Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

annegti schreef:Gelukkig hoef ik er ook niet over te beslissen maar noem er nog eens een paar dan?![]()
![]()
![]()
Citaat:Olivi is een royaal ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De goed gevormd hals zou iets langer moeten zijn. De hengst heeft een goed gevormde bovenlijn met lange croupe. Het fundament heeft kwaliteit. Het voorbeen is onderstandig en steil gekoot, de voorstand is frans. Behaalde punten bij de verschillende verrichtingen
Dressuur Springen
stap draf galop aanleg afdruk techn. vermogen aanleg
8 8 7,5 8 5 5 5 5
Onderzoekrapport
Olivi is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken. De stap is ruim, tactmatig en goed gedragen. In draf beschikt Olivi over een goede ruimte, tact en balans. Olivi draaft in een goed horizontaal evenwicht. De galop is ruim en goed gedragen
De hengst zou tijdens de overgangen meer gedragen moeten blijven. Als dressuurpaard beschikt Olivi over veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel. Als springpaard beschikt Olivi over weinig afdruk. Hij heeft voldoende voorbeentechniek en een matige bascule. Olivi maakt de sprong onvoldoende af. Olivi lijkt matig voorzichtig en toont over weinig vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Olivi matige aanleg en hij geeft zijn ruiter een matig gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Tequiro schreef:Heb je wel eens 10 ferro afstammelingen naast elkaar gezet.....ze zien er allemaal anders uit..omdat deze nu zwart is...zou het een ferro zijn....
OKe jullie gedachte...en de ferro's die ik ken (dat zijn er aardig wat) zijn niet lui....

Rinske schreef:Niet omdat het een passende combinatie was?
dat bedoel ik helemaaaaal niet, ik wou gewoon zeggen, dat ik het een fantastische hengst vind met
maar ik wou gewoon de hengst aanprijzen, mag dat
hihi
maar niet alleen naar dat natuurlijk
Tequiro schreef:Deesthe best
zere teentjes????
Over de nafok van Ferro is ook genoeg te zeggen...qua karakter...
Mijn tenen doen geen zeer, en betwijfel of die van haar ook zeer doen.
Rinske schreef:Vraag maar aan Sjuim en Anouk, die kregen bijna een paar hoeven in hun gezicht van Jazz himself & nakomelingen op de keuring.
Er is daar toen heel veel over geschreven en volgens mij was (bijna) iedereen het er over eens dat het etterbakken waren.
Pff, volgens mij was geen enkele hengst zo vervelend als Jazz & zonen.
Tequiro schreef:Heb je wel eens 10 ferro afstammelingen naast elkaar gezet.....ze zien er allemaal anders uit..omdat deze nu zwart is...zou het een ferro zijn....
OKe jullie gedachte...en de ferro's die ik ken (dat zijn er aardig wat) zijn niet lui....
En al zou er ferro bloed in zitten een beetje inteelt kan echt geen kwaad...in de tweede of derder lijn, maar je weet niks van deze merrie...dus het blijft toch gissen...
Contango...geeft vlotte paarden met een goed achterbeen.
Ik denk dat Houston niet echt qua model bij die paard past, je moet ook verder nar het model van het paard kijken en niet alles fixeren op het achterbeen...
)