Op 2001-11-08 20:31, schreef Cody: Spirit, foto's maken jij!
Maar ik kan niet dichtbij komen, zie ze alleen vanuit de auto als ik over die weg rijd
assie
Geplaatst: 09-11-01 23:34
[img]../upload/976/theike3.jpg[/img] Zoiets? Alleen is dit dan een pony, welshje. Of bedoelde je alleen maar paarden?
Cody
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 12:18
Paarden ja
jantina
Geplaatst: 10-11-01 13:29
Niet dat je er iets aan hebt Cody, maar ik ken een aantal valkkleurige paarden. Echte paarden, beetje richting tuiger, idee basispaard. Ze zijn niet allemaal even mooi van kleur (en vanbouw) maar ze zijn wel valk. Weet er verder niets van, alleen dat ie valken fokt. (fokte?)
Ineke2
Geplaatst: 10-11-01 18:15
Dit is een foto van Camena een Anglo Arabier staat bij ons op de manege in pension.
_________________ <FONT COLOR="deepgreen"> Je bent nooit te blond om te leren. </FONT COLOR="deepgreen">
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-11-10 17:16 ]</font>
Ik heb een valk merrie haar vader was smoky (Kompas Solferino)en haar moeder bruin(Rosa)
Minne
Geplaatst: 17-12-01 22:53
Ik vind valk zo'n fantastische kleur!
Ik heb een bruine merrie, als ik nu nog een geschikte(sorry, val niet op tuigers) palomino of valkkleurige hengst vind, dan kan ik er dus zelf eentje fokken? En hoeveel kans op een valk heb ik dan?
En hoe komt het in feite dat er zoveel connemara's valk zijn? allé, tegenwoordig zijn de meeste connie's schimmel maar vroeger werd dat toch beschouwd als een tamelijk rastypische kleur. Waren die connie's dan allemaal resultaten van de juiste kleurcombinaties of ligt het aan iets anders?
Ik ben trouwens voorlopig niet van plan om welke kleur dan ook te gaan fokken maar het blijft een leuk onderwerp om over te dromen...
DubbelFun
Geplaatst: 21-12-01 14:16
Minne: Als je een valk wilt fokken maak je de meeste kans met een cremello hengst. In dat geval krijgt het veulen ALTIJD één cremello gen mee, nl die van de vader, die hebt je nodig om de kleur van de merrie te laten verkleuren (oplichten). Wel is het belangrijk te weten welke kleur je merrie precies heeft. Met zwarte manen en een zwarte staart en bruine huidskleur heb je grote kans op een valk. Met (donker)bruine manen en staart zal het waarschijnlijk een palomino worden.