wie heeft een welsh a'tje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:15

Ik heb een Welsh A (v Twyford Pepper).

Foto's staan in mn profiel!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:53

hoihoi,
ik heb helaas geen welsh mountain maar ik heb er wel zo,n 18 te verzorgen.2 veulens en 3 hengsten.
de rest zijn merrie,s
2 zijn er drachtig.
er is een familie bij met een bijzonder goede bloedlijn.
varpullan bente is preferent(haar moeder ook)de dochter van bente is bosvelds daisy moet nog een veulen met 1e premie en is dan ook preferent en nicolien ook een dochter van bente krijgt in april ergens haar 1e veulen Haha!.
de hengsten zijn hengelhoefs picasso en emilio van de garderenhof en pieter(stalnaam nog onbekent)pieter kwam zwaar verwaarloost bij ons aan en je kon elke rib zien maar nu is hij een stevige hengst aan het worden.hij heefd prachtige gangen en is een blauwschimmel.hij staat te koop.wie weet iets over deze stallen hengelhoefs,bosveld,varpullan,dyfed?
en wie weet er nog hengsten en merrie namen???
ik zou er graag een paar willen weten Verward

o,ja wie kan mij vertellen hoe ik foto,s kan toevoegen???

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:11

inowa"]
varpullan bente is preferent(haar moeder ook)
[/quote]
OK dan! bloed. De moeder van Bente is Dyrin Brenhines en diens grootmoeder (Dyrin Rowena) is een volle zus van onze stammerrie. Ook Heike heeft een nazaat van Brenhines

[quote="inowa"]
de dochter van bente is bosvelds daisy moet nog een veulen met 1e premie en is dan ook preferent en nicolien ook een dochter van bente krijgt in april ergens haar 1e veulen Haha!.
[/quote]
Leuk, van welke hengsten zijn Daisy en Nicolien?
[quote="inowa schreef:
de hengsten zijn hengelhoefs picasso en emilio van de garderenhof en pieter(stalnaam nog onbekent)pieter kwam zwaar verwaarloost bij ons aan en je kon elke rib zien maar nu is hij een stevige hengst aan het worden.hij heefd prachtige gangen en is een blauwschimmel.hij staat te koop.wie weet iets over deze stallen hengelhoefs,bosveld,varpullan,dyfed?
en wie weet er nog hengsten en merrie namen???

Hengelhoef's is de stalnaam van Stassen uit Genk (belgië, Bosveld's is de stalnaam van Ewalts uit Venray, Varpullan is de stalnaam van Spronken uit Beek en Dyfed is de stalnaam van Diana Thomas uit Wales. Ik ken al de fokkers. Bij Diana Thomas ben ik een keer of 4 op bezoek geweest.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:43

joostvangestel schreef:
Hengelhoef's is de stalnaam van Stassen uit Genk (belgië, Bosveld's is de stalnaam van Ewalts uit Venray, Varpullan is de stalnaam van Spronken uit Beek en Dyfed is de stalnaam van Diana Thomas uit Wales. Ik ken al de fokkers. Bij Diana Thomas ben ik een keer of 4 op bezoek geweest.

daisy,s vader is twyford anzac en van nicolien is nog onbekent
daisy heefd een dochter die pas geleden nog dagkampioen is geworden
namelijk richards rachel,misschien kent u die wel want ze staat op www.nwpcs.nl bij uitslagen.weet u misschien hoe ik foto,s bij mijn profiel neerzet en weet u nog namen van hengstveulens en merrieveulens?
wij hadden een tijd een 24 jarige merrie op stal staan voor de fok maar ze werd maar niet drachtig dus ze moest weg.ze heet dyfed gaiety,dochter van dyfed gaiety en dyfed gaytime.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:02

http://groups.msn.com/MijnPonyDaily/pon ... ?Page=Last hier staan wat foto,s van de pony,s die ik verzorg en onder andere de 4 jarige hengst emilio van de garderenhof die in februari naar de hengstenkeuring moet.
nicolien en daisy zijn allebei drachtig van hem(al 5,5 maand)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:50

Hoi, Dyfed Gaiety kan niet haar eigen dochter zijn, maar dat wist je wel. haar vader was Revel Classic en haar moeder Dyfed Gaytime (van Revel Chip). Ik heb het eerste veulen van Dyfed Gaiety in Nederland gekocht. Tongelre Gay Snip (van Dyfed Geraint). Dat heb ik in 1987 van Mevr Martens gekocht en later doorverkocht aan Arthur Spronken. Daar heeft Gay Snip jarenlang als dekhengst gediend. van hem is ook de hengst Varpullan Pepijn, die ook op stal Bosveld heeft gedekt. Kleine wereld, nietwaar? Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:59

joostvangestel schreef:
Hoi, Dyfed Gaiety kan niet haar eigen dochter zijn, maar dat wist je wel. haar vader was Revel Classic en haar moeder Dyfed Gaytime (van Revel Chip). Ik heb het eerste veulen van Dyfed Gaiety in Nederland gekocht. Tongelre Gay Snip (van Dyfed Geraint). Dat heb ik in 1987 van Mevr Martens gekocht en later doorverkocht aan Arthur Spronken. Daar heeft Gay Snip jarenlang als dekhengst gediend. van hem is ook de hengst Varpullan Pepijn, die ook op stal Bosveld heeft gedekt. Kleine wereld, nietwaar? Knipoog

idd *LOL* wel erg leuk dat je familie hebt van een pony die ik verzord heb,ze zou eerst naar de slacht gaan maar dat heb ik weten te voorkomen
nu is ze verkocht aan een man die haar als kinderpony gebruikt