SELL Deurne..............................

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:48

Omdat maar weinig Nederlanders uit ijdelheid veel geld in het openbaar neertellen, hetgeen in Duitsland bijvoorbeeld juist het succes van de veilingen is.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:52

ceasario schreef:
Waarom is Nederland geen veilingland ?

Omdat Nederland een aanbiedland is en minder een koopland.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:01

Excuseme schreef:

Net als met de
1. Kippen
2. Varkens
3. Koeien
4. Paarden.

Je kunt je dan de vraag gaan stellen kan Nederland nog langer een aanbiedland blijven.
Als uit de selectie gedaan door medewerkers van een stamboek naar buiten toe ,via veilingen, hun voorkeur bekend gemaakt wordt.

En wat te doen met al dat bloed dat geen voorkeur kreeg van deze commissies.

Want het zijn dan blijkbaar de selektiecommissies die de trend zetters zijn voor de "eventuele export "

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:12

sarabande schreef:
Omdat maar weinig Nederlanders uit ijdelheid veel geld in het openbaar neertellen, hetgeen in Duitsland bijvoorbeeld juist het succes van de veilingen is.

En die Nederlanders die in Duitsland geld gaan neertellen op veilingen ?

Hoe bieden de buitenlanders in Nederland dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:51

Weinig staat er Zanbekin. Ik kan er zo een paar opnoemen, maar het is slechts minder dan een handvol.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:02

Een mof is er gewoon trots op dat ie openbaar de duurste heeft, dat is het verschil Lachen
Wil niet zeggen dat daar ook de boel wordt opgenaaid en de helft er maar van klopt Lachen

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:04

De duurste gaan bijna altijd naar Amerikanen, of meer van dat exotisch. Denk je dat daar veel lokale Duitsers kopen?
Ik denk dat Nederland ook beter de boel zou samengooien, misschien interessanter voor een buitenlander om ineens een heel stel te zien dan zich 3 keer te moeten verplaatsen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:06

Zannekin schreef:
Ik denk dat Nederland ook beter de boel zou samengooien, misschien interessanter voor een buitenlander om ineens een heel stel te zien dan zich 3 keer te moeten verplaatsen.

10 veulenveilingen Zannekin Bloos!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:09

Als ze nu 1 veiling van 100 veulens zouden doen, een selectie uit de 500 dan die nu per jaar geveild worden?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:18

Ik heb gister een aantal leuke veulens gezien. De één bracht wat meer, en de ander wat minder op dan ik had gedacht. Sell Deurne is natuurlijk ook de eerste veulenveiling van het seizoen, ik ben benieuwd naar de andere gemiddelde prijzen.
De prijzen waren meestal wel realistisch, wat de anderen ook al zeiden. Al is het voor de veiling zelf natuurlijk wel wat jammer.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:36

Zannekin schreef:
Als ze nu 1 veiling van 100 veulens zouden doen, een selectie uit de 500 dan die nu per jaar geveild worden?

Wat schiet je daar mee op? Al die veulens moeten toch verkocht worden, en de veulenveilingen vormen daarvoor natuurlijk een goede mogelijkheid. De fokkers bieden hun veulens niet voor niets aan voor de selecties van de veulenveilingen. En ook voor de kopers is het ideaal; je kan kiezen uit een groot aantal, geselecteerde veulens. Bovendien kan je ze met elkaar vergelijken op een veiling.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:59

Ja en zo kunbeb wij ook nog eens wat vaker naar veilingen Haha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:15

er werd net 45000€ neergeteld voor een sandrohit x brentano veulen in de veiling in hannover door een NEDERLANDSE hengstenboer

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:21

Weet je zeker dat het een hengsten boer is

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:29

Den Spitzenpreis von 45.000,- EUR erzielte der Sandro Hit/Brentano II-Sohn Sambo Hit (Z.: Maike Eickhoff-Lietz, Hanstedt II, Ausst.: Hermann Timmel, Emsbühren). Ein niederländischer Hengsthalter entschied das Bieterduell gegen Schweden um den bewegungsstarken Braunen für sich.

In totaal 12 veulens naar Nederland.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:31

sorry ,hengstenhouder ,wou effe de snelste zijn.
Bij ons zeggen ze hengsteboer in't Brussels

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:52

Ik viel niet over het woord, maar er zijn meerder grote hengstenbezitters in Nederland die ook in Duitsland kopen.
Voor een veulen van dat bloed komt de naam Gordijn bij mij naar boven, maar hij heeft er al een zo.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:41

Afbeelding
Veilingmeester Ino Meyer aan het werk in Deurne.
(Foto Ton van de Meulenhof)

Ino Meyer: „Na een avond als deze ben ik bekaf“

Zaterdag 21 augustus 2004 - DEURNE -

„Vierentwintighonderd, vierentwintighonderd“, klinkt het tien keer achter elkaar. Dan probeert veilingmeester Ino Meyer het in het Engels. „Two-thousand four-hundred for the first time“, zegt hij duidelijk articulerend. Achter in het Nederlands Hippisch Centrum in Deurne gaat een bordje omhoog. „Vijfentwintighonderd, vijfentwintighonderd“ begint Meyer de hele procedure opnieuw. Gisteren trad hij voor het laatst op als veilingmeester van de door SELL georganiseerde jaarlijkse sportveulenveiling. De met een noordelijk accent pratende Flevolander is 64 jaar en stopt ermee nu hij nog een graag geziene gast op veilingen is.
Zijn werk is beslist niet eenvoudig, vindt Meyer. „Na een avond als deze ben ik bekaf“, bekent hij. Er gaan immers zo’n vijftig veulens in de verkoop. Elke keer houdt hij een inleidend praatje waarin hij onder meer aandacht heeft voor de afstammingslijn van de dieren. Het dient om potentiële kopers nog meer te enthousiasmeren voor de dieren.

En tijdens de biedingen moet hij geconcentreerd blijven, want hij mag geen enkel bod van een van de zeker duizend bezoekers missen. Het is onmogelijk de hele manege te overzien. Daarom wordt Meyer gesteund door een aantal hulpjes, mensen die een stukje van de tribunes in de gaten houden en bij een bod een spiegelei in de lucht steken. Het verkoopbedrag kan dan weer met honderd euro omhoog.

Bovendien dient een goede veilingmeester de sfeer van de verkoop aan te voelen. Soms zijn er een paar gegadigden voor een veulen en bieden ze stevig tegen elkaar op. Net even langer wachten kan de mensen de tijd geven om toch nog een hoger bod te doen. Want de aanbieders van de dieren moeten wel de beste prijs krijgen.

Een vrouw die vlakbij de veilingmeester zit, heeft telefonisch contact met een bieder. Telkens gaat haar vinger zonder aarzelen omhoog. Pas als de teller op 4500 euro staat gaat de telefoon uit. „Meneer, ze wil hem zo graag hebben. Wie weet krijg je er een prachtig weekeinde door“, probeert Meyer de vriend van het meisje tot een hoger bod te verleiden. Het mag niet baten. Voor een enkel veulen loopt de prijs op tot tienduizend euro, er zijn er ook die nauwelijks meer dan het aanvangbedrag van tweeduizend euro opbrengen. Over het niveau van de van de door SELL georganiseerde veulenveiling is Meyer zeer te spreken. ,,Hier zijn hele mooie, exclusieve dieren te koop“, vindt hij. De veilingmeester kan het weten, hij is op internationaal niveau met paardensport bezig geweest. Het is meteen wel een nadeel van zijn functie. Zelf handelen is er niet bij.

Kennis van paarden is niet noodzakelijk, maar wel gemakkelijk, vindt Meyer. Tijdens de veiling blijkt wat hij bedoelt. Soms lijkt hij te vinden dat een veulen te weinig opbrengt en dringt hij wat langer aan. Een andere keer lijkt de veilingmeester juist te snel tevreden. De hamer is nog geen tel gevallen, of er gaat weer een spiegelei omhoog. Jammer.

Bron: ED

[edit] Extreem groot lettertype verwijderd
Oscar [/edit]

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:11

Excuseme schreef:

Ik denk toch dat een veiling staat of valt internationaal met het Logo van een Stamboek

Ergebnis 30. Elite Fohlen- und Zuchtstutenauktion - Fohlen Hannover

Zur Versteigerung ausgeboten
190 Fohlen

den Zuschlag erhielten
186 Fohlen

Nettoumsatz
1.178.000,00 EUR

Durchschnittspreis
6.333,33 EUR

Spitzenpreis
45.000,00EUR

Niedrigster Preis
2.800,00 EUR

Preisgestaltung

von 2.500 EUR bis 3.900 EUR 48 Fohlen

von 4.000 EUR bis 4900 EUR 28 Fohlen

von 5.000 EUR bis 7900 EUR 77 Fohlen

von 8.000 EUR bis 9.900 EUR 12 Fohlen

10.000 EUR und mehr 21 Fohlen

Nach Gebieten wurde wie folgt verkauft

Inland
Ausland

Schleswig-Holstein 2
Österreich 2

Niedersachsen 56
Dänemark 5

Nordrhein-Westfalen 13
Estland 4
Hessen 1
Schweiz 3

Baden-Württemberg 2
Spanien 2

Bayern 2
Großbritannien 7

Rheinland-Pfalz 2
Italien 24

Hamburg 4
Mexiko 2

Bremen 1
Niederlande 12
Mecklenburg-Vorpommern 2
Schweden 16

Sachsen 1
USA 5
Sachsen-Anhalt 1
Belgien 1
Frankreich 12
Luxemburg 1
Chile 3

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:06

ceasario schreef:
Ik denk toch dat een veiling staat of valt internationaal met het Logo van een Stamboek

Deurne is niet een KWPN sale maar een particulier initiatief

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:43

sarabande schreef:
Deurne is niet een KWPN sale maar een particulier initiatief

Volgens mij is elke veulenveiling in Nederland opengesteld ook voor niet KWPN-ers. Ik weet dat de selectiecommisie van Prinsjesdag bijv. in Holstein is wezen selecteren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:10

De enige door het KWPN georganiseerde veiling is de select sale waarmee de hengstenkeuring in Den Bosch besloten wordt. Hiervoor wordt internationale promotie gemaakt.
Veel Duitse stamboeken organiseren veilingen vanaf veulen tot rijpaard en stoppen veel geld in de reclame ook internationaal omdat ze het als promotie voor hun fokkerij zien.
Komt ook omdat de Duitse stamboeken elkaar steeds meer gaan overlappen dus ze moeten wel aan de weg timmeren.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:11

Dat zou best eens kunnen kloppen Excusme.

Bij de brandings in Holstein "Kreis Pinneberg en Steinburg" waren veel Belgen en Nederlanders aanwezig om veulens te bekijken plus wat de fokker nog verder voor materiaal heeft.

Daarbij denk ik dat de veiling van Borculo zeker van hoogwaardige kwaliteit zal zijn.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:16

Ik negatief over de veulens in Deurne??, nou er was voor mij ook positief nieuws hoor: de springhengstveulens die een aansprekend type hadden en goed konden lopen brachten het meeste geld op.
Opvallend was dat de Jazz-jes er weer boven uit liepen want die kunnen dus wel draven zoals het moet. De Special-uit een belisar moeder had een heel mooiste type.
De Lupicor-Ferro was een rondom goed veulen die ,voor de fokker, verassend veel op bracht.
Natuurlijk brengt een Heartbreaker uit een z spring merrie van Ramiro geld op zeker als deze uit een sport-stam komt en terecht.
Een Quickstar die niet kan lopen en op papier wel klinkende namen achter zich heeft maar niet een sportstam doet het dan weer niet.
In deze tijd lijkt het aanbod groter dan de vraag: dus mensen met geld hebben ook de keuze.....

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:01

pukpaleis schreef:
Opvallend was dat de Jazz-jes er weer boven uit liepen want die kunnen dus wel draven zoals het moet.

Wij hadden daar een Jazz uit een Krack C moeder lopen.
Hij is verkocht aan dezelfde man die vorig jaar een Gribaldi hengstveulen uit deze merrie kocht.