zilverappelkleur in de kwpn fokkerij....MEAVEY

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:26

Als ik deze website mag geloven is zilver tonend op vos dus niet mogelijk, het 'toont' alleen op zwart/bay.
Als een vos dus witte manen/staart heeft zou het dan niet het fenomeen 'flaxen' kunnen zijn ??
http://www.equinecolor.com/modifiers.html#flaxen

In hoeverre zijn de paarden die sigrid1182 als silver(dapple) noemt daadwerkelijk getest op de aanwezigheid van deze modefier ??
Citaat:
Genetic Information
The Silver Dapple color is caused by a dominant gene present at the Silver Dapple locus which has been given the label Z. This gene is unique because it only acts upon black pigment and leaves red pigment unchanged. Or in other words Black and Bay horses will be physically changed by this gene but Chestnut horses will not. Chestnut based horses do not have black areas so the Silver gene has no effect on them. This allows the gene to be carried with no physical evidence.

The Silver gene is consistent in that even if it is not very prominent it betrays it existence on horses with black pigment or points. It is also noticeable that the manes of Silver horses were black before being diluted by the silver gene.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:26

Rinske schreef:
Kun je misschien wat rustiger reageren? Zo blijft de discussie niet leuk.
Misschien even tot 10 tellen voordat je reageert?

Hihihi. Haha!
Miischien moet je eens knappere foto´s plaatsen dan, dan is het misschien wel te herkennen. Tong uitsteken
En ik heb niemand lopen afzeiken, het is misschien lastig om iemands toon te intepreteren als het in tekst geschreven staat, ik zeg alleen wat ik (tot nu toe) weet, en beantwoord jou vragen, IMO ben jij degene die zich hier zo over opfokt.
Dit heet nou discussiëren.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:31

Sugarmiss schreef:
Als ik deze website mag geloven is zilver tonend op vos dus niet mogelijk, het 'toont' alleen op zwart/bay.
Als een vos dus witte manen/staart heeft zou het dan niet het fenomeen 'flaxen' kunnen zijn ??
http://www.equinecolor.com/modifiers.html#flaxen

In hoeverre zijn de paarden die sigrid1182 als silver(dapple) noemt daadwerkelijk getest op de aanwezigheid van deze modefier ??

Silver-bay kan soms erg lijken op vos, vandaar dat als je test op de vosfactor kun je erachter komen of het idd een vos is of een zilverappelbruine, als hij namelijk zwart-gen heeft kan het geen vos als basiskleur hebben.
Helaas is er nog geen test voor zilver, dat zou het wel vergemakkelijken. Knipoog

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:32

Het mag idd wel wat vriendelijker. ik heb het topic in eerste instantie open laten staan omdat ik niet wist wat ik ermee aan moest. Maar dit is geen manier van discussiëren en wat mij betreft zijn we eruit. Slotje dus.
Verwijtend doen mag lekker ergens anders!