kunnen geven.

nikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:50

Bonny4life schreef:
nou ik vind heus niet alles mooi maar ben niet super kieskeurig nee.. zoek gewoon een hengst met een beetje rustiger karakter dan die van mij en ik zoek geen engels volbloed had alleen een mooie gezien vandaar...

Hoi,
het is niet een garantie als je een rustige hengst zoekt en daar een mee gaat fokken dat je dan een rustig veulen krijgt...
Maar ik heb een merrie gehad,(helaas is ze overleden)haar moeder was een fries en haar vader was Bazuin.
Maar mijn merrie was totaal niet rustig,wel lekker om te rijden als je in de bak ging rijden maar buiten kon ze nog wel eens lekker druk doen,ik had hier geen problemen mee.
En ik heb verhalen gehoord dat Bazuin ook niet zoon lekkertje was.
Maar ik wil je wel helpen om een passende hengst te vinden voor je merrie maar dan moet ik haar eerst zien (foto of zo).
Ik denk nit dat Bazuin het geschikte paardje is,want ze verschillen te veel.....zoals hier boven ook al staat.

Groetjes Nicole

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:43

Afbeelding
Zo, nu imponeert hij meer!
Als zo'n 600 a 700 kg hengst op je af komt macheren, reken maar dat hij dan wel indruk maakt.
Heb je hem wel eens irl gezien Cassidy? Ik wel.

Zoek je een "vergrotende" hengst?
Hou het binnen de soort en ga eens kijken naar een Welsh-Cob hengst.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:22

Een mooi beest maar niet een palomino, eerder een zweetvos.

keat

Re: Wie kent deze mooie palomino hengst Bazuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:49

hee hallo
ik heb een kleindochter van bazuin en het is echt een prachtig beestje.
het is een vos, maar wel wat donkerder dan bazuin... dat komt waarschijnlijk door de invloeden van amor die ook heel dicht in haar bloedlijn zit.
maar het is dat mijn paard er zelf een van bazuin is anders had ik haar achter mekaar laten dekken door die prachtige hengst!!!

xxxxxxxxxxxxxxxx groetjes kayleigh

Eline

Re: Wie kent deze mooie palomino hengst Bazuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:47

Aangezien dit topic meer dan 5 maanden oud is, sluit ik het.