Shet met tatoeage, zonder papier! Ervaringen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:58

hoi, een oude vriendin van mij heeft ook een shet. Daarvan had ze de papieren ook niet, alleen had die pony een goed leesbaar nummer. Inspecteur geweest en na een paar weken had ze al een papier van hem op de deurmat liggen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:05

Ja, die tip van dat wrijven was trouwens top!!!
Ik heb nou het nummer (denk ik) en ga maandag bellen naar het NSPS welke omschrijving daar bij hoort!!
Hou jullie op de hoogte!

Mmmm.... hoor ook veel mindere verhalen over die inspecteurs, dat ze soms niet eens de moeite willen nemen om eens echt goed te kijken...
Hoop toch dat dat bij mij anders gaat!

@ Max: Heb je al wat gehoord?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:09

Ga morgen dus weer bellen.
Maar als die inspecteur dan komt, en hij vind dat het tattoo nummer niet te lezen is, is dan meteen alles verloren?

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 16:59

Volgens mij moet je die inspecteurs flink achter de vodden zitten Scheve mond net als het stamboek zelf. Ik bel om de paar weken of ze er nou eindelijk (na 5!!! jaar) er eens mee aan de gang gaan.
Laatste keer dat ik belde hadden andere dingen de prioriteit.... Verward
Wel een beetje jammer, want ik wil mijn Shet mee laten doen aan de Rijpony talentencompetitie(hiervoor moeten ze geregistreerd zijn)

Weet iemand trouwens of het waar is, dat er geen hengstjes meer mee mogen doen aan de Indoor Shetland Wedstrijddagen??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:03

Saskia heeft vandaag gebeld. Die S in de hals brandmerken doen ze al ongeveer 20 jaar niet meer. Dus Romy moet dan veel ouder zijn dan we dachten. Als je Romy ziet staan zeg je, een jaar of 10, maar al wel wat grijs op haar koppie. Maar ze moet dus ouder zijn.
Saskia zal vast straks zelf nog wel eventjes reageren Lachen.

Ik weet niet of er hengsten mee mogen doen aan de indoor Shetland Wedstrijddagen.

Die rijpony talenten competitie, geld daar ook een leeftijd voor voor de ruiter? Anders wil ik met Roosje(nu 3) wel een poging wagen. Of anders met Angel(is nu 5, en nog niet ingereden).

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:21

Heb idd het stramboek gebeld, werd me eerst verteld dat ze dus inderdaad Stermerrie is, maar later werd het weer dat die S ook weer van het stamboek kan wezen...
Werd er dus niet veel wijzer van!
Had dus ook gevraagd wanneer ze dat branden voor het laatst deden en dat was dus rond de jaren 80/90....

Maar wat ik dus niet snap, is dat ze bij het NSPS zelf niet eens weten (of net doen of ze het niet weten) waar die S voor staat.
Lijkt mij dat er niet veel merrie's zijn die dit nog hebben, en als het echt al zolang geleden is, er nog maar een paar van in leven zijn.
Wat denken jullie, zouden ze het zo (als ze een beetje meer toeschietelijk waren Lips are sealed ) kunnen achterhalen?
Weet wel de laatste 2 nummers van haar tattoo, dus dat maakt het ook al heel wat makkelijker.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:46

Kan iemand me trouwens vertellen wat de kosten ongeveer zullen zijn om de papieren op te vragen? Dus om een inspecteur langs te laten komen e.d., en moet ik dan per sé lid worden?
De nummers van de tatoo zijn allemaal duidelijk trouwens, dus dat moet geen probleem zijn....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:36

Je moet wel lid zijn. Hoe veel het kost weet ik zo niet, dat kan Max je vast vertellen, die is er nu ook mee bezig.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:48

Ik heb nog niks gehoord van het stamboek. Ik had 2 maanden terug ook al gebeld en kreeg te horen dat er een inspecteur langs moest komen. Toevallig was er keuring in Wormerveer dus heb ik de pony ingeladen en heb daar iemand aan zijn jasje getrokken. Die man haalde meteen 2 inspecteurs erbij en het nummer werd dus gelezen.
Mooi dacht ik dat gaat snel ! Nou mooi niet dus. Ik die maandag weer het stamboek bellen en kreeg een aardige man aan de telefoon. De inspecteur moest langskomen want die kan kennelijk zien van welke hengst de merrie eventueel afstamd, wat ik knap vind met zoveel hengsten !
Maar goed, die combinatie schijnt 2 nummers op te leveren die voor de 4 nummers van de tattoo gezet moeten worden.
Ok zei ik tegen die man, dan wil ik graag dat er iemand langs komt. Na een maand nog niks gehoord. Bel ik weer krijg ik te horen dat inspectie alleen schriftelijk aangevraagt kan worden !
Nou je begrijpt hem al, erg makkelijk allemaal.
Maar de schriftelijke aanvraag is nu 2 weken de deur uit, ik ga morgen maar weer eens bellen.
Wat ook nog wel eens helpt is de afdeling bellen, in ons geval dus Noord-Holland. Die mevrouw is erg behulpzaam en volgens mij is er meer via haar te bereiken als met het hele stamboek !

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:08

Nou stamboek vanmorgen gebeld met de simpele vraag of mijn brief was aangekomen.
Zelfs dat schijnt te moeilijk te zijn, ivm de hengstenkeuring had mevrouw een stapel liggen en daar kon mijn brief eventueel tussen liggen ! Toen ik aangaf dat ik al 2 maanden bezig ben en geen kant op kan, dat ik de pony nog had willen laten dekken (is wel niet zo). Was het antwoord dat ik dat allemaal wel zo kon vinden, maar ze was niet van plan even te kijken.
Fijn zo'n stamboek !

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:13

Ja ik snap het soms ook allemaal niet, is het dan allemaal zo veel moeite?
Lijkt mij dat ze zeg maar alleen maar aan ons kunnen verdienen, maar als het zo moet, zijn veel mensen er snel klaar mee.

Ik ben er nou ook nog steeds niet uit of ik mijn pony haar papieren en afstamming wel uit laat zoeken, vanwege haar leeftijd.

Ik geloof dat de kosten van een inspecteur 23 euro zijn, en de rest iets van 60 euro werd me verteld.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:14

Citaat:
Maar wat ik dus niet snap, is dat ze bij het NSPS zelf niet eens weten (of net doen of ze het niet weten) waar die S voor staat.
Lijkt mij dat er niet veel merrie's zijn die dit nog hebben, en als het echt al zolang geleden is, er nog maar een paar van in leven zijn.
Wat denken jullie, zouden ze het zo (als ze een beetje meer toeschietelijk waren Lips are sealed ) kunnen achterhalen?
Weet wel de laatste 2 nummers van haar tattoo, dus dat maakt het ook al heel wat makkelijker.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:21

Ik heb een mailtje naar de bleekmeerhoeve gestuurd en naar stal Ace misschien dat die een contact persoon weten in Noord-Holland.

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:56

Ik wordt altijd super goed geholpen bij het Shetlanderstamboek door Liske van Someren. Ik regel altijd met haar alles via de mail en dat gaat super goed!!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:11

Skattie schreef:
Ik wordt altijd super goed geholpen bij het Shetlanderstamboek door Liske van Someren. Ik regel altijd met haar alles via de mail en dat gaat super goed!!

Mail je dan gewoon naar het NSPS zelf, of gewoon speciaal naar die vrouw?
Doe mij anders haar e-mailadres effe..... Clown

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:43

en mij ook Lachen

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:04

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:20

Hebben jullie er al wat aan??

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 22:16

Ik heb haar gemaild en ik wacht nu op antwoord... ben benieuwd! Bedankt he!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:10

Ga haar mailen!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:09

Mijn derde mail is inmiddels de deur uit en ik heb al een brief op de post gedaan. Denk er serieus over nu toch maar eens een boze brief aangetekend te sturen !

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:33

Heb ook nog steeds niets terug gehad van die vrouw die ik gemaild had....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:25

Ik heb een nummer van Siertje Schokker(maar die ligt beneden). Vandaag ben ik met MaiNat bij stal Ace geweest en Ali Luitjes zei dat zij je graag helpt als je een pony met tatoo hebt, maar geen papiertje er bij. Ze heeft niet eens een heel nummer nodig(ja, het NSPS doet dus veel moeilijker dan noodzakelijk is!!!).

Voor dat nummer moet je me maar even PBen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:48

hoi,
ik heb ook een shet met een s in haar nek een een tatoo in haar lip.
ik heb alleen nooit van mijn vader mogen bellen omdat als ze ooit gestolen is en je moet haar afgeven is toch jammer.

nu is ze een tijdje terug gechipt en staat ze dus op mijn naam dus nu wil ik binnenkort wel eens gaan uitzoeken wat voor pony ik eigenlijk heb.

weet iemand of dat het stamboek dan ook weet wat de pony heeft gelopen want ze schijnt uit een vierspan te komen dus ben ik wel benieuwd welk vierspan Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:19

Ik denk dat het NSPS het vast weet, maar of ze het je makkelijk zeggen is een ander verhaal. Het NSPS is niet zo makkelijk wat dat betreft.