trauma andalusiers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:25

Ik laat hem zeker niet casteren want hij heeft geen hengstenstreken ookal heeft hij gedekt. Ik kon er mee langs hengstige merries afrijden was geen enkel probleem

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:46

Citaat:
Ik ga nu een paardencoatch bellen om te informeren of er iets tegen het slaan gedaan kan worden.

Wie ga je inschakelen, als ik vragen mag?

Just curious....

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:50

ben ik nog voor aan het zoeken liefst iemand natuurlijk met ervaring met andalusiers

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:36

Een goede vriend van mij heeft ook een moeilijke andalusier, lang hengst geweest, maar inmiddels gecastereerd. Het blijft een paard met een gebruiksaanwijzing. Hij is absoluut asociaal met andere paarden, vooral bijten, ook onder het rijden als je even je kop er niet bij hebt. We zijn een hele zomer samen bezig geweest en het gaat nu redelijk goed. Hij krijgt alleen eiwitarme musli en lang hooi, maar absoluut geen kuil en biks meer. Door dit dieet is hij een stuk makkelijker geworden in de omgang! Succes met jouw paardje en luister niet naar teveel mensen maar houd voor jezelf één lijn aan zowel met rijden als in de omgang. Consequent zijn, altijd rustig blijven en op blijven letten, dan komt het voor jouw en je paard ook vast wel goed! Succes ermee!

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:44

De andalusier hengst die ik heb gehad vertoonde ook veel gedrags problemen en werd heel agressief. Door omstandigheden moest ik onverwacht met hem maar een andere pension stal en binnen een week was het weer een heel ander paard. Dus het probleem was dat hij zich niet thuis voelde op de andere stal wat de extreme gedrag verandering te weeg bracht.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:06

jeetje wat een nare verhalen allemaal
ik heb een anda maar als een hondje zo mak
gekocht als zijnde ruin , maar er is toch iets niet helemaal goed gegaan en bleek dus nog hengst
kan makkelijk samen met andere merries rijden
verschrikkelijk mak in de omgang
braaf op stal noem maar op 100% verkeersmak
toen ik m kocht was hij wat onbeholpen maar nu keurig "opgevoed"
hij is braaf in de wei met andere paarden (laat zich rustig half afmaken voordat hij eindelijk is van m af gaat bijten)
staat nu bij een fjord en 3 shetten waarvan 2 merries die om de have klap hengstig zijn nooit een verschil in gedrag gezien , tja aandringerige grotere merries wil die wel dekken , dan kan die tenminste dooreten Haha!
maar als de merries niet aandringen is er niks aan de hand

inderdaad laag in het voer of gras of hooi en ponybiks doet tie t prima op!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:21

ik zou gewoon lekker beginnen met een gezond goed paard zonder trauma's, wij hebben er 1 gehad he kimmie 261?? niet leuk hoor, we zijn er maanden mee bezig geweest, maar hij werd er echt niet makker of liever van, hij was zijn vertrouwen echt helemaal kwijt, en geloof zelfs dat zijn eigenaar nu nog niet echt veel aan dit paard heeft, hij is gemaskerd, gemaskerd voor de mens.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 21:21

HIj is vandaag gekomen en hij was superbraaf en zag er beter uit dan ik dacht. Ik ga hem waarschijnlijk morgen rijden(poging doen teminste) Ik laat morgen wel horen hoe het gegaan is

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:17

apaloosafan schreef:
HIj is vandaag gekomen en hij was superbraaf en zag er beter uit dan ik dacht. Ik ga hem waarschijnlijk morgen rijden(poging doen teminste) Ik laat morgen wel horen hoe het gegaan is

Ik hoop voor je dat het meevalt dat hij niet al zijn vertrouwen in de mens kwijt is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:18

horselover21 schreef:
ik zou gewoon lekker beginnen met een gezond goed paard zonder trauma's, wij hebben er 1 gehad he kimmie 261?? niet leuk hoor, we zijn er maanden mee bezig geweest, maar hij werd er echt niet makker of liever van, hij was zijn vertrouwen echt helemaal kwijt, en geloof zelfs dat zijn eigenaar nu nog niet echt veel aan dit paard heeft, hij is gemaskerd, gemaskerd voor de mens.

de eigenaren hebben het paard nu al 10 maanden en ze zijn al blij dat ie niet meer in een hoek springt en tegen de muren aanklimt van angst,let wel deze was zeer zwaar getraumatiseerd,de nieuwe eigenaren weten dat ze evt over een jaar de knoop door moeten hakken hem zijn eeuwige rust in zijn hoofd te moeten geven als hij niet minder bang wordt...

paardje was lief,als je hem eenmaal aan zijn halster had werd het een soort pop,trad buiten zijn lichaam, je kon er alles mee doen,liet alles over zich heenkomen,maar eenmaal losgelaten vloog hij accuut tegen de muren op van angst...

de mensen die hem nu hebben,zijn er dag en nacht mee bezig en hopen dat hij ooit hen gaat vertrouwen,rijden zal ws nooit kunnen...ook dit weten zij....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:09

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 07:47

IK heb hem gereden en ging goed, beetje onrustig maar dat mag en druk, vooral hinniken maar is een hengst he. Maar hij valt me echt mee hopen dat het zo blijft.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:27

Veel plezier met hem.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:19

Ik hoop voor je dat hij zo blijft en dat jullie nog veel plezier gaan beleven.