Ben je het eens met de ban van Anna42 ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je het eens met de ban van Anna42 ?

Eens
22 (51%)
Oneens
19 (44%)
Zeg liever niets
2 (4%)

Totaal aantal stemmen: 43

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:13

vriendjespolitiek is gewoon in de mode sd Lips are sealed

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:21

Het publiceren van de OW zal het vermoeden van vriendjespolitiek zeker wegnemen.

Ik baal van het vermoeden van vriendjespolitiek; het wil me namelijk niet aan dat de 'oppositie van Anna42' nou zo lekker ligt bij het Bokt-Moddie-Team.

Ik denk zelf dat het Bokt-Moddie-Team beter 'gewoon' de passages kan weghalen die in strijd zijn met de 'regels'. Weghalen doen ze al een tijdje met verve (he, Joost Knipoog ), en ipv de 'foute' opmerking kan men wellicht weergeven "foutieve opmerking verwijderd" oid...

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:23

Ben het met Dees eens.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:25

Jep, ben het ook eens met Dees.

En als er een soort forum kwam met de namen die over de schreef zijn gegaan, dan zullen ze in het vervolg ook wel even oppassen. En dan kan iedereen zien dat diegene ook word geband door vreemde uitspraken Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:28

Sd: maar dat betekent wel extra werk voor de moddys...
en is ook bijna onhaalbaar volgens mij...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:30

IK ben het niet eens met Dees. Wat er dan gepleegd wordt is namelijk censuur, en het ongewild aanpassen van iemands formulering kan wel degelijk een zin of topic zo verbasteren dat er iets compleet anders staat dan de auteur had bedoelt. Soms zijn dingen gewoon niet anders te formuleren. Soms moet je even "de man/vrouw" met de hamer zijn om mensen wakker te schudden. Ik ben ook recht door zee, tegen het botte aan. Bijv: als iemand schrijft dat een giftige plant "niet zo goed is voor je paard", komt dat minde hard aan dan "je paard gaat daar dood aan, is hartstikke giftig". Begrijp je wat ik bedoel?

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:33

Ik heb zelf als moddie gewerkt ergens anders en geloof me het is veel werk om alles in de gaten te houden en steeds berichten te moeten verwijderen of waarschuwingen te geven. Bovendien is het frustrerend als je merkt dat het vervolgens niet helpt.
Op een gegeven moment komt er dus een punt dat iemand echt te ver gaat en dan maar geband moet worden. Dat is heel spijtig en ook echt niet de grote wens van een moddie maar soms is het wel de beste oplossing.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:34

Ik ben het eens met de ban,
je moet ergens een grens stellen en ik kan mij er in vinden dat ze de grens trekken bij een doodverwensing.
Nu is het stenigen, de volgende vind dat zijn discussiegenoot door een aantal Boktridders moet worden gevierendeeld waarbij de ledematen zover mogelijk over de verschillende fora verspreid moeten worden opdat de ziel nooit geen rust zal vinden

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:35

@ Cassidy: Yep begrijp wat je bedoelt.
Maar er zijn natuurlijk wel mildere variaties op "je zou wel eens een steentje tegen je hoofd kunnen gebruiken om te zien dat ik toch gelijk heb"... (hihi, daar was ie al een heel stuk milder en toch nog fout).

De grens is aan de Moddies.
En een ban is toch ultieme Censuur.
Als ik ooit perongeluk iets echt fouts optik, mag dat echt wel gecorrigeerd/verwijderd worden. is me ook al eens gebeurd. Voelde enorm knullig, maar kon er wel begrip voor opbrengen, heb er nog wat van geleerd ook tegelijkertijd. Zou dat dan niet minstens zo effectief zijn als een OW?

Overigens; schelden via internet kan toch niet pijn doen? Kom op hee, beetje relativeren mag heus wel. En sommige lijfstraffen uit het oude Rome zijn nu zo absurd, dat kan je toch niet serieus nemen? Hoe kan je 'vieren-delen' nu anders lezen dan een sterke overdrijving?
Laatst bijgewerkt door Dees op 18-10-04 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:36

Nee niet eens met de laatste ow die tot een ban leidde. Omdat ik denk dat de opmerking volledig uit verband is getrokken en volstrekt verkeerd is geinterpreteerd. Er was geen sprake van een dreigement namelijk en de niemand hoefde zich aangesproken of bedreigd te voelen.
De mods hebben iets misgegrepen in deze kwestie, geeft verder niet hoor, gebeurt immers wel vaker.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:37

Sjuimpje schreef:
Nu is het stenigen, de volgende vind dat zijn discussiegenoot door een aantal Boktridders moet worden gevierendeeld waarbij de ledematen zover mogelijk over de verschillende fora verspreid moeten worden opdat de ziel nooit geen rust zal vinden

Die houden we erin Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:39

Nou ja ach, ik heb hier op bokt engere dingen gezien en ook dingen gezien die echt naar en lelijk bedoeld waren, tot bangmakerij en nare verwensingen aan toe.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:40

Jep sommige mensen werden via pb voor vreselijke dingen uitgemaakt, wat je je ergste vijand nog niet wenst....maar dat is via pb....en dat word niet aangepakt...Scheve mond

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:40

Lovely schreef:
Nou ja ach, ik heb hier op bokt engere dingen gezien en ook dingen gezien die echt naar en lelijk bedoeld waren, tot bangmakerij en nare verwensingen aan toe.

Wil je nog iemand nomineren? Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:41

Heb je even?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:41

ben t eens met lovely

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:43

Sundancer schreef:
Jep sommige mensen werden via pb voor vreselijke dingen uitgemaakt, wat je je ergste vijand nog niet wenst....maar dat is via pb....en dat word niet aangepakt...Scheve mond

nou. ik kan wel getuigen...deze dingen worden niet aangepakt

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:43

Sundancer schreef:

Ik weet niet in hoeverre de moddies hier PB's kunnen controleren...
Je kunt natuurlijk wel de optie PB sluiten als je overlast hebt.

Maar het slaat natuurlijk nergens op om via PB iemand lastig te vallen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:45

hurrycane: t slaat inderdaad nergens op! en toch gebeurt t Lachen
optie pb sluiten is geen optie voor mij... *rare zin*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:46

Persoonlijke vetes die via PB worden uitgevochten kunnen door de Moddies niet worden aangepakt. Daarentegen hoef je PB's van een bepaald persoon ook niet te lezen. Gewoon verwijderen. Helaas is de mens van nature erg nieuwsgierig en leest ze toch...Lips are sealed

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:46

Sjuimpje je gaat nu te ver.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:47

onterecht... tenminste als zijnde 3e OW omdat stukje tekst. Is mijn mening.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:48

sjuimpje: hoe kom je in hemelsnaam aan díe smileys Nagelbijten / Gniffelen
cassidy: ik ben nogal nieuwsgierig aan gelegd Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:52

nou sorry hoor... ik vind dit wel erg ver gaan vwb het neerhalen van een stamboek.
Waarbij ik de laatste smiley geplaatst door sjuimpje toch echt helemaal tever vindt gaan en neigd naar godslastering

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:54

bwahaha. waarom maakt iedereen zon drukte om die smileys? Verward