yarka schreef:had een 1e kunnen zijn als ik haar zelf had voorgebracht! Jammer...
>;)
Leg uit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zhivago schreef:>;)
Leg uit
yarka schreef:Ik heb haar dus laten voorbrengen door de voorbrengers van het stamboek. Van deze mensen verwacht ik dat ze weten wat ze doen.
Mijn mening is dat de aanjager niet goed heeft opgelet. Mijn tinker moest dus draven en werd aangejaagd. Zij vond die zweep achter zich dus echt niet fijn, met als gevolg dat ze hoogstens 3 meter een goede draf heeft kunnen laten zien. Naar mijn mening moet die aanjager het gezien hebben en zou hij gedacht moeten hebben dat hij eigenlijk iets minder had moeten aanjagen. Wat hij dus niet gedaan heeft. Dan had mijn tinker dus de gehele ronde een goede draf kunnen laten zien.
Helaas heeft die jongen het niet goed in de gaten gehad.
Maar hier heb ik dus wel van geleerd. Volgend jaar ga ik gewoon weer met haar naar de keuring, dan is ze drie en nog meer getraind dan nu.
Ik was wel heel erg blij met de 2e premie hoor, voor een twee jarige is dat echt wel goed.

tinkiebel schreef:Daarom doe ik het ook zelf. Mijn tink is als de dood voor de zweep![]()
Ik ben eerst een keer wezen kijken hoe het er allemaal aan toe ging toen viel me dit ook al op.
Je kan de voorbrengers ook niet alles verwijten. Ze krijgen ik weet niet hoeveel verschillende paarden in de handen en elke reageert anders.
Volgend jaar lekker zelf doen
leintje24 schreef:ik heb ook een tinker TARYN. ik zit vaak op tinkerwereld bij het praatje enzo1 ben bij de keuring wezen kijken, volgend jaar ga ik zelf mijn tinkie maar dan ga ik haar wel zelf voorbrengen, want dat deden ze zo slecht
groetjes marjolein
Trea schreef:Zo slecht is wel heel erg overdreven, ik neem mijn petje af hoor voor die jongens en nu dan ook een dame. Ze rennen daar wel de hele dag hun rondje en zijn vaak ook heel blij als de Tinker (of welk paard dan ook ) hoor in de premie's lopen. En ze krijgen ook niet altijd de makkelijkste paarden in handen. Dus een ieder die verder nog commentaar heeft op de voorbrengers doe het inderdaad lekker zelf en ondervind zelf hoe zwaar en moeilijk het kan zijn.
Gr Trea
Cayusejuhh schreef:Cayuse was als veulen ook voorgebracht. Bij de kampioen schappen sloeg 1 voorbrenger de zweep tegen zn kont..GEvolg: galoperen en niet meer te houden.. en.. de ring uitgezet omdat hij niet draafde. GRRRRRRRRR.
Afgelopen hengstenkeuring werd hij weer voorgebracht en hij was erg aan het hinniken. ( beetje mama's kindje )hij was onrustig.
Deze mannen doen niks anders dan bij veel rassen paarden voorbrengen!!
Die weten echt wel wat ze doen. ALLEEN.. ieder kent zn paard het beste en weet hoe ver ze kunnen gaan met opjagen. Aankomende keuring ( maart) doe ik het ook zelf!
ik denk dat ik toch liever zelf voorbreng dan maar. Sjim gaat dan trappen en raakt geirriteerd. Straks nokt ie iemand neer.
Sharmila schreef:Gebruiken ze een zweep enzo??? Ohw jee......ik denk dat ik toch liever zelf voorbreng dan maar. Sjim gaat dan trappen en raakt geirriteerd. Straks nokt ie iemand neer.
![]()
Gelukkig is Sjim wel heel makkelijk. Je hoeft niet aan zijn touwtje te trekken hij rent altijd vrolijk mee. Hopelijk ook op de keuring.
Ik zou als ik jou was, Sjim gewoon voor laten brengen en je zal zien dat het helemaal goed komt! Ze zijn daar wel wat gewend
yarka schreef:trea: jouw tinker is toch dagkampioen geworden bij de twee jarige merries?!
Cayusejuhh schreef:Cayuse was als veulen ook voorgebracht. Bij de kampioen schappen sloeg 1 voorbrenger de zweep tegen zn kont..GEvolg: galoperen en niet meer te houden.. en.. de ring uitgezet omdat hij niet draafde. GRRRRRRRRR.
Afgelopen hengstenkeuring werd hij weer voorgebracht en hij was erg aan het hinniken. ( beetje mama's kindje )hij was onrustig.
Deze mannen doen niks anders dan bij veel rassen paarden voorbrengen!!
Die weten echt wel wat ze doen. ALLEEN.. ieder kent zn paard het beste en weet hoe ver ze kunnen gaan met opjagen. Aankomende keuring ( maart) doe ik het ook zelf!
Trea schreef:Ja dat klopt en ook al was ze dat niet geworden, dan was ik toch heel tevreden geweest over de manier van voorbrengen (ik had het zelf net beter gekund, want ook zij is geen makkelijke dame). Maar niet te min ben ik wel heel trots op mijn meisje.
Gr Trea
yarka schreef:Trots mag je zijn.
Ik stond naast je!
Verder vindt ik het erg knap van de voorbrengers hoor. Het is en blijft een moment opname. Het anders gekunt wanneer mijn paardje niet teveel werd aangejaagd. Ik wist ook niet van tevoren dat ze het aanjagen zo eng zou vinden. (veel oefenen voor volgend jaar dus) Natuurlijk weet je niet hoe het gegaan zou zijn als ik het zelf gedaan zou hebben. Je baalt gewoon even. Maar ik ben wel superblij met de 2e premie hoor!
Misschien een brutale vraag, maar de voorbrenger die met het opstellen jouw merrie aan de hand had, is dat je man? Dat idee kreeg ik een beetje. Sorry als ik nu te persoonlijk wordt.
Trea schreef:Niet brutaal hoor dat is mijn ex man en tevens goede vriend en inderdaad ik heb ook geoefend met Niamh ook al was dat een regel recht drama, iedere keer duwde ze ons tegen de bakrand aan en ging met ons aan de haal (ik heb heel wat keren gezand surft). Toen hebben we haar maar alvast aan het bit laten wennen en dus voor gebracht met bit, anders had ook de voorbrenger ergens achter in het land geeindigd.
Gr Trea