Whahaaaa... Cool stuk!!!
Wellicht zijn aangehaalde personen wat minder blij, die quote over Isabell Werth bijvoorbeeld vond ik al memorabel toen ik 'm op bokt las. Nu is ie onvergetelijk...
DWR heeft goed werk verricht zeg...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DeeWeeRrr schreef:Dank je MissHIS!
Diepgemeende excuses aan Ceasario (het zal m'n klassieke opleiding wel zijn...)
En ja, ik hoop inderdaad dat er meer fokkers op Bokt kijken en meepraten tot voorbij de hoek van de waarheid.
En dat iedereen natuurlijk om de vrijdag naar de postbus rent om... nee níet 'De Waarheid' maar gewoon IdS te lezen.
En ja, ik hoop inderdaad dat er meer fokkers op Bokt kijken en meepraten tot voorbij de hoek van de waarheid.
En dat iedereen natuurlijk om de vrijdag naar de postbus rent om... nee níet 'De Waarheid' maar gewoon IdS te lezen.
:D:D Dat is natuurlijk discutabel. Maar de waarheid door de ogen van de journalist die het geschreven heeft. Excuseme schreef:Fijn dat er nog mensen zijn die er om kunnen lachen, ik zie er meer een signaal in om hier eens wat anders en diepgaander zaken te analyseren, te beoordelen en dientengevolge fokkerijkennis en vaardigheden te ontwikkelen. Deze column van een buitenstaander geeft mooi aan welk een kippenhok het hier soms is.
Excuseme schreef:Fijn dat er nog mensen zijn die er om kunnen lachen, ik zie er meer een signaal in om hier eens wat anders en diepgaander zaken te analyseren, te beoordelen en dientengevolge fokkerijkennis en vaardigheden te ontwikkelen. Deze column van een buitenstaander geeft mooi aan welk een kippenhok het hier soms is.
DeeWeeRrr schreef:Diepgemeende excuses aan Ceasario (het zal m'n klassieke opleiding wel zijn...)
MissHIS schreef:Voor de niet-KWPN leden onder ons...
Column Dirk Willem Rosie (In de Strengen, 5 aug 2004, nr 16)
Faldo´s predikaat
www.bokt.nl heet de site waarop mensen -soms onder pseudoniem- met elkaar discussiëren over de Landbouwdag Opmeer en het CHIO Aken, over sporen en zweep in de B en over het rond-en-diep-trainen van Anky. Op de afdeling Fokkerij & Afstamming gaat het bijvoorbeeld over de verkoop van Lingh aan Isabelle Werth ("Wie is Isabelle Werth?" - "Ehhmmm, Olympisch kampioene, wereldkampioene, europees kampioene... En zo iemand ken jij niet??") en over de verkoop van Onze Fons naar Amerika.
Het jammerlijke van zo´n chatsite is dat je heel gemakkelijk voor zoete koek slikt wat eigenlijk een broodje aap is. Feiten en fictie rennen er kriskras door elkaar heen. Zo heb ik vlak voor het ter perse gaan van dit nummer nog even bij Nicole Werner, de partner van Edward Gal, geïnformeerd ("klopt niks van") en ook Lingh´s eigenaar Van Sadelhoff ontkent in alle toonaarden. Al voegt hij er minzaam aan toe dat Lingh bij hem geen Bonfire zal worden.
Maar het nadeel van Bokt heb ook wel weer het voordeel dat Jan en Alleman zijn mening, kritiek, visie, ervaring, kortom: betrokkenheid kwijt kan. En de meeste mensen hebben echt wel in de gaten dat de garantie op de waarheid bij de straathoek wel zo´n beetje ophoudt.
Er is ook druk over Lowina gechat. Dat het toch een schande was dat er zó maar wat papieren verwisseld konden worden, dat de index van Faldo dus nooit geklopt heeft en dat Faldo op valse gronden aan het keurpredikaat was gekomen.
Op dat moment ben ik -voor het eerst in mijn carrière- mee gaan chatten. Ik heb Anna42, Caesario en Holly verteld dat er geen papieren waren verwisseld, maar dat Lowina roem had geoogst onder een gefingeerde afstamming. Vervolgens heb ik uitgelegd dat de index van Faldo altijd correct is geweest omdat de KWPN-fokwaarden puur en alleen zijn gebaseerd op de levensnummers van de sportpaarden. Dat Lowina onder haar valse identiteit nooit een levensnummer heeft gehad en dat haar werkelijke levensnummer nu dus gaat meetellen voor de fokwaarde van Farmer. Door het grote aantal nakomelingen van Farmer in de sport zal zijn index hierdoor overigens hoogstens met een punt of 2 stijgen.
Maar de grootste onwaarheid school in de bewering dat Faldo ten onrechte keur zou zijn verklaard. Om dit misverstand bij de bron aan te pakken heb ik Jaap Werners gebeld, de toenmalige voorzitter van de hengstenkeuringscommissie. "Bij hengsten op die leeftijd speelt een hoge en betrouwbare sportindex de belangrijkste rol. Vervolgens hebben we ook naar Faldo´s eigen internationale sportcarrière gekeken. Natuurlijk hebben we destijds voor de tekstuele verklaring in de pers de namen van Lincoln en Lowina genoemd, maar individuele kinderen van een hengst werken bij de toekenning van het keurpredikaat op z´n hoogst ondersteunend". Waarvan akte.