Er moet er nog eentje zijn, zal eens zoeken...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Merilyn schreef:hihi wat heb ik dan een mazzel zeg. Mijn merrie was 1 juni uitgerekend (precies 11 maanden) maar haar veulen kwam 12 juni.
Op woensdag 11 juni liep s'middags de melk in stralen langs haar benen en dus konden de slaapzakken en stretch bedden gepakt worden. De volgende morgen om 5.20 uur is ze begonnen en we hebben alles opd e video gezet. de gehele geboorte t/m het staan van Sprietje (dat alles binnen een half uurtje).![]()
Ben benieuwd of ik volgend jaar ook zo'n mazzel heb

Hup de auto in en op onverantwoorde snelheid naar stal ... om daar een vrolijk wit hoofd over de deur te zien hangen "hee, zijn jullie daar weer?? Hebben jullie weer wortels bij je (ja, drachtig dus verwend
)?" . Ik zeg het je: ze deed het erom
!Mac schreef:Nee, dan een andere merrie op dezelfde stal: die ging om 10:30 's avonds aan de slag, 10 minuten later was het veulen er en stond de merrie weer lekker hooi te vreten. Die had vast zoiets van "dat veulen vindt de melkbar zelf wel"

MarijeR schreef:Mijn zwarte merrie heeft ook 2x geveulend tussen het eten door.
Hooi van het afvoeren bijna op, snel het veulen eruit poepen (in 10 minuten) en daarna liggend de restjes hooi nog even opeten
MarijeR schreef:De merries staan hier vlak na het veulenen druk te roepen om voer. Ze krijgen dan altijd slobber, dat krijgen ze niet vaak maar altijd ná het veulenen.
Mijn zwarte merrie heeft ook 2x geveulend tussen het eten door.
Hooi van het afvoeren bijna op, snel het veulen eruit poepen (in 10 minuten) en daarna liggend de restjes hooi nog even opeten