jazz nakomelingen info

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:22

Venetia schreef:
Heb ook een Jazz. Valt me wel op dat er over Jazz veel stemmingmakerij is op bokt. Tuurlijk is de kans aanwezig dat Jazz de nakomlingen enig karakter meegeeft. Een en ander vloeit tevens voort uit de combinatie met de moeder en de opvoeding. Maar dat een deel van de nakomelingen niet zomaar opgeven, is juist datgene waarom de goede Jazzen zo uitzonderlijk zijn! Karakter is natuurlijk deels erfelijk, maar Jazz is zelf niet gemeen ofzo! Het is een lief paard op stal. Op bokt lijkt het echter net of Jazzen garant staan voor de meest vreselijke ongelukken! Die bangmakerij dient geen enkel doel. Kijk naar het paard zelf en veroordeel het niet bij voorbaat, inplaats van mensen de lol in hun Jazz-nakomeling deels te ontnemen.

Nou ik weet het niet hoor. Ik vond Venetia anders wel erg gevaarlijk in de wei doen! Echt een typisch voorbeeld van een gevaarlijke Jazz Scheve mond Ik kon niet eens aan die manen van haar komen, en jij blijkbaar ook niet. Wat het was me toch een bos klitten! Uiteindelijk toch maar de praam erbij gepakt... het lukte allemaal maar net!

Haha!

Maareh, even serieus mensen. Gewoon je paard opvoeden! Dan is er niks aan de hand. Zo, ik heb gesproken Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:57

Jazzen zijn niet vervelend. Je moet er mee om kunnen gaan. Ik heb op een stal vol met jazzen gewerkt en leef nog steeds.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:33

Het is ook maar weinigen gegeven om met een echte topper om te durven gaan. Haha! Als je het niet kunt of durft MOET je er ook gewoon vanaf blijven en het lekker overlaten aan de mensen die wel verstand van goede weliswaar Karakterpaarden hebben en deze paarden ook op hun kwaliteit weten in te schatten en er uit kunnen halen wat er DAADWERKELIJK inzit. Schijnheilig *LOL*
BOVENDIEN smaken verschillen en dat is maar goed ook !!!!! Knipoog Knipoog

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:11

Venetia: helemaal mee eens! Ik ben er zat van dat ik mijn eigen gefokte paardje moet verdedigen omdat ze een Jazz is! Als ik er niet bij vertel dat het een Jazz is, vind iedereen haar braaf en lief, maar zodra ik vertel dat het een Jazz is lopen de meeste mensen met een boog om haar (achterbenen) heen.......

En inderdaad, een deel van de lol van mijn Jazz wordt me op die manier wel ontnomen.....

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:00

Een kennis heeft ook een Jazz. Hij is pas 3 en al 1.75m.

Hij is nog niet echt onder het zadel omdat hij nog veel te hard groeit. Er rijdt 1x in de week iemand op aan de longe.

Hij is echt superbraaf. Alleen een beetje een bange poeperd. Hij heeft wel een rotsvast vertrouwen in zijn bazin dus als het eng wordt kruipt hij bij haar in haar broekzak.
Het is echt een knuffelpaard.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:34

Heb gisteravond mijn vers uit de wei geplukte 2 jarige Jazz getoiletteerd (inclusief oren, in mijn eentje), ingesproeid met equishine, voor het eerst een deken op gegooid.....ik leef nog steeds, Vienna was superbraaf, en ook de deken heb ik alleen erop gekregen zonder gekkigheid....

o,o,o wat zijn die Jazzen gevaarlijk Haha! !

warschau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:49

Hallo zus van me hier even een berichtje van de andere jazz... nakomelingen van Jazz hebben gewoon talent en een karakter en als je daar mee om kan gaan, wat wil je dan nog meer!!!!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:44

warschau schreef:
Hallo zus van me hier even een berichtje van de andere jazz... nakomelingen van Jazz hebben gewoon talent en een karakter en als je daar mee om kan gaan, wat wil je dan nog meer!!!!!

Niets meer, daarom ben ik ook zo blij met Tos Lovers

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:10

Venetia schreef:
........ Kijk naar het paard zelf en veroordeel het niet bij voorbaat, inplaats van mensen de lol in hun Jazz-nakomeling deels te ontnemen.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat laat gebeuren. Als je zelf toch blij bent met je Jazz moet het niet uitmaken wat een ander ervan zegt. Iedereen heeft weer zijn eigen ervaringen. Ik heb hele knappe Jazzes gezien, ook merries die niet spooky of zo waren, maar helaas ook een paar rotzakken. Het is voor de fokkerij een kwestie van de juiste combinaties maken en opvoeding. Heb laatst nog een veulen gezien Krack C x Jazz, explosief zou je misschien zeggen of denken, maar integendeel, keurig opgevoed, hoor!

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:32

Wij hebben een 8jarige Jazz x Meridiaan. Ontzettend lief paard, erg aanhankelijk.
Zodra je haar vertrouwen hebt gewonnen, doet ze alles voor je.
Ze start nu Lichte Tour en maakt binnenkort de overstap naar de GrandPrix!
In 2001 is ze tijdens de PAVO-Cup de beste 5jarige merrie van Nederland geworden.
Een zeer talentvol paard. Vandaar dat ik helemaal gek ben van de hengst Jazz.
Hij fokt misschien niet de makkelijkste paarden, maar vaak wel de beste

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQB9A8EV0CQJHNhqxTHST7K5pVdM*aibnlWQhp7k79wBsjAyR*XI**n4wM3b18k5NAweGLPA0utSkrja5b!IvxCuxoKPaiXFruDMvuMZrssz7sSAec0IwQ/Odyssee'04.bmp?dc=4675492527564080251[/img]

Hier een paar foto's van haar.
Dit is tijdens het NK in Nijmegen'04, ZZ-Zwaar.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:10

Yentle: Wat een plaatje! Hoop dat mijn Jazz merrie ook zo uitpakt.....

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:06

Thanksss Lachen

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:21

yentle01 schreef:
Wij hebben een 8jarige Jazz x Meridiaan. Ontzettend lief paard, erg aanhankelijk.
Zodra je haar vertrouwen hebt gewonnen, doet ze alles voor je.
Ze start nu Lichte Tour en maakt binnenkort de overstap naar de GrandPrix!
In 2001 is ze tijdens de PAVO-Cup de beste 5jarige merrie van Nederland geworden.
Een zeer talentvol paard. Vandaar dat ik helemaal gek ben van de hengst Jazz.
Hij fokt misschien niet de makkelijkste paarden, maar vaak wel de beste

[image]

Hier een paar foto's van haar.
Dit is tijdens het NK in Nijmegen'04, ZZ-Zwaar.

Waar je ook heel blij mee kunt zijn, is met deze moederlijn. Meridiaan gaf vanwege zijn uitstekende Groninger moederlijn van die fijne werkbare en ook goed gebouwde sportpaarden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:43

Anna42 schreef:
Waar je ook heel blij mee kunt zijn, is met deze moederlijn. Meridiaan gaf vanwege zijn uitstekende Groninger moederlijn van die fijne werkbare en ook goed gebouwde sportpaarden.

En niet te vergeten zijn volbloedvader Uppercut XX (of was die er ook al uit gemendeld????) Haha!

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:35

pieternel schreef:
Het is ook maar weinigen gegeven om met een echte topper om te durven gaan.
BOVENDIEN smaken verschillen en dat is maar goed ook !!!!! Knipoog Knipoog

Een karakterpaard hoeft natuurlijk nog geen topper te zijn.
Wat betreft die smaken verschillen: Inderdaad maar goed Haha!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:14

Ik rij nog maar laag in de dresuur maar kom wel eens een Jazz tegen. Er is er 1 die ik vaak tegenkomt en dat is echt een rotbok. Alleen maar steigeren, trappen, slaan, op de achterbenen staan. Na dit 5 minuten gedaan te hebben en met losrijden iedereen er vandaar hebben te laten gaan doet ze super haar best. Zodra ze de ring in gaat gaat dit gedrag spelen. Meisje rijd L1 met haar en houd standvastig vol en rijd ook altijd wel goeie punten. Maar dit heeft niks met Jazz te maken, tuurlijk wel een beetje maar er zit ook nog een moeder achter.
Van Jazz zelf is het enige wat mij bijgebleven was dat hij op de hengstenshow 2 jaar geleden aan een touw de ring in moest komen en dat iedereen uit de weg van zijn achterbenen moest. Maar ja hij leert ook meer en word ook ouder.
Dus wij zeggen vaak als wij een lastig paard zien oh zeker een Jazz en meestal hebben we gelijk. Maar om nou te zeggen dat ze allemaal lastig zijn, nou nee.

Ik weet wel van mijzelf dat ik er niet zo snel 1 zou kopen omdat ik het niet op die hete paarden heb maar aan de andere kant gaan zulke beesten wel voor je door het vuur.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:14

sarabande schreef:
En niet te vergeten zijn volbloedvader Uppercut XX (of was die er ook al uit gemendeld????) Haha!

Die gaf nu net niet van die fijne werkbare sportpaarden maar doorgaans draken. Alleen als de moeder homogeen qua type en karakter in de pedigree is, kon Uppercut xx daar gelukkig weinig aan bederven en dat manifisteerde zich dan weer in de kinderen van Meridiaan.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:27

ik denk dat je gewoon naar het paard op zich moet kijken!
op een papiertje kan je niet rijden en ieder paard heeft wel een eigen tik hoor
zo heb ik een hete haarlem
en een zeikerige landwind 2b
dat is ook niet volgens het boekje hoor!
maarja wat doe je er aan?gewoon mee om leren gaan.
je moet toch roeien met de riemen die je hebt, ja toch?

Liberna

Re: jazz nakomelingen info

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:09

Die rare verhalen over Jazz allemaal ...:S
het is maar hoe je een paard opvoed , je moet eerst vertrouwen
krijgen in je paard en je paard in jou !
En trouwens elk paard kan vals worden en schoppen naar achterr !
maar als het een Jazz is is het natuurlijk meteen De vader waarvan
het paard zo "Vals" is. .
maar als het een paard is met een onbekende afstamming geen
papieren erbij, dan toch maar even erbij verzinnen dat hij
vroeger mishandeld is :S
En trouwens als je een Jazz goed doorrijd heb je een TOPPAARD ,
die je ook nog eens heeel ver naar de dressuur kan brengen !:D
En ik heb gewoon schijt aan iedereen volgend jaar word mijn
E-pony gedekt door Jazz ! Omdat ik gewoon Jazz een top paard vind
En de verhalen over Valse Jazz-en Sjeminee echt onzin
Gr stacey

Noon

Re: jazz nakomelingen info

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:30

bij Broere hebben ze geloof ik een Jazz x Rex Magna die dacht ik ZZL liep ofow. maar Rex Magna's zijn al karakterpaarden en dan doe je er ook nog een Jazz bij? dan heb je dacht ik wel wat! maar die merrie kan wel shouwen