over burggraaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:56

Taxeren is nogal wat anders dan een real life bod op je paard!

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:11

mijn zus rijd op een burggraaf en ik rijd er af en toe ook op, het is een beetje een lomperick maar dat is zijn broer ook en dat is geen burggraaf ligt dus meer aan de moeder kant denk ik. het is wel een fijn paard om te rijden vind ik..

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:32

In je profiel staat geboren op 29 maart 2002. Het is nu Augustus. Een jaar heeft 12 maanden. Volgende maand is -ie dus echt 2,5 jaar. Nu is het 2 jaar en 5 maand. Maar 'k vind het toch wel vroeg om nu al wat ermee te gaan doen, maar dat moet je verder zelf weten. Wel mooi beestje! Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:49

Is zo goed als 2,5 en dat kan best met 2,5 wat longeren, Er zijn best wat mensen die er dan al op gaan zitten. Dus met 2,5 loingeren valt nog mee. Het heeft mijn voorkeur ook niet. Ze heeft het ook nog maar 1 keer gedaan.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 17:22

ach en ze geniet er ook wel van. een beetje beweging. ik denk niet dat dit geen kwaad kan.

maar even heel wat anders he.. mijn paardje heeft een hele raare buld onder op haar kin. ze zeiden tegen mij dat dit een kneuzing is. maar gaat zo'n buld ook weer weg want het is geen gezicht..

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:16

jeeeuh, ik ben ook in t trotse bezit van een burggraaf (keur merrie) Lachen
mijne is toch wel beetje aan de lompe kant, en op de voorhand gebouwd..
maar ze kan wel goed bewegen en springen!
in de omgang is ze makkelijk..super betrouwbaar! onder het zadel ook braaf maar toch niet even makkelijk en erg trekkerig naar de hindernis. maar al met al een goudeerlijk beestje OK dan!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 20:41

bij gaan volgend jaar ook met haar naar de keuring heen. khoop dat het wat word.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:20

Wij hebben op stal een 11-jarige Burggraaf merrie. Ze is M1 dressuur en L of M springen, weet ik even niet meer. Het is een erg groot en vrij onbehouwen, lief dier.

Savannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:39

op school staat een burggraaf merrie, kan mooi bewegen, wel een scheiterd maar slim, en wat ook wel een kenmerk voor burgraaf is is dat de paarden veel front hebben, zeg maar dikke kop

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:31

Maar voor hoeveel was ze nu getaxeerd? Daar ben ik dan wel nieuwschierig naar! En door wie of welke instantie?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:03

Tsja die van mij is ook € 50.000 waard het is alleen jammer dat niemand het betaald Knipoog Haha! Haha!. hahaha.

Ik ken wel een burggraaf vreselijk massaal paard heel lief op stal mooie merrie goede punten op de keuring voor springen. en makkelijk ster geworden. maar vreselijk bokken met rijden. maar ze was toen net een maand zadelmak. maar oef wat is de eigenaresse er vaak afgekletterd.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:21

ze is dus 17.000 euri waard. maar jah of iemand dat ooit voor haar gaat betalen. maar ik hou haar eerst wel.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:28

ladyenpippi schreef:
ze is dus 17.000 euri waard. maar jah of iemand dat ooit voor haar gaat betalen. maar ik hou haar eerst wel.

Hahaha! Wie heeft haar daar op "geschat"?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:30

dat was de man waar we haar van hebben gekocht en een taxeur of hoe je die ook noemt. maar hoezo begin je nu te lachen dan?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:37

ladyenpippi schreef:
dat was de man waar we haar van hebben gekocht en een taxeur of hoe je die ook noemt. maar hoezo begin je nu te lachen dan?

Ik snap wel dat MissHIS moet lachen, zeker als de man waarvan je haar gekocht hebt dat taxeert. Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:39

ladyenpippi schreef:

Wat moet mijn Burggraaf dan wel niet "waard" zijn... Geld, geld!

Lekker betrouwbaar, de verkoper van je paard: "Deze merrie is zeker 17 duizend euro waard! Maar ik verkoop hem aan jullie voor 3 duizend!" (bwvs) *LOL*

Maar vertel eens wat meer over de merrie? Wat maakt haar zo hoog getaxeerd?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:39

IK heb er ook 2 gehad maar die waren alle twee heel slecht op de foto!!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:52

we hebben haar gekocht bij fokker: knol hoeduur ze toen was weet ik niet meer! ze heeft nu super mooie gangen vooral draf. maar ze heeft alleen nog wat moeite met galop. ze is heel lief zit niks geen kwaad in!! jah wat moet ik eigenlijk nog meer over haar vertellen? ze is dan volgend maand 2,5 jaar dus kan nog niks vertellen hoe ze is onder het zadel..
haar moeder is nu ook voor heel veel geld verkocht aan het buitenland. en haar broer en zus volgens mij ook naar het buitenland voor de sport en daarom moet mijn paardje dan zo veel geld waar wezen! maar jah ik weet ook niet wat ik moet gelofen ik heb daar ook geen verstand van

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:53

ladyenpippi schreef:
we hebben haar gekocht bij fokker: knol hoeduur ze toen was weet ik niet meer! ze heeft nu super mooie gangen vooral draf. maar ze heeft alleen nog wat moeite met galop. ze is heel lief zit niks geen kwaad in!! jah wat moet ik eigenlijk nog meer over haar vertellen? ze is dan volgend maand 2,5 jaar dus kan nog niks vertellen hoe ze is onder het zadel..
haar moeder is nu ook voor heel veel geld verkocht aan het buitenland. en haar broer en zus volgens mij ook naar het buitenland voor de sport en daarom moet mijn paardje dan zo veel geld waar wezen! maar jah ik weet ook niet wat ik moet gelofen ik heb daar ook geen verstand van

Ik zou zeggen, geloof maar niet te veel. Altijd handig in dit wereldje Knipoog .

17 duizend euro lijkt me lichtelijk overgewaardeerd. En wat anderen ook al zeggen; zie het er maar eens voor te krijgen. Ken genoeg paarden die voor minder dan de vraagprijs weg gaan, omdat de markt er gewoon niet meer voor geeft.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:56

ik geloof ook niet te veel.. ach het gaat me er ook niet om hoeveel ze waard is. het gaat me er om dat ik er plezier aan heb. en ik hoop dat ik veel met haar kan bereiken vooral dressuur.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:25

Ik heb een Lanciano x Burggraaf, vreselijk lief, vandaag net te horen gekregen dat ze PROK goedgekeurd is... Maar buiten dat, makkelijk met rijden. Alhoewel ze in juni 3 is geworden, net ingereden, pakt alles prima op.
Begrijp niet altijd waarom mensen hun paard al willen inrijden met 2.5 jarige leeftijd.... Geef het paard is de tijd om zich te ontwikkelen, daar heb je later alleen maar plezier van! Er komt nog meer dan genoeg tijd om te rijden. *dan ook zonder blessures!

Overigens ik rijd mijn drie jarige merrie 2/3 keer per week. 20 min...Dat vind ik meer dan voldoende

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 20:52

ik zei ook niet dat ik haar nu al ga in rijden! ik ga ongeveer in de winter beginnen want dan kan ik haar meenemen naar mijn stage adres waar ze mij er mee kunnen helpen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:59

Waarom zou je er voor zijn derde op gaan zitten?

Is dat omdat je hem zo snel moegelijk concoursklaar wilt hebben, of omdat ze ongeduldig bent?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:15

ladyenpippi schreef:

Ladyenpippi: OK dan!
Hartelijk dank voor je enorm amusante bijdrage, ik zit te genieten Haha!

en denk ondertussen, bult op kin, niet zadelmak, geen galop en dat voor een twenter-Burggraaf; knijp jij je handjes maar dicht als je daar vandaag 3.000 euro voor kan beuren Knipoog

Burggraaf: men zegt dat ze zadelmak worden geboren.
IK heb de oude heer zelf mogen aaien ooit, en allemachies; die heeft grote voeten joh! Dat zie je niet vaak. Burggraaf geeft GROTE paarden, die lekker veelzijdig te gebruiken zijn, en van goede kwaliteit met vaak meewerkend karakter.
Zou ik er eentje van 1.65m. aangeboden krijgen, zou ik zeker gaan kijken.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:22

Dees schreef:
Ladyenpippi: OK dan!
Hartelijk dank voor je enorm amusante bijdrage, ik zit te genieten Haha!

en denk ondertussen, bult op kin, niet zadelmak, geen galop en dat voor een twenter-Burggraaf; knijp jij je handjes maar dicht als je daar vandaag 3.000 euro voor kan beuren Knipoog .

Nagelbijten / Gniffelen Inderdaad!

Citaat:
Burggraaf: men zegt dat ze zadelmak worden geboren.
IK heb de oude heer zelf mogen aaien ooit, en allemachies; die heeft grote voeten joh! Dat zie je niet vaak. Burggraaf geeft GROTE paarden, die lekker veelzijdig te gebruiken zijn, en van goede kwaliteit met vaak meewerkend karakter.
Zou ik er eentje van 1.65m. aangeboden krijgen, zou ik zeker gaan kijken.

Haha ja hij heeft inderdaad grote voeten! Maar het is sowieso een flinke hengst (± 1.80 m). Ik heb hem een aantal keren gereden, en had daar bijna een opstapje voor nodig! Wat een machtig dier!
[/quote]