[Dienstmededeling] Anna42 ban voor 3 maanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:32

Ik zal Anna's bijdrages wel gaan missen, maar gezien deze uitspraken geef ik het moderatorteam groot gelijk. Dergelijke teksten kunnen gewoon echt niet en er kunnen nu eenmaal geen uitzonderingen gemaakt worden alleen maar omdat het Anna betreft. Toch is het jammer, want zijn reactie op de reactie van Pegassa in dat topic was wel weer ok. Ik denk dat het allemaal niet zo zwaar bedoeld was, maar als je iemand al vaker gewaarschuwd hebt dan kun je als moderatorteam niet aan de gang blijven, dus in die zin begrijp ik de beslissing om in te grijpen wel.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:35

Dat van dat stenigen heb ik ironisch gelezen Pegassa, en er vallen wel meer beledigingen op bokt. Onder water wordt dat zelden bestraft!
Dus misschien een tip voor Anna als ze terug wil komen ooit: onder water stenigen mag wel

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:39

Dickie schreef:
Ik zal Anna's bijdrages wel gaan missen, maar gezien deze uitspraken geef ik het moderatorteam groot gelijk. Dergelijke teksten kunnen gewoon echt niet .

Goed dat zij nog niet op Bokt zit
Maar heeft een ban bij het Arabische Bokt.

Ayaan Hirsi Ali

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:43

De bijdragen van Pegassa in dat andere topic zijn ook dermate onnozel en belachelijk, dat ik een dergelijke reactie van Anna mij kan voorstellen. Ik ben nog bereid te geloven dat hij/zij dit soort HV's op stal heeft staan, maar dat dit als volkomen normaal wordt getypeerd, is natuurlijk volslagen idioot.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:52

Was dat niet het onderwerp van discussie??? En is discussieren niet verbaal van mening wisselen?? Ik ga een zinvolle discussie niet uit de weg, misschien kunnen beide partijen er wat van leren. Eens of oneens is niet de discusie hier......maar de wijze waarop. Ik heb me er weinig aan gestoord maar kennelijk denkt menigeen daar anders over en kan dit volgens de regels die bokt nastreeft niet. Dan hebben wij ons daar met zijn allen bij neer te leggen. Tenslotte zijn ZIJ de beheerders en wij slechts deelnemers.
Laatst bijgewerkt door pegassa op 18-10-04 09:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:53

Magique schreef:
Tuurlijk worden er wel eens dingen in het heetst van de strijd geplaatst maar je moet dit ook kunnen relativeren zeker op F&A .....

Ik weet niet welke doelgroep bokt na streeft maar krijg sterk de indruk dat 18 jaar zo ongeveer wel de max. is bij de bokt familie.
Zeker als dat stenigen in dezelfde zin geplaatst is als bedoeienen en Sjeik Haha!
Ach kreeg toch sterk het vermoeden dat Anna niet zo in jullie boktfamilie paste ....

Ik snap werkelijk niet dat mensen daarvan over de zeik kunnen raken. Inderdaad stenigen in dezelfde zin als Bedoeienen en de Sheik..... Haha!

Verder ben ik het eens met Excuseme Haha!

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:13

Dingen die bij mij boven kwamen bij het lezen van deze ban:
* vrijheid van meningsuiting?
* van een mug een olifant maken
* zaken met een korreltje zout nemen
* hoe zo, democratisch forum?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:15

_Piet schreef:
Dingen die bij mij boven kwamen bij het lezen van deze ban:
* vrijheid van meningsuiting?
* van een mug een olifant maken
* zaken met een korreltje zout nemen
* hoe zo, democratisch forum?

Men kan vandaag nog op een nieuw echt paardenforum terecht.
waar het cavia-tijdperk is afgesloten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:18

Gezien het uitbreiden van de EU in rap tempo, lijkt me een werkwoord als 'stenigen' wellicht iets om toch aan te gaan wennen... Knipoog

Maar ook ik vond een dergelijke uitspraak wel een tikkie ver gaan. Liever op internet dan in real life, zeg ik dan maar ter relativering.

Het hele ban-systeem van Bokt vind ik idioot... het dient geen doel. 99 % is recivide na terugkeer, 1% keert niet meer terug. Afkoelperiode? Olie op het vuur is het meer. De maatschappij verhard per dag, Bokt klaarblijkelijk nog niet. Of we dat moeten willen? Nee, vast niet. Maar een ban...? Was dat ook niet een straf uit de bijbel?

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:34

Kan Anna nu niet gewoon weer onder een andere naam inloggen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:36

Eerlijk gezegd denk ik dat deze beslissing weinig toelichting behoeft. Het is niet een beslissing van een eenling geweest, hier is echt bewust over nagedacht.

Ook is één zo'n uitspraak niet voldoende om geband te worden. Daar staat een OW op. 3 OW's in 3 maanden = ban.

Als na herhaald attenderen er toch niet volgens de door het bokt team gestelde regels gecommuniceerd kan worden, lest ons niets meer dan de middelen te gebruiken die we hebben. Vervelend (ook voor de moderators), maar het zij zo. Desbetreffende gebruiker had volgens die regels al eerder geband kunnen worden, maar omwille van de goede discussie hebben we toch gemeend de gebruiker nog een kans te geven. Die kans heeft de gebruiker niet genomen.

We hebben vaak genoeg duidelijk gemaakt welke zaken wél en niet met een korreltje zout genomen worden. Anders wordt dit een onmogelijke puinhoop.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:37

Desiree83 schreef:
Kan Anna nu niet gewoon weer onder een andere naam inloggen?

Als ze alleen een naam ban heeft gekregen wel, als ze dat doet en het wordt opgemerkt dan wordt de naam ban omgezet in een (evt. permanente) IP ban.
Laatst bijgewerkt door ibikus op 18-10-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:38

En dan moet je het vanop een andere computer proberen :-D, of nog beter: vanop een openbare computer....

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:52

In hoeverre Joost heeft een bepaalde gebruiker ook nog een rol gehad in dit besluit, die erom bekend staat mensen op te naaien, vervolgens een sneer terug krijgen om dan de vermoorde onschuld te spelen en te klagen bij de moddies? En die met dit gedrag al een keer eerder iemand geband heeft gekregen?

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:56

Ik vind het wel humor. Anna is via pb vaak genoeg door de slijk en door de stront gehaald door bepaalde posters. Die bepaalde psoters zullen nu waarschijnlijk wel weer in hun vuistje lachen. Democratisch hier op bokt?
Al heel lang niet meer hoor. Sommigen hebben een voorkeurspositie ten opzichte van weer anderen. Moddies die door bepaalde users zo onder schot genomen worden en toen maar bakzeil moesten halen? Enz Enz.
Ik kan nog wel hele lange verhalen gaan typen. Vieze pbs openbaar maken, maar de eindbeslissing ligt toch altijd bij een persoon, die zo kinderlijk is om nooit een keer zijn ongelijk toe te geven. Denk dat de persoon in kwestie wel weet wie ik bedoel.
Anna werd vanaf het begin al dwarsgeboomd door allerelei users. Hij heeft dit ook altijd maar met een korreltje zout genomen. Als je hem er dan over sprak lachte hij meestal. Ik denk dat door zijn bijdrage in de hoefslag veel mensen anders naar hun paard gaan kijken. Ik denk ook dat bokt een zeer gelezn en gedreven prsoon hier mee verloren heeft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:59

Excuseme schreef:
In hoeverre Joost heeft een bepaalde gebruiker ook nog een rol gehad in dit besluit, die erom bekend staat mensen op te naaien, vervolgens een sneer terug krijgen om dan de vermoorde onschuld te spelen en te klagen bij de moddies? En die met dit gedrag al een keer eerder iemand geband heeft gekregen?

Geen rol. Kijk maar eens naar het topic waar het om gaat. Daarnaast: als je aan de afgrond staat en iemand roept: "spring" en je springt dan ook, wie is er dan schuldig?

Valt me erg van je tegen, om te denken dat individuele gebruikers zoveel invloed op ons hebben Daarnaast heb je ook niet goed opgelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:29

Nou ja, zulke dingen komen in de beste families voor hoor Joost, ook in de bokt'familie'.
Ik ben trouwens slechts aangetrouwd, niet geboren Haha!.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:34

joostvangestel schreef:
Geen rol. Kijk maar eens naar het topic waar het om gaat. Daarnaast: als je aan de afgrond staat en iemand roept: "spring" en je springt dan ook, wie is er dan schuldig?

.

Degene die zegt spring als de andere niet toerekeningsvatbaar is. Haha!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:51

Sorry, vind dat de opmerking over het stenigen nogal overtrokken wordt, Anna schrijft er zelf bij dat ze er niet voor is (dat stenigen dan).

Anna schreef:
Citaat:
Als deze oude sjeik de onzin zou horen die jij hier over hengstveulens uitkraamt, zou hij je vermoedelijk ter plekke laten stenigen. Niet dat ik daar voor ben, maar een paar stenen zouden je wellicht helpen om eens na te denken wat een normaal karakter voor een hengstveulen hoort te zijn.
Dat stenigen is overigens heel normaal in die culturen. Ik snap nu pas waartoe het dient.

Ik dacht dat de stenen die Anna Pegassa toewenste bedoeld waren om naar het steigerende hengstveulen te gooien. Verward

Ik vind het erg spijtig dat Anna in de ban gaat en hoop dat dit teruggedraaid kan worden aangezien zij een van de weinigen is die af en toe de moeite neemt om een goed overdachte zienswijze mbt fokken uit te schrijven, ook al gebeurt dit af en toe met niet geheel gefundeerde uitspraken en kleurrijke taal, ik leer er tenminste iets van.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:54

Waar trek je de grens. De supporters van ADO voelen zich de gebeten hond. Is dat ook zo? De een zal zeggen van wel en de andere is het er niet mee eens.
De beslissing is genomen en ik ga ervan uit dat dat niet lichtzinnig is gebeurd. Jammer, omdat Anna's (42) bijdragen altijd weer stof tot nadenken opleveren en begrijpelijk, omdat bepaalde uitlatingen nu eenmaal niet kunnen. Ik ben waarschijnlijk van de oude stempel en vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Respect vind ik een wezenlijk goed in elke discussie, ongeacht de persoon.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:06

Ik ga haar echt missen..............

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:08

Bucephalus schreef:
Ik ben waarschijnlijk van de oude stempel en vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Respect vind ik een wezenlijk goed in elke discussie, ongeacht de persoon.

Respect is iets in mijn opine dat de andere partij kenbaar wordt gemaakt waar die staat.

Maar bij de oude en ook bij de nieuwe stempel zijn het vaak loze woorden.
van vlees nog vis,van roddel en achterklap en wanneer men geconfronteerd wordt in aanzien des persoon dan is men "beleefd"

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:09

Man, als ik mij bedreigd voel dan waren er wel 20 bokkers van bokt geband.
Anna42, jammer dat je geband bent.....Bokt heeft mensen nodig die er ook echt verstand van hebben. En daarvan hebben ze 1 geband....Scheve mond

Jammer dit, maargoed we kennen bokt.nl wel..."Je mag alleen wat als je vriendjes bent"

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:16

Sundancer schreef:
Anna42, jammer dat je geband bent.....Bokt heeft mensen nodig die er ook echt verstand van hebben. En daarvan hebben ze 1 geband....Scheve mond

Dat is nu een uitspraak waar je niks mee kunt.
Ergens verstand van hebben heeft altijd iets "subjectiefs" in zich.
Wat dat betreft kan ik mijn kennis ook wel ergens anders weghalen.

Maar persoonlijk zou ik haar na die "steniging" zin echt niet gebanned hebben. Welnee!
Van een dergelijke zinsnede moet je de humor kunnen inzien.
Je moet niet alles uit de context rukken.

Zal het hier verder wel weer een SAAIE boel worden.
Maar Bart is de baas!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:18

ceasario schreef:
Respect is iets in mijn opine dat de andere partij kenbaar wordt gemaakt waar die staat.

Maar bij de oude en ook bij de nieuwe stempel zijn het vaak loze woorden.
van vlees nog vis,van roddel en achterklap en wanneer men geconfronteerd wordt in aanzien des persoon dan is men "beleefd"

Ach, Ceas, het is ook de aard van het beestje. Je kunt iemand ook beleefd de waarheid zeggen. Ik heb het niet over roddel en achterklap.
Dat is weer een ander chapiter.