Geen hengsten meer in de PAVO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vind je ook dat er geen hengsten meer mee moeten doen aan de PAVO cup

wel hengsten
35 (61%)
geen hengsten
22 (38%)

Totaal aantal stemmen: 57

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:45

Ik vind het geen goed idee om hengsten uit te sluiten. De PAVO gaat om dressuurbeloftes, ik denk dat de ggk hengsten daar ook zeker bij horen. (Meer dan ik met mijn ruin of merrie misschien???) Kijk eerst eens kritisch naar je eigen paard, is het wel zo'n goede? Waarschijnlijk is die ggk hengst toch echt beter!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:52

Toch kan ik me ook nog een jaargang herinneren waarin de ggk hengsten helemaal niet aan bod kwamen. Moet even denken welke jaargang dat was. De eerste ggk hengst stond toen op nr. 11 als ik me niet vergis.
Het kan dus wel.

Edit: volgens mij was het de P-jaargang.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:27

sarabande schreef:
Ieder stamboek promoot terecht het eigen product, en terecht daar zijn ze voor.

Je hebt gelijk, ik ken de teksten van Duitse stamboeken niet.
Maar waar blijft dat het kwpn graag anders gefokte paarden als 'eigen' product promoot.
En imo blijft dat gewoon iets om je voor te schamen..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:32

Karinvdm,
we weten toch al dat de ggk hengsten beloftes zijn?
Daarom zijn ze toch goedgekeurd? Deze hengsten zijn al geselecteerd uit een groot aantal dieren en daarna uitvoerig getest. Daarbij hebben we voor hengsten al een speciale competitie.
Ik zie niet in waarom ze dan nog een keer dat moeten laten zien op een Pavo Cup?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:16

Sjuimpje schreef:
Ik zie niet in waarom ze dan nog een keer dat moeten laten zien op een Pavo Cup?

Om ze te vergelijken met de niet goedgekeurde dieren

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:18

Sjuimpje schreef:
Karinvdm,
we weten toch al dat de ggk hengsten beloftes zijn?
Daarom zijn ze toch goedgekeurd? Deze hengsten zijn al geselecteerd uit een groot aantal dieren en daarna uitvoerig getest. Daarbij hebben we voor hengsten al een speciale competitie.

Het zijn beloftes en een overwinning in de pavo onderstreept het feit dat het een belofte is. En tevens is het promotie voor een jonge hengst. Van mij mogen alle paarden hier aan mee doen. Het beste paard en ruiter zal winnen.
Er is voor jonge paarden door de VWF ook een competitie georganiseerd voor 3 en 4 jarigen. Daar rijden geen ggk hengsten in mee.
En ik denk dat je de pavo als een ervaring rijker moet zien voor een jong paard en je weet hoe een jury oordeelt over jouw paard. De echte goede paarden staan vaak niet bij ons op stal.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:40

Fitzroy schreef:
Edit: volgens mij was het de P-jaargang.

Nope is 1998 geweest Lachen

1998
4-jarigen: Mariena (Zep x Natuur) met Sandra Huijnen
5-jarigen: Lucky Times (Goodtimes x Belfalas) met Anne van Uytert-Franssen

Ik denk dat jij Patser bedoeld maar toen werd Rubels kampioen bij de vijfjarigen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:44

Sprintje schreef:
Om ze te vergelijken met de niet goedgekeurde dieren

Sja maar volgens mij weet iedereen wel dat ze niet beter zijn, dus dan kan je ze net zo goed niet mee laten lopen.
Ik ben het helemaal met Sjuimpje eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:46

youngster schreef:
Sja maar volgens mij weet iedereen wel dat ze niet beter zijn, dus dan kan je ze net zo goed niet mee laten lopen.
Ik ben het helemaal met Sjuimpje eens..

Vorig jaar eindigde Robin Hood voor de goedgekeurde dekhengsten, dus dat ggk hengsten altijd maar beter zijn is natuurlijk pure onzin.

Ga zelf kijken en oordeel zelf of je een paard beter of slechter vind.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:46

Sjuimpje schreef:

Commercie, reclame, meer dekkingen en dus meer euri's Geld, geld!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:48

Zonder GGK hengsten, zonder prof ruiters, zonder dure aparte paarden geen PAVO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:52

Wouter24 schreef:
Zonder GGK hengsten, zonder prof ruiters, zonder dure aparte paarden geen PAVO

Het zal een erg saaie bedoeling worden inderdaad als de GGK hengsten niet meer lopen. De fokkers vinden het volgens mij juist leuk dat die hengsten daar lopen, het andere publiek ook.

Wat doe je nog op een pavo als alleen de amateurs met hun " tobbers" komen Verward Dan kan je net zo goed naar een landelijke wedstrijd gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:58

Wouter24 schreef:
Commercie, reclame, meer dekkingen en dus meer euri's Geld, geld!

Ik dacht omdat ze een zakje voer konden winnen Verward.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:01

Lovely schreef:

Gelukkig hoef ik het jou niet uit te leggen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:06

Lovely schreef:

Haha! Haha! *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:18

Als de Pavo zijn intressante aspect zou verliezen wanneer dat handje vol ggk hengsten niet meer mee zou doen zou het wel heel triest gesteld zijn met de paardenstapel in NL.
Ik heb afgelopen week hele fijne merries, ruinen en niet ggk hengsten voorbij zien komen. Sommige daarvan vielen nu net buiten de boot omdat een aantal ggk hengsten in de laatste ronde zaten. Zonde, want als we willen weten wat voor gevoel zo'n dier geeft, dan kunnen we ook gewoon het verrichtingsverslag lezen. Dat is een veel eerlijker testmoment, omdat de hengsten dan nog niet door een HP of Edward onder handen zijn genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:27

Wouter24 schreef:
Gelukkig hoef ik het jou niet uit te leggen Schijnheilig

Ik denk dat de laatste Pavo cup eergisteren is uitgereikt als de hengstenhouders besluiten om volgend jaar niet meer mee te doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 08:46

Lovely schreef:
Ik denk dat de laatste Pavo cup eergisteren is uitgereikt als de hengstenhouders besluiten om volgend jaar niet meer mee te doen.

Ik denk
a niet dat dat waar is
b niet dat de hengstenhouders dat zouden besluiten.

Pavo is ontstaan uit een bestaand KWPN bestgaand rijpaard.
Het meedoen van hengsten is iets van de laatste 10 jaar en is intussen zo uit de hand gelopen dat Frank Jespers de finale al mee jureert, alsof het al de hengstencompetitie is.

Vandaar dat ik liever deze competitie aan de rijpaarden overlaat en de dekhengsten daar waar zij horen op de hengstencompetitie.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:22

Voor mij mogen de hengsten en de professionele ruiters gewoon mee blijven doen, misschien dat de amateurs dan toch proberen beter te gaan rijden. Ik heb dit jaar een tijdje naar de voorselectie zitten kijken op CK-Veghel, nou er was geen enkele combinatie van de 15 die ik gezien heb die mij het gevoel gaf van; wat moet dat een fijn te rijden paard zijn, alle paarden waren te kort (verkrampt) in de hals met de neus achter de loodlijn. Van deze combinaties lopen er al genoeg op de gewone concoursen.
Wat mij wel wat lijkt is gastruiters op de hoogstgeplaatste nggk hengsten, ruinen en merries om een eerlijker vergelijk te krijgen met ggk hengsten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:27

irmaz schreef:
. Ik heb dit jaar een tijdje naar de voorselectie zitten kijken op CK-Veghel, nou er was geen enkele combinatie van de 15 die ik gezien heb die mij het gevoel gaf van.

Ik was ook in ook Veghel, dat is een duidelijk voorbeeld er mochten er maar 2 mee. Als uit de provincie waar de meeste dressuurruiters en paarden vandaan komen men niet meer de moeite neemt mee te doen is dat een teken aan de wand.
Ik heb ook Gelderland en Exloo gezien en daar waren heel veel heel fijne combinaties die dan in Ermelo komen en dan tegen de GGK hengsten aanlopen. Dat is jammer want op die manier zal de deelname zich steeds meer beperken tot slechte amateurs met gewone paarden en hengsten.

Ruiters/amazones en eigenaren van goede paarden zullen steeds minder de moeite nemen hun paarden voor te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:27

sarabande schreef:

Ruiters/amazones en eigenaren van goede paarden zullen steeds minder de moeite nemen hun paarden voor te stellen.

De goede paarden blijven wel komen hoor, de apart goede dan! De gewone fijne normale sportpaarden voor de amateur.............nee die komen niet meer. Tja dan zul je je doel moeten bijstellen en gewoon blij moeten zijn met dat gewone fijne gebruikspaard of je wil dat aparte paard fokken wat de pavo wint.

Vergeet niet dat dit ook een soort " selectie" voor Verden is. En wat moeten we daar dan doen met al die normale beesten?

Ga dan gewoon voor iedereen weer de zadelrubriek/bestgaand organiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:37

De enige manier om de Pavo cup in leven te houden is door er bekende paarden te laten optreden en dat zijn toch al gauw de dekhengsten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 10:46

Lovely schreef:
De enige manier om de Pavo cup in leven te houden is door er bekende paarden te laten optreden en dat zijn toch al gauw de dekhengsten.

Lovely de rubriek bestond al lang voor het PAVO werd en zal zeker niet ophouden te bestaan als ze de hengsten erbuiten laten.

Het is een KWPN rubriek, geen kermisattractie.

Er zal wellicht wat ander publiek op de tribune zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:59

sarabande schreef:
Lovely de rubriek bestond al lang voor het PAVO werd en zal zeker niet ophouden te bestaan als ze de hengsten erbuiten laten.

Het is een KWPN rubriek, geen kermisattractie.

Er zal wellicht wat ander publiek op de tribune zitten.

Dan vergeet jij waarschijnlijk dat een sponsor maar weinig interesse heeft in een evenement waar er een handjevol mensen op de tribune zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:00

Sarabande, dè Pavocup is een cultuurtje op zich geworden, of was jou dat nog niet opgevallen??
Ze kunnen het de Ermeloose Talentenjacht noemen, maar de marketingafdeling van www.pavo.nl weet ook wel dat het voor altijd pavo is. Hebben ze slim gedaan daar bij die brokkenfabriek.