Welke hengst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:52

Olevalover schreef:
Daar heb ik geen verstand van, goed dat je het zegt.. ik dacht juist dat je het een beetje in hetzelfde type moest houden, omdat je anders een ongebalanceerd veulen krijgt.. bijvoorbeel heel stevig maar met een iele hals oid.. iemand hier meer info over?

Als je dan weer een hengst neemt met een smalle hals, zul je dit dus niet verbeteren bij je merrie.
Als ik haar zo zie zou ik ook naar een wat rondere hengst kijken, die veel maat fokt. Jouw merrie is klein, zet je daar een klein fokkende hengst op heb je ook kans op een klein veulen.
Verder hoeft een compactere rug nog geen beter achterbeen gebruik te betekenen.
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo een opnoemen waarvan ik zeg, ja die!
Misschien Quattro? Wat voor maat hij fokt weet ik zo niet.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:08

heel erg bedankt vor jullie info allemaal, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een veulen aanschaf iplv mijn merrie te laten dekken.. Dit scheelt een hoop tijd en als ik het zo hoor was het nog een heel gedoe geweest met een goede hengst te vinden..

Sorry Lachen

Weet iemand een leuk hengstveulen in de buurt van Drenthe??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:12

OK dan!
Heel verstandig,
ik zou gewoon op Marktplaats kijken, daar staan er zat te koop.
Je kan ook overwegen om een 'gevraagd' advertentie te plaatsen,
zo krijg je ook aanbod van mensen die het veulen niet zo nodig kwijt hoeven en het niet geadverteerd hebben.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:26

Stal Veenhof in Gieten heeft een aantal leuke veulens staan. Kijk anders eens op hun site, daar staan ook foto's enzo. De Rousseau is echt een leuk ding . De te koop pagina klopt trouwens volgens mij niet helemaal hoor, die is wat gedateerd, alle hengstveulens houden ze sowieso niet aan.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:32

Kayla schreef:
Stal Veenhof in Gieten heeft een aantal leuke veulens staan. Kijk anders eens op hun site, daar staan ook foto's enzo. De Rousseau is echt een leuk ding . De te koop pagina klopt trouwens volgens mij niet helemaal hoor, die is wat gedateerd, alle hengstveulens houden ze sowieso niet aan.

zeer leuke veulens idd, weet je ook in welke prijsklasse ze vallen (PB me anders als je wilt)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:44

Ik heb je een pb gestuurd Lachen .