Sjuimpje schreef:Ik geef mijn mening en heb helemaal niet over jou geoordeelt, ik vraag me af waarom jij je zo snel aangevallen voelt.
Maar goed, omdat je vraagt of ik jouw pony niet goed genoeg vind wil ik het nog wel even toelichten.
Ik kan van hieruit niet zien of jouw pony goed of niet goed is, maar ik vind wel dat je met een afstammingsbewijs een veel minder grote gok neemt dan nu.
Ik heb het in mijn post hierboven al gehad over aansluiting, zo kom je veel minder snel voor verassingen te staan. Stel je zet er nu een hengst als Negro op, dan kwak je dus een stel genen in die baarmoeder waarna het flink gehusselt wordt en je maar moet zien wat het veulen van wie gaat meekrijgen.
Met een beetje pech krijg je dan een veulen met de lengte van Negro, de beenlengte van jouw merrie, met het front van Negro en de hoofd-halsverbinding van jouw merrie.
Kortom, die kan je dan 'Submarine' dopen. Ik vind dat je elk dier zo eerlijk mogelijk voor zijn doeleinden moet fokken en dat wordt in een geval als dit wel veel moeilijker.
Tja, persoonlijk zou ik niet met zo'n merrie fokken. Ik vind dat je da ook wel heel makkelijk denkt over fokken. Dit is wat je eerder schreef Sjuimpje.....is dat niet oordelen ??????? Ja, dat is het wel. Jij oordeelt er over dat je vind dat ik te lichtzinnig omga met het fokken met mijn merrie. Dan is het niet gek dat ik mij aangevallen voel als iemand de gehele achtergrond niet weet en er zonder reden vanuit gaat dat ik over zoiets makkelijk denk. En lees eerst eens goed voordat je ervan uitgaat dat ik ZOMAAR EEN ZAADJE IN MIJN MERRIE PLAATS. Als ik een hengst gevonden heb die enigzins in de buurt komt van "perfect" voor Serval dan bespreek ik de voor- en nadelen met mijn veearts hij heeft genoeg kennis en inzicht om ervan uit te gaan of het past of niet past. Ook al heeft ze papier en is het een super afstammeling en zet ik er een hengst op van het zelfde stamboek geeft mij dat nog geen garantie dat er geen 'submarine' uitkomt. Je hebt het met het fokken met wat voor dier dan ook nooit voor het zeggen het is afwachten wat er uitkomt en hoe het zich ontwikkeld. Vind het leuk dat je je mening geeft maar ga er dan niet zomaar vanuit dat ik heel makkelijk denk over het fokken met mijn merrie want dat doe ik niet. Ik neem er de tijd voor en beslis niet 1,2,3.