Lanciano = Dressuur ?? Ja/Nee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lindaatjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:25

Heey!!!
Ik heb zelf wel een 6-jarige Lanciano merrie. Ze is ontzettend lief en braaf..alleen een beetje een angsthaas. Dat is met rijden ook wel eens lastig. Ze is met rijden eerder te sloom als te vlug. Springen kan ze wel ontzettend goed, ze heeft erg veel vermogen. We zijn van plan om haar volgende jaar te laten dekken, waarschijnlijk door Olivi.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 14:15

Grappig dat er nog een reactie op komt! Rij je ook wedstrijden met haar?
Foto zou leuk zijn.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:45

Ik heb er al meerdere veulens en jonge paarden van gezien die ik maar al te graag als dressuurpaard op stal zou willen.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:03

Wat spreekt je dan aan aan de afstammelingen, daar ben ik benieuwd naar. Kies je als fokker voor de springkwaliteiten van Lanciano (ook gezien zijn afstamming) of daarintegen de dressuurkwaliteiten, die goed naar voren komen zie o.a. Lord Sinclair I / II / III. ?? Hier in het noorden zijn zijn nakommelingen die rondlopen in de sport gering, maar ben zelf zeer nieuwsgierig naar resultaten die (met name) in het zuiden worden behaald. (daar is / wordt meer met hem gefokt)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:31

Lanciano geeft gewoon superbewegers. Daarbij maken de meeste een behoorlijke sprong. Echter zie je meer dressuurpaarden eruit. Hij maakt mooie moderne types ondanks dat hij zelf een tikje ouderwets is. Je moet hem ook niet op bloedmerries zetten. Ze hebben wel echt een aparte manier van bewegen, Sir Sinclair heeft deze manier ook naar mijn mening.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:24

Tikje ouderwets, dan zouden bloedmerries toch prima 'kunnen' passen ?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:53

hij is het zelf, maar hij vererft het niet....

SamanthaBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:11

hoi ik kom uit hoogeveen drente en heb een lanciano die super dressuur loopt en nog veel beter kan springen en k spring er zelf ook mee ik heb haar net ongeveer een maandje en nu al wat prijzen gewonnen met het springen dus het lijkt heel goed.Misschien iemand anders ook nog een lanciano die goed springt? OK dan!

nicole18

Re: Lanciano = Dressuur ?? Ja/Nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:19

Ik heb een 4 jarige ruin van Lanciano. Hij loopt echt prachtig met veel swung en hij komt bij een stal vandaan waar de fokker (vorige eigenaresse) hem uit wilde brengen in de dressuur (zij heeft een paar jaar geleden ook veel tegen ankie wedstrijden gereden, maar moest dit paard verkopen, omdat zij reuma heeft gekregen en was hij dus te sterk) Ik neem aan dat er dan veel in kan zitten!! Hij kan ook super los springen, onder de man heb ik het nog niet geprobeerd, want hij is pas net 4 maanden onder het zadel.

Renate12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:18

beesjebo schreef:
Misschien iemand met een Lanciano?? Die wordt uitgebracht in de dressuur.

Ja ik heb een zesjarige Lanciano X Pilot. ze loopt L2 dressuur maar heeft zeker kwaliteiten voor meer. Een halfzuster springt internationaal onder Marcus Ehning. Ik denk dat Lanciano's allroundpaarden zijn. Mijn merrie kan namelijk ook super springen.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:27

Topic uit 2004...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:32

Suzanne F. schreef:
Topic uit 2004...

Nu zie je hoe snel men oud wil worden.

Of hoe snel een hengst oud is.