ik zoek n dekhengst voor mn pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:47

denice schreef:
papieren, .... pff wat maakt dat nou voor verschil. met of zonder, je paad blijft t zelfde, behalve de prijs misschien. ik vindt t onzin dat je geen veulen zou moeten fokken als je geen papieren erbij zou hebben dan.
maarja wie ben ik.

Erg naief... Ga eens naar de paardenmarkt en kijk eens hoeveel paarden er afgevoert worden zonder papier..

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:46

Ik weet zo een hele rij paarden zonder papier te noemen die een leuk baasje hebben en ook nog eens goed presteren in de sport.
Als ik jou was zou ik gewoon een leuke rijpaardhengst uitzoeken die je aanspreekt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:06

supertammy schreef:
Ik weet zo een hele rij paarden zonder papier te noemen die een leuk baasje hebben en ook nog eens goed presteren in de sport.

En hoeveel procent van de papierloos gefokte paarden is dat denk je? En het kan best zijn dat in het verleden paarden zonder papieren toch nog leuk terecht gekomen zijn. Maar als het tegenwoordig al een probleem is om een paard met papier te verkopen (ongeacht de prijs), wat denk je hoe de situatie in de toekomst gaat zijn?
Niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst. En de toekomst zegt mij dat er een overschot is aan paarden, en je paarden tegenwoordig niet meer zo snel verkocht krijgt. Een paard zonder papieren kost in onderhoud hetzelfde dan een goed paard met papieren. Dus denk twee keer na voordat je je paard laat dekken. Ik weet iig waarom mijn merries voorlopig leeg laat....(beide met papieren)

Casper1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:21

wat dacht je van Gomel ox, niet te duur aan dekgeld en gegarandeerd een paardje met veel uitstraling

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:04

heb je meer info van gomel ox? wat ist voor paardje? hoe duur en waar staat ie? bedankt iig alvast! xxx roelinda

Casper1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:20

Gomel is een arabische hengst en staat bij de kossack stud.
www.kossack.com
is 1.58 en kost ook iets tussen de 200-400 Euro, foky mooie beestjes met veel uitsraling en beweging. Zal wel een pony blijven. Je hoeft de pony niet naar hun toe te brengen maar kunt ook kiezen voor kunstmatige inseminatie, dan komt het sperma naar jou toe!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:27

genoeg paarden met papieren die ook naar de slacht gaan. de paarden zonder papieren, maar die het wel goed doen, gaan echt niet naar de slacht hoor. ik denk dat zo'n 80 % van alle paarden papierloos is. en ik neem aan dat ze haar veulen niet fokt om m te verkopen? en het zou mij geen drol uitmaken als ik een goed paard wil kopen, of die wel of geen papieren heeft...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 00:00

denice"]
ik denk dat zo'n 80 % van alle paarden papierloos is
[/quote]

Waar? Hier in Nederland? Denk nog eens na?

[quote="denice schreef:
en ik neem aan dat ze haar veulen niet fokt om m te verkopen?

Dan zou ik alle door haar gestartte topics omtrend deze vraag nog eens goed nalezen voordat je dat plaatst.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 06:02

Eens met Cassidy!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:20

nou jullie mogen best zeggen wat jullie zelf willen maar een veulentje ga ik er toch wel bij fokken en dat laat ik heus niet omdat mijn merrie geen papieren heeft kom nou! ik snap julllie ook best maar jullie maken je toch egt een beetje TE druk om niks! en ik vraag egt niet om zulke reacties!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:25

Inderdaad Bonny, je hebt zelf de keuze om te fokken wat je wilt. Adviezen zijn goedbedoeld, maar ik geloof dat iedereen zijn zegje wel gedaan heeft. Vanaf nu dus alleen nog maar advies over welke hengst, niet over of ze al dan niet zou moeten dekken.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:16

dankje!! (K) dat probeer ik ook al de hele tijd duidelijk te maken! maar ik hoop wel op nieuwe reacties over hengsten! dankje Lachen

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 01:27

www.stal-romano.nl

Deze stal heeft verschillende hengsten (NRPS) ter dekking staan. Ook De Vito II, waar ik zelf nogal over te spreken ben, maar die voldoet niet aan jou schotmaat-eisen, helaas.

Mies2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:50

Cassidy schreef:
Ik vraag me af of je een veulen de wereld in moet zetten zonder papieren.
Wil je een veulen, koop er eentje. Er zijn er genoeg die een goed tehuis verdienen maar tegenwoordig niet meer krijgen omdat er een overschot is.

Waarom moet een paard persee een papier hebben!!!
Als zij het leuk vind om een veulen van haar zelf te fokken mag dat toch hier dier wordt er echt niet minder van hoor!!!

Ik wens je veel suc6!!Mocht ik wat horen of mocht me wat te binnen schieten mail ik je...

Groetjes

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 13:55

dankjewel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:12

ff over die papieren....papieren zijn heus niet het belangrijkste...het is leuk als ze er bij zitten...meer niet (voor de verkoop wel) als je maar een leuk veulen krijgt....veel suc6 ermee!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:22

Lachen

Soraya92

geen papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:56

Hoii!!

Papieren maakt indd niks uit op het gebied van prestatie/exterieur dat bewijst een pony die wij hebben gehad , had geen papieren daar hebben we een NRPS hengst op laten zetten het veulentje wat eruit kwam mag je dan in het NRPS hulpstamboek laten inschrijven en daardoor mag je ook meedoen aan de keuringen....3 x raden : 1e premie ! en de pony is super allround zij heeft Z2-dress , ZZ-spr en Z-sgw gedaan met mijn zus!!!Nu is ze verkocht en loopt ze voor de 2de x mee in het ZZ! Maar het is wel zo dat mensen indd sneller geintreseerd zijn als een paard/pony papieren heeft :S maarjah!
Bij ons op stal hebben we hele leuke hengsten die goedgekeurd zijn bij het AVS en NRPS .
Moran ox is arabische volbloed.V.Monitor ox.donkere vos (beetje roodkleur) 1.53 m . L-sgw , L-springen en M2-dress bij paarden.Bij pony’s Z-springen.

Suc6!