Tussenbeoordeling verr. onderzoek KWPN 6 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:11

stormpje schreef:
Wat vonden jullie van die gribaldi~goodtimes ?

Uit mijn hoofd gezegd (ik heb mijn papier niet bij de hand) was hij wat kort in de beweging en had een wat mindere achterhand.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:34

Ik vond die Chellano schimmel helemaal niet zo verkeerd in zijn springmanieren. Oke de andere Chellano deed t beter, maar toch.

De Obelisk is mooi maar ik vind m niet bijzonder in beweging. Vond ik de Jazz beter. De Kennedy is super...!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:06

Goeie dag voor van Norel.........
De Cabochon en de Oscar eruit........

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:02

Gail schreef:
De Kennedy is super...!!

Vond ik ook. Ben verliefd!

hobbyfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:10

Gail schreef:
De Obelisk is mooi maar ik vind m niet bijzonder in beweging. Vond ik de Jazz beter. De Kennedy is super...!!

De Obelisk: veruit het minste dressuurpaard en die mag blijven ....
Waarom zijn de andere dressuurpaarden wel naar huis gestuurd ???

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:41

hobbyfokker schreef:

Wat vond je van de Cabochon x Zeoliet dan? Ik vond de Oscar x Rossini achter niet zo fijn en hij bleef steeds wat lang (vooral onder de "gewone" ruiter). Verder wel een aansprekend type.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:59

hobbyfokker schreef:

Ben ik het niet mee eens, denk juist dat de Obelisk een fijn sportpaard zal worden. Fokhengst is een tweede. (je kan maar zolang "jeugdig" blijven).

De Cabochon liep zoals ie gebouwd lijkt, op de voorhand. De Oscar heeft een heel mooi type maar miste denk ik wat de buiging en souplesse door het lijf. Bovendien hebben ze dit voorjaar al een Oscar gekeurd en zullen er nog wel wat Oscars aangeboden worden in de toekomst.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:32

Fokker79 schreef:

De Cabochon liep zoals ie gebouwd lijkt, op de voorhand.

Volgens Rosie lopen alle KWPN paarden op de voorhand. Dankzij de training heeft het KWPN het versneld geplaatst achterbeen uitgevonden en dan landt het achterbeen voor het voorbeen!!!

Het rijkunstig versnelde ei van Columbus is kennelijk bij dit paard niet geslaagd. Misschien dat Rosie wel aan kan geven wat de ruiters moeten doen om de bovenstaande formule effectief in de praktijk om te zetten.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:19

Anna42 schreef:
Volgens Rosie lopen alle KWPN paarden op de voorhand. Dankzij de training heeft het KWPN het versneld geplaatst achterbeen uitgevonden en dan landt het achterbeen voor het voorbeen!!!

Het rijkunstig versnelde ei van Columbus is kennelijk bij dit paard niet geslaagd. Misschien dat Rosie wel aan kan geven wat de ruiters moeten doen om de bovenstaande formule effectief in de praktijk om te zetten.

Gaaaap

In dit topic graag de meningen en feiten over de individuele paarden die momenteel in het najaarsonderzoek zitten.

hobbyfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:46

MissHIS schreef:
Wat vond je van de Cabochon x Zeoliet dan? Ik vond de Oscar x Rossini achter niet zo fijn en hij bleef steeds wat lang (vooral onder de "gewone" ruiter). Verder wel een aansprekend type.

Van deze paarden heb ik veel meer schik dan van de Obelisk x Flamingo. Gezien de moederlijn van de Cabochon (o.a. volle broer Pays Bas) had deze hengst moeten blijven lopen.

De Oscar: in de Paardenkrant staat: mist expressie in het voorbeen en heeft de hals laag aangezet. Ik vond hem juist aansprekend in het front en het voorbeen ...
En achter: we hebben het over een paard van 1.69 in juni geboren. Gezien zijn bewegingen tijdens de HK had hij van mij mogen blijven lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:57

Ik ben zelf niet geweest maar ik las vanmiddag het stuk in de paardenkrant. Opvallend hierin vind ik dat er wel heel vaak word gezegd: wat weinig lengte, mist rek, iets vierkant model, had wat langergelijnd mogen zijn.
De persoon die het schreef zei ook (in mijn ogen Knipoog ) terecht: Willen we geen langelijnde grootramige paarden?

Dhr Hamoen geeft het kommentaar dat er veel diversiteit in de merriestapel in Nederland is en dat er genoeg grootramige merries zijn die zo hengst kunnen gebruiken. Nou vraag ik mij dan het volgende af: Als je een grootramige merrie hebt, dan wil je toch JUIST dat grootramige behouden en ga je niet een klein propje als hengst gebruiken Verward
Daarnaast worden er al meerdere jaren kleine korte propjes als hengst goedgekeurd, dus die zijn er zat. Waarom nog meer van die afgedraaide diertjes?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:08

Pipo schreef:
Nou vraag ik mij dan het volgende af: Als je een grootramige merrie hebt, dan wil je toch JUIST dat grootramige behouden en ga je niet een klein propje als hengst gebruiken Verward

Dat is de vraag of je dat wil behouden.
Wij hebben één grootramige stam en daar willen toch niet van die kasten van hengsten bij.
Want dan weet je niet meer waar je uitkomt.
Ze worden zo apart groot, dat ze last van zichzelf gaan krijgen.
Maar als fokmerrie zijn ze ideaal. (173 cm met 3 jaar) Knipoog

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:23

grootramig BEHOUDEN is nog iets anders dan er ook een grootramige hengst opzetten.

Pipo wil volgens mij gewoon zeggen dat ze geen poppetje van een hengst op her grootramige merries wil zetten met het risico dat ze dan ook een propje van een veulen krijgt.....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:49

Ik ben vandaag weer geweest en heb weer een aantal hengsten gezien die mij kunnen bekoren. De hengsten werden alleen dressuurmatig voorgesteld, volgende week gaan ze weer springen (ik kan niet wachten Pling ). Een van mijn favorieten op dit moment is de Camerino x Colino, die liet zich tijdens de tussenbeoordeling ook heel goed zien bij het springen. De Heartbreaker x Burggraaf kan goed galopperen met een actief achterbeen. Ik vind de Ronaldo x Pion nog behoorlijk jeugdig en weinig hengst, maar hij liet zich wel goed zien. De Heartbreaker x Pilot was wat ondeugend vandaag en had moeite om het bit te accepteren. Ik heb helaas de Jacomar x Calvados niet gezien, maar hij schijnt zich wederom goed te hebben laten zien. Evenals de Olivi x Zuidhorn. De Kennedy x Ubis vond ik persoonlijk wat minder overtuigend dan tijdens de tussenbeoordeling, maar het blijft wel een interessante hengst. De Jazz Ramiro werd flink aan de tand gevoeld door gastruiter Gert vd Hoorn, maar mij heeft hij nog steeds niet echt overtuigd. Hij mist de lange lijnen, maar lijkt wel over een werkwillig karakter te beschikken en kan fijn draven. De Obelisk Flamingo vind ik qua galop beter. De Stakato x Literat blijft een wat eenvoudige hengst (mist wat ras/uitstraling) maar liet zich wel goed zien en toonde oa. braaf diverse changementen.
Ik ga volgende week weer kijken, ben benieuwd!