Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:15

pajidin schreef:
Nou succes! en vergeet je cap niet he!
Heb vandaag een Jazz gezien waar ze al 2 maand mee bezig zijn zadelmak te maken...ze zijn nu zover dat ze longeren met een elastiekje...wat een gek is t! hij steigerd alleen maar en heeft zich wel 7x op de grond laten vallen
Maar ach mischien valt t idd reuze mee!!!!

Meestal ligt dit niet aan het paard.

Nogmaals ga zelf heen! Ik heb een ontzettende lieve Jazz Haha! Ben super blij met haar en ze geeft zich 200% voor mij en andersom natuurlijk ook!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:25

sarabande schreef:
Wat betreft deze bloedlijn zijn de opmerkingen geen vooroordelen, maar eerder statistieken. Het zou een fokproduct van de fokkers van Jazz kunnen zijn en die presteren onder goede ruiters goed in de PAVO de laatste jaren. Aan de andere kant vind je paarden uit die fokkerij niet snel meer op een handelsstal.

Je zal iig over een behoorlijke portie rijkunst en ervaring moeten beschikken voor deze bloedcombinatie.

Denk je echt dat dat zoveel verschil maakt? Van mijn Jazz (xContango x Ulft x Amor) liggen de roots van de moederlijn bij een bekende fokker. Hij is niet zo'n rampenknol als hier wel beschreven wordt. Aan de andere kant Sjeng de Jeu is ook geen makkelijk heerschap...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:28

sarabande schreef:
Je zal iig over een behoorlijke portie rijkunst en ervaring moeten beschikken voor deze bloedcombinatie.

Ik denk zelf eerder geduld en liefde.

Zelf ben ik ook geen ster in het rijden, eerlijk waar als er nog een niveau zat onder beginnend dan kon je me daarin plaatsen. Maar door veel geduld heel veel liefde en eerlijkheid kan ik wel op m'n paardje rondrijden. En ze was geen gemakkelijke, heb mensen genoeg om het te bevestigen. Maar nogmaals ze WAS geen gemakkelijke, het is nu het rustigste paard en de grootste knuffelbeer die er bij ons rond loopt! Niet door mijn rijkunst, zeker niet. Maar doordat ik haar in haar waarde liet en het vertrouwen gaf dat wat ik deed goed was en dat ze daar niet bang voor hoefde te zijn.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:48

Ik ken een 2 jarige Jazz, hebben ze al eens een zadeltje en hoofstel ingedaan. Deed totaal niet moeilijk. Verder is het een schat van een dier, je zou het zowat een sulletje noemen, zo mak dat die is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:49

finley schreef:
ik weet niet op reclame maken mag maar hij staat bij Jordan stables en heet Up to date

Dan zal ie niet goedkoop zijn, want van koopjes hebben ze daar nog nooit gehoord Tong uitsteken

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:24

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:30

Rinske schreef:
Dan zal ie niet goedkoop zijn, want van koopjes hebben ze daar nog nooit gehoord Tong uitsteken

En is het wel een koopje, dan zal dat wel een rede hebben Knipoog

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:25

Vajramani schreef:
Ik ken een 2 jarige Jazz, hebben ze al eens een zadeltje en hoofstel ingedaan.

Das inderdaad knap! Heb nog nooit gezien dat ze een zadel indeden Clown

Maar ff serieus.. zijn ze alleen met zadel erop bezig of ook al (van plan er op te) gaan zitten? is wel erg jong namelijk daar word het paard niet beter van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:56

ik heb een Aram X Amor gereden en iedereen verklaarde me voor gek...

heb weinig zo makkelijke en brave paarden gereden als deze!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:58

Het zijn echt allemaal vooroordelen. Zelf ken ik een ontzettend brave Balzflug x Rossini!

Dus eerst kijken naar het paard en dan naar de papieren.....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:48

toscana schreef:
Das inderdaad knap! Heb nog nooit gezien dat ze een zadel indeden Clown

Maar ff serieus.. zijn ze alleen met zadel erop bezig of ook al (van plan er op te) gaan zitten? is wel erg jong namelijk daar word het paard niet beter van.

Lekker wakker ben je!

Nee, ze hebben alleen een keer het zadel erop gehad, en het hoofdstel ingedaan, en aan de hand een rondje mee gestapt. Verder niets.
Ze zijn dat ook nog niet van plan. Niet eerder dan volgend jaar.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:57

antano schreef:
Er staat een paard te koop met de afstamming Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX wat kan ik verwachten van dit paard met rijden en in de omgang gr elise

Een atoombom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Degene die deze afstamming verzonnen heeft, moet levensmoe geweest zijn.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:24

Vajramani schreef:
Lekker wakker ben je!

Nee, ze hebben alleen een keer het zadel erop gehad, en het hoofdstel ingedaan, en aan de hand een rondje mee gestapt. Verder niets.
Ze zijn dat ook nog niet van plan. Niet eerder dan volgend jaar.

Sorry ben soms graag bijdehand..

Ooh dat lijkt mij inderdaad een goed plan een keer mee laten kennisnaken kan ook geen kwaad. Vroeg het me alleen even af omdat je toch regelmatig leest in advertenties "3 jaar goed aangereden" of iets vergelijkbaars. Dan vraag ik me altijd af hoelang het paard al 3 is en wanneer ze hem zadelmak gemaakt hebben.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:45

Ik neem aan dat je het over mijn toppertje in de dop hebt, Vajramani! En inderdaad, mij tweejarige Jazz is al een beetje aan het zadel en hoofdstel gewend, ik kan haar met weinig moeite opzadelen. Maar dat is dan ook alles, op het moment loopt ze in de wei en doe ik er niks mee. Ben ook niet van plan om erop te gaan voordat ze drie is.
Ze is hierdoor erg braaf en mak geworden, maar ik had sowieso geen problemen met haar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:51

Volgens mij heeft Merilyn een Royal Dance uit deze merrie gehad. Komt ie uit Laicka??

Ik zou zeggen, laat hem iig keuren bij aankoop. Knipoog

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:32

Viennanova schreef:
Ik neem aan dat je het over mijn toppertje in de dop hebt, Vajramani!

Inderdaad!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:08

Kitten schreef:
Een atoombom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Degene die deze afstamming verzonnen heeft, moet levensmoe geweest zijn.

Houd eens op met die vooroordelen *zucht*....

Ik zou zeker gaan kijken en uitproberen! Helaas dat wij al een overcompleet hebben, anders was dit zeker het bekijken waard geweest!

suusiejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:47

het zal wel een erg druk paard zijn denk ik jazz is al best wel druk en amorr is niet echt makkelijk iedereen zijn eigen mening he Haha! maar ik zal zeker gaan kijken als ik jauw was

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:58

LuvdaTossa schreef:
Houd eens op met die vooroordelen *zucht*

Nogmaals heeft niets met vooroordelen te maken maar met statistiek.

Ik raad je aan om over een paar maanden een stel Jazzen bij de eerste bezichteging te gaan bekijken, en die hoeven niet eens deze voorouders te hebben.

Ik heb een Tango x Ferro veulen op stal staan, dat is een knuffelbeertje. Opvoeding doet bij zulk bloed wonderen.
Maar als dat in de eerste maanden achterwege blijft heb je er met zon afstamming op oudere leeftijd je handen vol aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:07

sarabande schreef:

Ik heb een Tango x Ferro veulen op stal staan, dat is een knuffelbeertje. Opvoeding doet bij zulk bloed wonderen.
Maar als dat in de eerste maanden achterwege blijft heb je er met zon afstamming op oudere leeftijd je handen vol aan.

Ook dat is niet objectief. Jij vermoed dat als je de eerste maanden geen aandacht geeft dat het etters worden, maar zeker weten kan je dat natuurlijk niet.

De jazzen die ik heb gereden stonden namelijk gewoon in het land, en konden niet eens aan een halster lopen, of een halstertje om! En dat waren superbrave dieren.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:28

sarabande schreef:
Ik raad je aan om over een paar maanden een stel Jazzen bij de eerste bezichteging te gaan bekijken, en die hoeven niet eens deze voorouders te hebben.

Als ze met wat meer rust met deze paarden bezig gaan is er zeker nog wel wat van te maken. Ik heb er ervaring mee.... hier was er ook eentje, het heeft even geduurd, maar het is de allermakste merrie van stal geworden. En ze was vreselijk....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:33

Je kan het ook anders bekijken:

Misschienn eist de sport wel van die achterlijk hete debiele paarden waar een amateur gewoon niet mee om kan gaan en blijkbaar sommige fokkers hier dus ook niet Haha! .....

Zijn de resultaten van de Jazz kinderen niet opgevallen ?, dat is echt héél opvallend zeker vanwege dat het vrijwel allemaal nakomelingen uit de eerste jaargangen zijn, kan je nagaan wat er straks nog allemaal te voorschijn komt !
Laatst bijgewerkt door Magique op 20-08-04 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

LuvdaTossa schreef:
Als ze met wat meer rust met deze paarden bezig gaan is er zeker nog wel wat van te maken. Ik heb er ervaring mee.... hier was er ook eentje, het heeft even geduurd, maar het is de allermakste merrie van stal geworden. En ze was vreselijk....

Jij hebt dat zo opgelost, dus jij kon dat, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Je zegt al ze was vreselijk, dus het zit er wel in, bij de verkeerde persoon word dat alleen maar erger.. Knipoog

LuvdaTossa

youngster schreef:
Jij hebt dat zo opgelost, dus jij kon dat, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Je zegt al ze was vreselijk, dus het zit er wel in, bij de verkeerde persoon word dat alleen maar erger.. Knipoog

Maar dat wil niet zeggen dat het paard fout is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:36

Magique schreef:
Je kan het ook anders bekijken:

Misschienn eist de sport wel van die achterlijk hete debiele paarden waar een amateur gewoon niet mee om kan gaan en blijkbaar sommige fokkers hier dus ook niet Haha! .....

Zijn de resultaten van de Jazz kinderen niet opgevallen ?, dat is echt héél opvallend zeker vanwege dat het vrijwel allemaal nakomelingen uit de eerste jaargangen zijn, kan je nagaan wat er straks nog allemaal te voorschijn komt !

Haha!
Als je vergelijkt hoeveel Jazz heeft gedekt en hoeveel Gribaldi en Ferro hebben gedekt. Dan doen de Jazznakomelingen het heel wat beter! En als er werkelijk zoveel rotzakken rondliepen dan presteerden die echt niet op nivo.