welke tuiger-hengst voor mijn merrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:10

Het is helaas toch echt zo, al zal het nooit in die woorden gezegd worden. Grote schande.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 21:40

ja echt schandalig ja.. was hij verder nog gezond dan????

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:52

Ik neem het verhaal van Fortissimo echt met een korrel zout. Verward ...zal Vajramani wel eens vragen, ze werkt op de HBC stallen. Ik zou toch een gelders hengst op je merrie doen, natuurlijk fok je met een tuiger een volle tuiger, maar door je merrie te dekken met een gelderse kun je wel eens een heel fijn gebruikspaard krijgen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:20

De vader van de befaamde volbloed Lucky boy= compromise is afgemaakt omdat zijn baas dood was gegaan. Dat stond zo in het testament.

Zulke dingen gebeur(d)en dus wel

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 16:13

wat erg zeg...

ik zie nu steefs meer hengsten... door jullie sites en andere tips... het word steeds moeilijker....

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:50

Als je er ook endurance mee wil rijden zou ik toch voor een gelderse kiezen... gewoon om het jezelf niet lastiger te maken als het is. Van die echte sterke show-tuig-gangen vreten energie die een paard bij de endurance in het voorwaardse stuwen moet gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:08

Viennanova schreef:
Ik neem het verhaal van Fortissimo echt met een korrel zout. Verward ...zal Vajramani wel eens vragen, ze werkt op de HBC stallen.

Vraag dan gelijk even naar Harald, nog zo'n hengst die volgens dhr. Schep z'n tijd gehad had en gecastreerd werd zodat hij als concourspaard in het 2 span kon Knipoog
Albert en ik hebbben div. keren contact gehad met de HBC stal om Fortissimo te kopen dus weten heel goed waar we het over hebben.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:41

Ilindra schreef:
Toch vind ik zijn nakomelingen wat tegen vallen, die van Koss spreken me veel meer aan.
Parcival is zelf natuurlijk een Koss en ik denk dat je in dit geval beter naar de vader dan naar de zoon kan gaan.
De moeder van Parcival, Erika, is een Unitas en tevens de moeder van Laurentz.

Wat valt je tegen aan de nakomelingen van parcival??

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:51

De vraag is wat wil je in je nakomeling?

Wat is het doel?

Ik neem aan tuigpaard, maar wil je dan een conocurspaard?
Of meer dressuur of marahton?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:03

Ze schreef net dat ze er endurance mee wil rijden.....
ehm tjah, ik vind Udo wel mooi, heb er alleen geen biet verstand van Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:05

ocihc schreef:
Wat valt je tegen aan de nakomelingen van parcival??

Het exterieur valt me over het algemeen tegen, ik vind de nakomelingen van Koss beduidend beter (incl. Parcival zelf Haha! )

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:20

Ik heb zelf een nakomeling van parcival en op stal staan er nog 2 3 jarige en dat zijn erg leuke mooie paarden. Het verschil is mischien wel dat ze geen van allen 100% gelders zijn. De moeders zijn rijpaarden. Er staat een veulen wel 100 % gelders parcival x laurentz een erg mooi veulen met super mooie gangen.

Maar parcival dekte dit jaar ook veel meer rijpaarden dan gelderse (te duur voor de gelderse) Het is ook meer rijpaard dan gelders vind ik.

Nakomelingen van Koss schijnen geen lieverdjes te zijn. Koss zelf is ook uit de sport gehaald omdat hij liever lui dan moe was en vaak niet te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:29

ocihc schreef:
Er staat een veulen wel 100 % gelders parcival x laurentz een erg mooi veulen met super mooie gangen.

Ooh, dat is wel heel erg veel inteelt Bloos!
Beide hengsten hebben dezelfde moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:30

ocihc schreef:
Nakomelingen van Koss schijnen geen lieverdjes te zijn.

Parcival is een Koss en ik heb hem ook vaak genoeg door de bak zien gaan Knipoog

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:33

Ik zie hem dagelijks sta daar namelijk op stal Haha! En volgens mij noemen ze het lijnenteelt ofzo dat schijnt in bepaalde generaties voordelig uit te pakken Verward

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:53

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:43

Die bonte is gaaf zeg!!! maar dit terzijde.

Graas, ik zou toch voor een gelder gaan hoor!!!! Zit beter en kan super voor een kar. Kan je ook mendurance mee doen. Echte tuigers zeg maar, hebben te veel knieaktie. Die trekken 5 minutjes voluit showen wel maar dan houd het op.

En ik ken jou, jij wilt kilometers vreten, met of zonder kar. Dus moet het veulen niet teveel knieaktie hebben.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 15:30

ja je hebt gelijk jorie.... en zo hou ik ook eeen beetje het gelderse paard ein ere zeg maar.... er zijn er al niet meer zoveel... maar het is zo moeilijk...

maar ik zoek iig een kilometer-vreter ja... werkwillig...

en ook heel belangrijk een hengst met een goed karakter... graas is nogal een chagrijn...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:35

Mhh kijk eens naar Talos is een zoon van Manno maar qua uiterlijk erg lux en super mooi om te zien. Hij is bruin.

Iedere keer als ik hem zie lopen moet ik even kijken wat een lekker paard om te zien. Uitstraling en werkwilligheid van zijn vader.

Afbeelding

. Manno 94.813 stb.

M. Jeldine 91.5361 keur stb.

Mv. Wilhulmus 80.3475 stb x Waarborg.

Fokker P.Lelieveld te Leidschedam.

Eigenaar: Hengstenhouderij Manege Zilfia’s Hoeve b.v. te Houten.

Talos in mei 2003 goedgekeurd in Ermelo met het hoogst aantal punten van zijn jaargang.

Houding 8,5 Zweefmoment 8 Actie v.h. achterbeen 8,5 Gebruik voor been 8,5 Loop lust 8,5 Algemeen beeld 8,5

Talos is een zeer eerlijke en betrouwbare hengst.Voor de showwagen maakt Talos veel afdruk met een hoog ruim voorbeen en een zeer sterk achterbeen. Talos heeft zeer veel zweefmoment en loop lust. De moeder Jeldine keur liep tijdens het oude IBOP systeem maar liefst 96 pnt. Zijn eerste publieke optreden was tijdens de UPD 2003 nieuwelingen klasse. Deze heeft Talos als winnaar afgesloten. Talos heeft het vermogen het publiek te bespelen en heeft in de korte periode vele harten gestolen. Met als vader Manno en grootvader Fabricius heeft u een zeer hoge betrouwbaarheid om een tuigpaard met allure te fokken. Met Talos wordt alleen middels K.I. gedekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:05

Prisca schreef:
Mhh kijk eens naar Talos is een zoon van Manno

Ik denk dat kwa Gelderse bloedvoering de Manno x Indiaan beter zal passen.
Hij heette eerst Uron maar is omgedoopt naar Uromast Verward

257 UROMAST 01.03894, STB, 29 APRIL 2001, 1.69 M, DONKERE VOS

v. MANNO , v. FABRICIUS PREF

m. ZARELMOER KEUR PREF

v. INDIAAN PREF M. PARLEMOER STER PREF

mv. KROONPRINS -- SIMON BOLIVAR

Fokker: A. WITLOX, HELVOIRT

Eig.: H C. VONK, BURG VERBRUGHWG 34-36, 4024 HR ECK EN WIEL

MEVR. J.E. REESINK-BROUWER, MOLENWG 12, 7151 HA EIBERGEN

VW TP. 137 27%

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 21:38

Talos is gaaf......!!!!!!

maar is er ook een site waar uromast op staat????? daar ben ik helemaal benieuwd naar....

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 22:12

siruis is ook gaaf.... en werkwillig en heeft een goed karakter....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:49

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 23:07

die uromast is dus een 100% gelderse... dat zie ik zo gouw niet staan... maar hij is echt gaaf.... wow uromast... sirius.... manno... Udo... enne ik denk dat die laatste twee af gaan vallen... als ik toch meer een basispaard zoek waar ik vanalles mee kan, maar wel een gelderse....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 07:53

graciaxxx schreef:
die uromast is dus een 100% gelderse...

Niet helemaal.
Manno is een Fabricius x Zakerno
Fabricius is een Renovo x Proloog.
Renovo was een Cambridge Cole, dus 50% Hackney
In Uromast zit dus 6,25% Hackneybloed, dit percentage is laag genoeg om als Gelders te kunnen worden aangemerkt.

Persoonlijk vind ik de naamsverandering van Uron naar Uromast niet echt een verbetering Haha!
Parcival heette eerst Paulus, die is er dus wel op vooruit gegaan