Welke hengst op deze hafmerrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 05:33

Hier wat foto's van Abel

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/88874/incoming/abel(4).jpg[/img]

Afbeelding

En is Alfred van Braakzicht niks?

Alfred van Braakzicht Hf.K.181
Geboren: 17-5-1993
Stokmaat: 144 cm
Eig:Hengstenhouderij De Nieuwe Heuvel, Lunteren

V: Altjo van de Kenterstreek, Hf.K.88
M: Rosanne, Hf.K.4349

Uit een advertentie:
Alfred is een moderne sjieke hengst met veel hengstuitstraling en is sterk gelijnd. Alfred komt uit een goed fokkende merrie (Rosanne) die 3 jaar achter elkaar bekroond werd met 1A.
Alfred heeft in 1997 drie eerste premie veulens geleverd. Ook in 1998 had Alfred weer eerste premie veulens.
Alfred is een goed ontwikkelde hengst met een beste schouder en een vrij goed aangesloten achterhand. De benen zijn gaaf en hebben een goede uitdrukking. Het voorbeen wordt in stap goed gebruikt en hij toont enorme manieren in draf.

Jury:
Goed van soort met harde benen en voldoende sterke voeten. De hengst stapt minder overtuigend en wat frans, maar liet een spectaculaire draf zien, waarvoor hij terecht een daverend applaus kreeg.

Afbeelding

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 06:39

Alfred heeft flink wat Arabisch bloed, en dat wordt niet door iedereen gewaardeerd, mocht je het veulen toch verkopen. Abel heeft volgens mij geen makkelijk karakter.
Sturm geeft goede gebruikspaarden, maar de Haflingers die in de sport lopen, hebben iig meerdere vaders.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:40

ik heb zelf een jaarlingmerrie van Wallenstein en daar ben ik erg over te spreken. ga haar ook in de toekomst laten dekken en ben nu al aan het kijken naar de mogelijkheden.
er is zoveel op de markt, dat je je goed moet orienteren... Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:13

Persoonlijk zie ik helemaal niet graag A-lijnen

Ik heb een merrie van Strizzi, een erg fijn karakter, niet te fors, mooie gangen en het schijnt ook dat Strizzi's naar haflingermaatstaven redelijk goed kunnen springen.

Verder heb ik een Starwin merrie gereden. Een wat breder en forser paard, erg sterk ook, maar met mooie gangen en een mooi fijn hoofdje erop.

Meastro van de Bosrand blijft ook altijd een groot favoriet van mij.

En Star natuurlijk; een prachthengst!

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:36

Allacher is een nieuwkomer, is net Nationaal Kampioen geworden, voor Wallenstein nakomelingen, een mooie combi!