Venetia schreef:Heb ook een Jazz. Valt me wel op dat er over Jazz veel stemmingmakerij is op bokt. Tuurlijk is de kans aanwezig dat Jazz de nakomlingen enig karakter meegeeft. Een en ander vloeit tevens voort uit de combinatie met de moeder en de opvoeding. Maar dat een deel van de nakomelingen niet zomaar opgeven, is juist datgene waarom de goede Jazzen zo uitzonderlijk zijn! Karakter is natuurlijk deels erfelijk, maar Jazz is zelf niet gemeen ofzo! Het is een lief paard op stal. Op bokt lijkt het echter net of Jazzen garant staan voor de meest vreselijke ongelukken! Die bangmakerij dient geen enkel doel. Kijk naar het paard zelf en veroordeel het niet bij voorbaat, inplaats van mensen de lol in hun Jazz-nakomeling deels te ontnemen.
Nou ik weet het niet hoor. Ik vond Venetia anders wel erg gevaarlijk in de wei doen! Echt een typisch voorbeeld van een gevaarlijke Jazz
Ik kon niet eens aan die manen van haar komen, en jij blijkbaar ook niet. Wat het was me toch een bos klitten! Uiteindelijk toch maar de praam erbij gepakt... het lukte allemaal maar net!
Maareh, even serieus mensen. Gewoon je paard opvoeden! Dan is er niks aan de hand. Zo, ik heb gesproken