staat jouw tinker al onder de deken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:28

Kieran heeft sinds vorige winter een deken, niet omdat ie het koud heeft, maar omdat het zo'n enorme smeerpoets is. Haha!

Hij heeft hem nu nog niet op, maar zodra we een paar maanden verder zijn en hij dag en nacht in de paddock en uitloopstal staat en de stal ook maar enigszins smerig begint te worden gaat ie weer op. Het is een dunne regendeken en het houdt hem redelijk schoon. De eerste winter peinste ik niet over een deken, maar dat heb ik geweten! In zijn lange en dikke wintervacht zat allemaal stinkende bagger vastgekoekt en ik heb in het voorjaar wekenlang alles moeten uitpluizen Meneer mag graag languit in de mest liggen Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:47

Jordy staat ook alweer onder een deken, om het scheren zo lang mogelijk uit te stellen. Hij heeft nu nog een heel erg kort vachtje, echt spiegelglad.
Jordy zit 's zomers veel korter in zijn vacht dan wat ik bij veel tinkers zie, maar dat haalt hij 's winters wel in..... Dan kweekt hij echt een onwijze vacht.
Hij staat dan als hij op stal staat (met vacht en zonder deken dus) gewoon te zweten, lijkt me niet echt fijn. Bovendien werkt hij flink, dus dan is het ook wel fijn als hij geen mega-vacht heeft.
Hij staat met een 150 grams onderdeken en daar overheen een ongevoerde regendeken. Hij staat nu nog van 's ochtends vroeg tot 's avonds buiten, 's nachts op stal.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:35

Citaat:
oke dan heb ik even een vraag de mensen die dus geen deken om doen
blijven jullie dan wel door rijden de winter ?
of doe je het rustig aan ?
of staat je tinker dan gewoon lekker in het land en laat je hem of haar
lekker staan en ze bewegen zelf wel wat of iets

groet jaimy

Gewoon doorrijden. Ook dus buitenritten vaak erg lang. maar na het rijden flink uitstappen en als ze dan nog niet droog is (is me tot nu toe 2 keer overkomen) half uurtje zweetdeken erop.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:37

ik doe het deken pas op als het heel koud word

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:00

sylke heeft sins een uur geleden ook een regen deken op, alleen als het nu morgen heel warm word gaat hij overdag af.
begin oktober gaat de onderdeken er onder Knipoog

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:54

Mijn koudbloedjes krijgen geen dekens op als ze uitgegroeit zijn en bereden worden. Als ze dan bezweet zijn na het rijden krijgen ze alleen een zweetdeken op tot ze bijna droog zijn.
Ons pensionpaard (kwpn-er) moet in de winter elke dag naar buiten met een dikke deken en in de stal weer af. Ik wordt hier helemaal kierewiet van Verward , maar ja.
Het is denk ik ook wel afhankelijk van hoe vaak je rijd of je dekens gebruikt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:34

Lowara heeft alweer 3 weekjes haar deken om. ivm een schimmelinfectie waardoor ze haar lichaam kapot schuurde, de deken helpt daar erg goed tegen in samenwerking met wat Imaverol Haha! Ook erg handig tegen vieze Tinkers en natuurlijk tegen Winterhaar, hoewel ik dat gevecht toch niet zal winnen.. helaas...

baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:29

twist schreef:
oke dan heb ik even een vraag de mensen die dus geen deken om doen
blijven jullie dan wel door rijden de winter ?
of doe je het rustig aan ?
of staat je tinker dan gewoon lekker in het land en laat je hem of haar
lekker staan en ze bewegen zelf wel wat of iets

groet jaimy

net als de rest die reageerd. op adem stappen en dan evt nog een half uur een zweet deken op.
werkt prima mijn tinker is altijd blij als de deken erafgaat
(maar ik vind wel dat als je wedstrijden rijd een tink zonder wintervacht er mooier uitziet)

twist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 09:02

baukje schreef:
net als de rest die reageerd. op adem stappen en dan evt nog een half uur een zweet deken op.
werkt prima mijn tinker is altijd blij als de deken erafgaat
(maar ik vind wel dat als je wedstrijden rijd een tink zonder wintervacht er mooier uitziet)

ja oke maar goed mijn tinker is echt super doorweekt
als ik in de winter rij met hem
dan ben ik 1 uur aan het uit stappen
vooral als ik les heb gehad en ik had hem 2 jaar
geleden geen deken op gedaan en daar door is hij
heel erg aan het koesten gegaan
tewijl ik niet eens aan het rijden was op hem die winter Scheve mond
vandaar dat ik graag wil weten hoe jullie dat doen Knipoog

in ieder geval bedankt

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:07

nee.. en die krijgt ze ook niet... Haha!
ze staat nu nog s'nachts buiten omdat als ik haar binnenzet ze door de zomereczeem heel haar staart kapot schuurt..
straks mag ze wel s'nachts naar binnen.