zogenaamde 'volbloed arabieren - eigenaren'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 16:29

wat vind je dan van paarden waar helemala geen greintje arabierenbloed inzit? zijn die nog lelijker dan een lelijke kruising?

Kajelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 16:32

volgens carola wel, geloof ik

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:19

heel simpel, als er OX achter de naam van je paardje staat heb je een volbloed, anders niet (of geldt dit nu weer alleen voor hengsten?)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 17:36

Kajelleke, nee: volgens mij niet. Lees dan nog maar eens goed.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:40

een hele kleine verdediging voor Carola: ze zei niet dat alle kruisingen lelijk zijn, maar wel dat het vaak voorkomt dat iemand een lelijk paard laat zien dat toevallig een kruising blijt te zijn, ipv een ox.

desalniettemin denk ik dat het heel wel mogelijk is om ook een lelijke ox te vinden en die ook eens te laten zien. Heeft er nog iemand een foto van een lelijke ox?

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:54

je hebt zelf toch ook een kruising vind je die niet zoals een arabier dus jij vind jouw halfbloedje een een of andere lelijke kruising? oke dat jij een volbloedje hebt daar heb je gewoon geluk mee maar iemand die een halfbloedje heeft die vind hem net zo als een volbloed dus dat het een kruising heeft het kan op een arabier lijken maar ook op het andere ras lijken maar waarom zeg je zoiets alleen over arabieren omdat je er zelf een hebt? het kan toch ook met een draver of wat dan ook maar waarom met een arabier? Verward Verward Verward Verward Party!! Party!! Party!! Party!!

Fadima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:07

om me er ook maar even mee te bemoeien, ik vind die opmerking behoorlijk rot en arrogant klinken. Kan wel zijn dat je het misschien niet zo bedoeld hebt maar dan moet je het anders formuleren.

Ik heb ook een 'lelijke kruising' gehad en haar moeder is volbloed arabier maar die heeft me een K*T karakter! (daar wil ik natuurlijk niet mee zeggen dat volbloeds allemaal zo'n karakter hebben) Maar dan heb ik idd ook liever een 'lelijke' kruising, die per ongeluk ook heeeeeeel mooi is.

Het is maar gewoon hoe je smaak is. Ik vind nml ook heel veel volbloedjes NIET mooi maar respecteer absoluut dat jij die wel mooi vind, respecteer jij dan ook degene met een halfbloedje. Want zij vinden halfbloedjes juist heeeel mooi.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:42

Joost leuk hoor zo'n opdracht, zit me maar te zoeken en te zoeken, vond er dan eentje en oeps schijnt ie hele mooie oortjes te hebben. Dus ik

kan echt geen lelijkerd vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:42

Om nóg een andere wending aan het topic te geven:

Probeer het feit dat er zoveel wordt gekruist met Arabieren als compliment voor het ras te zien! Arabisch bloed wordt gebruikt om andere rassen te 'veredelen', ongeacht hoe je dat 'veredelen' dan weer wilt zien (Welsh-A'tjes zijn van zichzelf bijvoorbeeld ook al erg edel).

Maar ik zie zelf een kruising echt niet als 'minder' dan een volbloed.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 22:31

Kalm aan toch! Het is Mijn mening, dus waarom maken jullie je er zo druk om? Ik vind dat gewoon zo.

En als iemand met een kruising zich beledigd voelt, dat moet je vooral niet doen! Ik heb niets over het karakter gezegd of wat dan ook..!

Ik heb zelf ook een 'lelijke' kruising. Ik heb in het algemeen gewoon een grote hekel aan kruisingen. Ik vind dat een ras raszuiver moet worden behouden om sterke paarden te blijven fokken. Dat is MIJN mening, en gelukkig zijn er velen die een andere mening hebben. (anders wordt het nogal saai hier!)

Het enige (echt het enige) dat ik hier probeer te zeggen is dat er veel mensen zijn met een kruising met een arabier, die verkondigen dat ze een 100% arabier hebben. DAAR heb ik een hekel aan! Want dat is dus niet zo!

Ik heb ook een kruising (als ik niet zo aan haar gehecht was, was ze allang weg geweest en ik zou ook nooit meer zo'n knol kopen!) maar ik verkondig niet van: dat is een arabier!
Er zijn mensen die dat wel doen, en daar erger ik me gigantisch aan.

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 01:13

Hoe 'zuiver ' is die Arabische Volbloed dan wel ? Kan mij nog wel wat artikeltjes herinneren over de "kruisingen" die hebben geleid tot het ras van de "Volbloed " & al de stromingen daarbinnen. Wat voor een paard je kiest om voor te zorgen / van te houden en mee te werken etc. is een kwestie van individuele voorkeur. Het lijkt mij handig om dat te respecteren en in zijn waarde te laten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SuzanneH op 2001-11-23 00:14 ]</font>

*Sharon*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:26

Volgens mij verzin je wat over dat mensen zeggen dat ze een volbloed arabier hebben. Je hebt zelf ook een halfbloedje wat doe je er mee verkoop hem dan. je hebt ook nog niet zo lang een volbloed arabier als het tenminste een volbloed is dus je komt nog maar net kijken. zuur niet zo

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:47

trouwens als jij kruisingen lelijk vind waarom heb je dan in godznaam een kruising? ik snap niet waar je zo over zeur je hebt zelf ook een kruising en die vind je lelijk sorry hoor waarom heb je dan, geef em dan maar aan mij. en dat jij toevallig een volbloedje hebt daar moet je blij mee zijn maar dan hoef je daar niet mee te pronken van ja al die mensen die een kruising hebben die zijn lelijk maar als jij geen volbloed had had jij er ook over gezeurd omdat je zelf ook een kruising hebt. ik snap echt niet waar jij over zeurt! laat iedereen toch denken dat ze een arabier hebben ofzo maar daar zit jij toch niet mee toch? hoop toch van niet want dan heb jij wel veel problemen! maar als je al over zoiets in zit ja dan heb jij een heel moeielijk leven zeg! maar ik brei der een eind aan!

Kajelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:44

sorry, carola, was gistere ff pissed-off

begrijp wel klein beetje waar je heen wilde maar blijf t een rare, ongelukkige manier van uitdrukken vinden...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 04:49

Citaat:
Ik erger me er gewoon aan dat mensen antwoorden van JAHAAA! en dan komt er één of andere kruising. Dan heb je geen arabier! Ik wil jullie uit de droomwereld halen (jullie zijn geen arab-bezitters) en vragen om de echte arabieren bezitters te respecteren en in hun waarde te laten.

Respecteren en in hun waarde laten? Omdat ze toevallig wat meer hebben betaald voor hun paard? (wat trouwens niet altijd opgaat, NRPSjes zijn vaak duurder dan AVS paarden) Kijk, het is inderdaad niet correct om te zeggen dat je een arabier hebt terwijl het geen volbloed is, en als je je daaraan wil ergeren heb ik daar totaal geen problemen mee, maar je komt wel heel arrogant over!

Maar goed.. Tegen mensen die weinig verstand van paarden hebben roep ik ook altijd dat ik een arabiertje heb. Dat kennen ze tenminste, weten ze een beetje waar ik het over heb. En ik denk dat ik dat met 75% ook wel kan zeggen.
Tegen mensen met iets meer kennis zeg ik altijd netjes dat het een NRPSje is, lekker boeien, tis mijn schat, 100% of niet Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 10:47

Batje, beter dan jij had ik het niet kunnen zeggen! Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:21

mensen mensen wat een drukte om iets stoms en iemands eigen mening.
Het is maar goed dat ik ijn meningen hier niet neerzet over bepaalde dingen want dat hoefde ik me hier niet meer te vertonen.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:47

Ja en zoiets zei Carola ook al, maar je kunt toch nagaan dat als je zo'n bericht plaatst op BOKT, er op gereageerd wordt, of niet! Verward Daar is het een forum voor, ieder mag z'n mening uiten.

Carola heeft dat gedaan, dus waarom zouden de andere bokkers dat niet mogen doen??? Verward

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 16:05

Wat een K*U*T reactie zeg. En bedankt, ik zal tegen m'n paardje zeggen dat ze "maar een lelijke kruising is"
We zijn niet helemaal achterlijk hoor, ik weet heus wel dat als m'n moppie 80% arabisch bloed heeft dat ze geen volbloed arabier is, maar tjezus zeg.......niet zo uit de hoogte hoor!!!!!!!!! Misselijk Extreme duivel
Waar maak je je druk om zeg, om wat reacties er op een topic komen, maak je liever om andere dingen druk.
Nou toevallig is het wel MIJN supermooie paard!!!!!!!!!! Je stoot mensen nogal voor het hoofd zo.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:48

Zo CAROLA mag ik ook even uit me slof schieten!!! Extreme duivel
hoe oud ben je eigenlijk zeg?
Doe niet zo kinderachtig! Hetvalt mij heel erg op dat het niveau vab BOKT de laatste tijd erg daalt!!
Iedereen zit op iedereen te zeiken en commentaar te leveren.Echt NIET normaal!!
BOKT word steeds minder leuk met al dat gezeik!
enne Ik wed dat mijn NRPS merrie het verder schopt dan jou VOLBLOED arbier
Zo de eerste keer dat IK een keer zeik Extreme duivel Extreme duivel Boos! Boos! Boos!

Hayley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 18:05

ben het met marloes-joy eens, ik ga nu ook voor de eerste keer ergens op zeiken...
ik weet 't, ik zou het niet moeten doen , maar ik erger me hier echt dood aan!
laat iedereen toch gewoon in z'n waarde! wat boeit het nou of iemand een pony heeft met 80% of 100% arabier. je had het ook gewoon als mededeling kunnen neerzetten zodat mensen er wat aan hebben en nu dus weten dat hun paardje geen volbloed is i.p.v zoiets.
Je zal het vast niet zo bedoelen hoor, maar het komt bij mij nogal erg arrogant over. en ik snap ook wel dat je dit even gezegd wil hebben aangezien veel mensen hun kruising op het net zetten en denken dat het een volbloed is maar doe dit dan in godesnaam op een andere manier!!!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:09

Mmmm...dan ga ik ook eens ff lekker tekeer als we hier toch al beig zijn...

Mijn mening...:

Ik vind arabieren dus geen ene donder aan die iele pootjes die deuken in dat hoofd die smalle kleine kontjes en dan die staarten die ze als een vlag in de lucht steken...sorry daar houd ik dus absoluut niet van ...geef mij maar een lekkere kwpner...

Dit is niet om carola aan te vallen (weet ze zelf ook wel) en addie is een leuk beestje !!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:47

Mijn paard zit vol bloed, net als de meeste andere paarden. Gelukkig komt dat bloed niet uit Arabië, maar voor de ene helft uit Frankrijk en de andere helft uit Amerika.
Ik heb ook een hekel aan mensen die neerkijken op andere mensen met andere paarden! Dus Carola (BZN??), STERKTE!!

Frank.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:15

Toch nog even reageren.
Op zich kan ik het wel begrijpen.
Ik krijg ook de schurft van mensen die beweren een falabella te hebben, terwijl het "gewoon" een mini shet is.
En het verschil tussen een fala en een minishet lijkt me toch duidelijk