x

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:24

2 merrie's gaan zoals elk jaar weer bij onze eigen goedgekeurde hengst Alderic.
De 2 anderen gaan geloof ik bij Lancelot

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:08

Mijn merrie (Cabochon x basispaard) is dit jaar gedekt door 007 (rubinsteinxdoruto geloof ik), voor volgend jaar weet ik het nog niet, tips welkom. Het moet een hengst zijn die in ieder geval groot fokt en een modern type doorfokt.

expiriment

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:16

Lucette en Ramona worden gedekt door de groninger superhengst Onno.s,de drie andere merries hopelijk door een hengst die nog goedgekeurd moet worden(welke is dat Kim?)

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:25

de favorieten:
Stravinsky (zelf al wel gezien, ben erg benieuwd naar de veulens) en Nero (paar erg goede veulens van gezien) en Obelisk

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:39

hihi dat moet dan Gradus zijn Lachen

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:10

mijn doruto*eros merrie is nu drachtig van flemmingh we wouden eigenlijk krack c maar die bevruchte niet zo super afgelopen jaar dus misschien kiezen we die wel dit jaar.

mijn glendale *souvenir merrie is drachtig van ooseven en we hebben verschillende opties voor haar voor volgend jaar,bv WELTHITT II,KRACK C,FLEMMINGH,RONALDO,RUBINSTEIN,IDOCUS.
dat zijn eigenlijk wel mijn favorieten.

de hengstenselecties tot nu toe van dit jaar zijn niet al te geweldig als je dat in de paardenkrant mag geloven,ze krijgen nu allemaal nog een extra kans om zich te bewijzen geloof ik.
er stond in de laatste krant ook een stukje over een duitse hengst,een schimmel die voor een half miljoen mark naar nederland is verkocht en die willen ze ook voorbrengen,zag er super uit,misschien voor de toekomst!! Haha!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 20:17

c
Laatst bijgewerkt door janna op 16-04-22 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:59

Citaat:
Op 2001-11-07 17:25, schreef parnassia:
de favorieten:
Stravinsky (zelf al wel gezien, ben erg benieuwd naar de veulens) en Nero (paar erg goede veulens van gezien) en Obelisk

Tja ik sta ook al te popelen wat het wordt! misschien vinden mensen dit nog een gok en kiezen ze liever voor bv om maar effe te noemen een ferro!
Ga gewoon naar lekker veel hengstenshows!!!
Dan zie je wat er rond loopt ook zie je meestal wat nakomelingen van deze hengst!
Heej ga je ook naar de hengstenshow van van uytert?! misschien kunnen we daar dan een bokt meeting houden van alle bokkers die in hengsten en fokkerij geintereseerd zijn!!
misschien een ideetje!
groetjes jeannette

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:23

Ik zou kiezen voor Royal Dance, dat is een zoon van Royal Diamond uit een Donnerhall moeder. Mij spreken in Duitsland vooral de R-lijn en de D-lijn aan. Zo ben ik niet echt voor Weltmeyer omdat ik vind dat hij vrij lange paarden geeft. De R-lijn met Renoir, Rosenkavalier, Rubinstein, Rohdiamant, Royal Diamond, ... heeft zich al jarenlang bewezen. Om nog maar te zwijgen van de "Donnerhall-dynastie". Mijn veulen komt ook uit die combinatie van R en D. De vader is namelijk een zoon van Donnerhall uit een Renoir I moeder.
Verder heb ik ook al een veulen gezien van Royal Dance en het is werkelijk een prachtig dier : zeer mooi en edel hoofdje en een prachtige hals.

groetjes

Anja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:28

We denken voor onze 3 jarige (Zuidhorn * Emilion) aan Hamlet, springbloed dus.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:35

Ik heb een aantal mooie veulens van Polansky (Kostolany x Donnerhall) gezien. O.a. uit Ferro merrie's.
Hij komt zelf ook uit een goede merrielijn.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:38

Macilda wordt waarschijnlijk gedekt door Literat, die staat op de staatstoeterij van Ksiasz in Polen.Heb er dit jaar beste kinderen van gezien. Het is een zwarte hengst met een pijp van 25 cm. Stokmaat is 1.65 cm. Alles via KI

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:32

Cool ja,dus volgend jaar KI:)
Ik denk dat er een mooi veulen uit kom,als ik bloedlijnen zie

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:40

Janna, is Weltino (v. Welt Hit II) niks voor jullie? die heb ik op een hengstenshow met o.a. Coby van Baalen gezien en ben daar drie weken stil van geweest! Wat kan die van de grond bewegen en dat voor een vierjarige...

Voor foto's kijk even op http://www.arnd.nl. Hij staat trouwens ter dekking bij De Radstake, kijk anders even op http://www.radstake.nl voor foto en stamboom!

Ik weet alleen niet hoe dat zit met KWPN-papieren bij deze hengst... Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-11-08 11:31 ]</font>

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:08

Ik vind persoonlijk Samber erg mooi, vaak bonte veulens! En een zoon van hem, weet even niet meer hoe die heet, Samartini ofzo. Verder vind ik 007, Donnerhall, Jazz, Rubinstein, Negro, Idocus, Welt hitt 2 en Krack C erg mooi. Die laatste 3 vorige week in levender lijve op NIC Zuidlaren gezien. Krack C erg Kwijl Kwijl Kwijl !!! Die kan me toch lopen! Heb hem gezien toen hij gewoon aan het trainen was, dus niet tijdens wedstrijd/ demonstratie ofzo. Het ziet er soms bijna overdreven uit. Ferro vind ik om te zien een erg mooi paard, alleen vind ik de nakomelingen niet zo, vooral qua karakter. Flemmingh vind ik om te zien weer niet zo heel mooi, maar heeft geweldige nakomelingen (Krack C weer).

maelja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:47

wat dachten jullie dan van orion fortuna ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden. *LOL* *LOL* *LOL*

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:12

Fidermark = Kwijl

Maar er zijn zo verschrikkelijk veel mooie en goede hengsten dat het gewoon ontzettend moeilijk is om te kiezen!

Ik heb ook niet echt bewust gekozen, ik liep gewoon tegen een hengst aan en moest snel beslissen. Ach, ik heb er geen spijt van hoor! Lachen

Bij ons in de omgeving is Krack C ontzettend populair om mee te dekken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-11-08 14:13 ]</font>

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:13

Om nog even terug te komen op de hengsten van dit jaar, hebben jullie op de laatste pagina in de hoefslag onderlaatst die foto van Rianti Zwart gezien die half door de lucht scheeft en op een hengst zijn kont zit?? Ze viel eraf tijdens de tussentijdse kijkdag.......beetje banketstaaflige foto. Dat was een schimmel die Heartbreaker, een mooi type paard.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:10

Heartbreaker geeft naar het schijnt nogal moeilijke karakters.

groetjes

Anja

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 16:02

d
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:16

En wat met de Trakhener hengsten, Janna ? Knipoog
De merrie van m'n vriendin, Harmione, is drachtig van Latimer. Echt een heel mooie, zwarte hengst.

groetjes

Anja