faldo's predikaat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:52

Wow!

Whahaaaa... Cool stuk!!!

Wellicht zijn aangehaalde personen wat minder blij, die quote over Isabell Werth bijvoorbeeld vond ik al memorabel toen ik 'm op bokt las. Nu is ie onvergetelijk... Haha!

DWR heeft goed werk verricht zeg... OK dan! zó hoort een column geschreven te worden.

DeeWeeRrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:53

Dank je MissHIS!
Diepgemeende excuses aan Ceasario (het zal m'n klassieke opleiding wel zijn...)
En ja, ik hoop inderdaad dat er meer fokkers op Bokt kijken en meepraten tot voorbij de hoek van de waarheid.
En dat iedereen natuurlijk om de vrijdag naar de postbus rent om... nee níet 'De Waarheid' maar gewoon IdS te lezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:54

DeeWeeRrr schreef:
En dat iedereen natuurlijk om de vrijdag naar de postbus rent om... nee níet 'De Waarheid' maar gewoon IdS te lezen.

Joh, dat doe ik al bijna 25 jaar!
En als je meer van dit soort colums gaat schrijven ga ik nog harder rennen Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:55

DeeWeeRrr schreef:
Dank je MissHIS!
En ja, ik hoop inderdaad dat er meer fokkers op Bokt kijken en meepraten tot voorbij de hoek van de waarheid.

OK dan! .
En Caesario is idd correcter Latijn hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:06

DeeWeeRrr schreef:
Dank je MissHIS!

De waarheid Haha!:D:D Dat is natuurlijk discutabel. Maar de waarheid door de ogen van de journalist die het geschreven heeft.

De IDS vind ik een hardstikke leuk blad wat ik graag lees, maar die artikels over de beweging van een dressuurpaard DWR. Tussen de regels doorlezend begrijp ik echt wat je bedoeld. Maar moet dat werkelijk in dat taalgebruik geschreven worden? Het word zeer droge saaie stof om te lezen en dat is natuurlijk zonde. Geen aanval vanaf mij, maar meer goedbedoelde kritiek.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:10

Pipo schreef:
Het word zeer droge saaie stof

... die bovendien door slechts enkelen op de juiste manier geinterpreteerd wordt... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:13

Missouri schreef:
... die bovendien door slechts enkelen op de juiste manier geinterpreteerd wordt... Haha!

Schijnheilig Schijnheilig Joh echt Haha!

Tja begrijpend lezen blijft moeilijk he Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:17

Fantastisch, dat je een stukje hebt geschreven in IDS over Bokt, DWR! OK dan!
Heel goed dat een discussie die hier is gevoerd wordt aangehaald in het vakblad. Ik neem aan dat daarmee een signaal wordt afgegeven aan iedereen die het betreft, dat het okee is om hier met elkaar van gedachten te wisselen en te discussiëren over allerlei onderwerpen die de fokkerij betreffen. Ik hoop dat er meer mensen zijn binnen de gelederen van het KWPN die dit moderne medium niet schuwen en hier van zich zullen laten horen. Zo wordt het stamboek dichter bij de fokker gebracht.
Er is zeker behoefte aan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:26

Leuk stuk!
En wellicht dat de drempel voor de fokkers en hengstenhouders, die nu wel anoniem mee gluren, wat lager is geworden en zich ook eens aanmelden en meediscussieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:35

Missouri schreef:

en met een meetlint in het zand liggen Lachen.

Leuke column!

[edit Laui]Totaal irrelevante opmerking verwijderd.[/edit]

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:36

Sjuimpje schreef:
Leuk stuk!
En wellicht dat de drempel voor de fokkers en hengstenhouders, die nu wel anoniem mee gluren, wat lager is geworden en zich ook eens aanmelden en meediscussieren!

Je bedoelt een beetje evenwicht in de discussies, dat zou idd een hele verbetering zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:37

Lovely schreef:
en met een meetlint in het zand liggen Lachen.

Goh wie was dat ook al weer Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:42

Pipo schreef:
Goh wie was dat ook al weer Haha!

Nou dat moet wel iemand zijn die niet zomaar alles voor zoete koek aanneemt... Schijnheilig Knipoog Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:44

Fijn dat er nog mensen zijn die er om kunnen lachen, ik zie er meer een signaal in om hier eens wat anders en diepgaander zaken te analyseren, te beoordelen en dientengevolge fokkerijkennis en vaardigheden te ontwikkelen. Deze column van een buitenstaander geeft mooi aan welk een kippenhok het hier soms is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:44

Missouri schreef:
Nou dat moet wel iemand zijn die niet zomaar alles voor zoete koek aanneemt... Schijnheilig Knipoog Haha!

Heb je die zandvlekken nog uit je broek gekregen Haha! *LOL* *LOL*

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:45

Lovely schreef:
Wie is ook alweer die bokker uit welingelichte kringen die niet weet wie I. Werth is???

*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:46

Excuseme schreef:
Fijn dat er nog mensen zijn die er om kunnen lachen, ik zie er meer een signaal in om hier eens wat anders en diepgaander zaken te analyseren, te beoordelen en dientengevolge fokkerijkennis en vaardigheden te ontwikkelen. Deze column van een buitenstaander geeft mooi aan welk een kippenhok het hier soms is.

Ja, Und???

De mensen die er niveau aan hadden kunnen geven, hebben dat UITDRUKKELIJK niet gedaan, al jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:46

Excuseme schreef:

Jij denkt ook altijd veel te serieus over dingen Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:48

Pipo schreef:
Heb je die zandvlekken nog uit je broek gekregen Haha! *LOL* *LOL*

Nee Haha!

Maar een kleine prijs voor zulks een ontdekking Schijnheilig Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:01

DeeWeeRrr schreef:

Origin and Meaning of First Name Ceasario

What is the ethnic origin?

Italian

What does it mean?

Long haired. Tong uitsteken

What's the gender (commonly)?

Male

www.hippy.com Haha!

www.hippy.com

.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:05

MissHIS schreef:
Voor de niet-KWPN leden onder ons...

Column Dirk Willem Rosie (In de Strengen, 5 aug 2004, nr 16)

Faldo´s predikaat

www.bokt.nl heet de site waarop mensen -soms onder pseudoniem- met elkaar discussiëren over de Landbouwdag Opmeer en het CHIO Aken, over sporen en zweep in de B en over het rond-en-diep-trainen van Anky. Op de afdeling Fokkerij & Afstamming gaat het bijvoorbeeld over de verkoop van Lingh aan Isabelle Werth ("Wie is Isabelle Werth?" - "Ehhmmm, Olympisch kampioene, wereldkampioene, europees kampioene... En zo iemand ken jij niet??") en over de verkoop van Onze Fons naar Amerika.
Het jammerlijke van zo´n chatsite is dat je heel gemakkelijk voor zoete koek slikt wat eigenlijk een broodje aap is. Feiten en fictie rennen er kriskras door elkaar heen. Zo heb ik vlak voor het ter perse gaan van dit nummer nog even bij Nicole Werner, de partner van Edward Gal, geïnformeerd ("klopt niks van") en ook Lingh´s eigenaar Van Sadelhoff ontkent in alle toonaarden. Al voegt hij er minzaam aan toe dat Lingh bij hem geen Bonfire zal worden.
Maar het nadeel van Bokt heb ook wel weer het voordeel dat Jan en Alleman zijn mening, kritiek, visie, ervaring, kortom: betrokkenheid kwijt kan. En de meeste mensen hebben echt wel in de gaten dat de garantie op de waarheid bij de straathoek wel zo´n beetje ophoudt.
Er is ook druk over Lowina gechat. Dat het toch een schande was dat er zó maar wat papieren verwisseld konden worden, dat de index van Faldo dus nooit geklopt heeft en dat Faldo op valse gronden aan het keurpredikaat was gekomen.
Op dat moment ben ik -voor het eerst in mijn carrière- mee gaan chatten. Ik heb Anna42, Caesario en Holly verteld dat er geen papieren waren verwisseld, maar dat Lowina roem had geoogst onder een gefingeerde afstamming. Vervolgens heb ik uitgelegd dat de index van Faldo altijd correct is geweest omdat de KWPN-fokwaarden puur en alleen zijn gebaseerd op de levensnummers van de sportpaarden. Dat Lowina onder haar valse identiteit nooit een levensnummer heeft gehad en dat haar werkelijke levensnummer nu dus gaat meetellen voor de fokwaarde van Farmer. Door het grote aantal nakomelingen van Farmer in de sport zal zijn index hierdoor overigens hoogstens met een punt of 2 stijgen.
Maar de grootste onwaarheid school in de bewering dat Faldo ten onrechte keur zou zijn verklaard. Om dit misverstand bij de bron aan te pakken heb ik Jaap Werners gebeld, de toenmalige voorzitter van de hengstenkeuringscommissie. "Bij hengsten op die leeftijd speelt een hoge en betrouwbare sportindex de belangrijkste rol. Vervolgens hebben we ook naar Faldo´s eigen internationale sportcarrière gekeken. Natuurlijk hebben we destijds voor de tekstuele verklaring in de pers de namen van Lincoln en Lowina genoemd, maar individuele kinderen van een hengst werken bij de toekenning van het keurpredikaat op z´n hoogst ondersteunend". Waarvan akte.

dank u wel Misshiss. Wat zouden we toch zonder jouw typgrage handen moeten doen. OK dan!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:06

Dan hoef je het hele stuk toch niet te quoten Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:07

DeeWeeRrr schreef:
Dank je MissHIS!

Wil je ook niet in de hoefslag zulke colmn schrijven? Dan zou ik ook nog wel eens bij de post kunnen melden dat ze mijn hoefslag echt op vrijdag of tenlaatste op maandag moeten brengen en niet op woensdag zoals de laatste tijd. Boos!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:09

sarabande schreef:
Dan hoef je het hele stuk toch niet te quoten Verward

Goede berichten kan men niet vaak genoeg onder de neus gesmeerd worden. OK dan!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:10

petraaken schreef:
Wil je ook niet in de hoefslag zulke colmn schrijven? Dan zou ik ook nog wel eens bij de post kunnen melden dat ze mijn hoefslag echt op vrijdag of tenlaatste op maandag moeten brengen en niet op woensdag zoals de laatste tijd. Boos!

Is dit een huishoudelijke mededeling?? Huilen